Vlooienbunkert!

pfhh als iemand tips heeft, want ik ben echt bijna de wanhoop nabij ! nee ik zal eerlijk zijn, IK BEN DE WANHOOP NABIJ…
toen wij terugkwamen van vakantie, had de kat het hele huis besmet met haar vlooien, ikke met goede moet het hele huis gesprayt, kat te pakken gekregen en een bak met dat vlooienspul op haar gespoten… alles in vuilnisbakzakken… in de was… hellskarwei, ik moest er een dag extra vakantie voor opnemen, want met een rondscharrelende peuter ist onmogelijk… ik heb dit denk ik wel 3 keer herhaalt… maar het is zo moeilijk om het te plannen, want ja je bent bijna nooit peuterloos als zij weg is, zit ik op me werk… en nu ja hoor, gisteren werd ik weer aangevallen (want ze pakken mij en pippy genadeloos…)
ik werd vannacht om 4 uur wakker, mijn knieholte helemaal lekgeprikt… nou toen heb ik 2 uur liggen draaien en malen, over hoe ik dit vandaag moest aanpakken, alle kamers inspuiten alles wassen… en deze hele ellende … niet te doen … gelukkig kon zij vanmorgen terrecht bij het kdv !

ikke als een gek met die spuitbus door de kiet … met een sik van hier tot tokio…want ik word er alles behalve blij van zeg maar…
1.5 uur nadat ik pippy had afgegeven belde het kinderdagverblijf, ze had ze meegenomen… tis dat ik een ‘hoog schaamte level heb’ want ja ik kan dr ook barweinig aan doen, maar vond het wel mega vervelend, want nu moeten ook hun alles wasse… nou madam heb ik opgehaald, en direcht bij de voordeur uitgekleed, haar in bad gestopt, (want het enige wat die krengen nie overleven is water, dan verzuipen ze … en een dichtgeknoopte zak want dan kenne ze geen ademhalen) … terwijl zij in bad zat, heb ik haar kamer gezogen gestoft, en schoongemaakt, (om de hoek bij de badkamer, dus ken haar in de gaten houden ) maar erg handig, met een peuter die 80 keer mama roept…over de stofzuiger heen…

ik heb net de huisarts gebelt, of er ook iets is voor haar, zoals bij luizen,shampoo ofzo… ik moet over een uur ff terugbellen voor info… want kleine kindjes zijn er nog gevoeliger voor dan volwassenen…

maar ik weet echt niet wat ik er nog meer aan kan doen ?! … ben half dood man, van al die akties…verschrikkelijk het is gewoon bijna onmogelijk!
ik heb bijna de neiging die kat met een te koop bord voor de deur te zetten (bij wijze van) maar die moet nu echt ff uit de buurt blijven, nie dat zij er wat aan kan doen,maar ja moet toch iemand de schuld geven…
ik heb nu onze slaapkamer en logeerkamer nog in de spray zitten, dus die moet ik nog doen als manlief thuiskom… ik leg volgens mij tegelijk met pippy op bed vanavond…

maar heb iemand ‘vlooien-ervaring’?

• alles wat je bij een kat kan doen, ken nie bij die van mij, vlooienband onmogelijk, pilletjes in het eten , nog onmogelijker, die kat is psygisch gestoord dus da lukt nie, mag al blij zijn dat ik haar te pakken krijg voor dat spul iin dr nek, en dan nog gelukkiger zijn als ik haar ook daadwerkelijk raak !

Pippy is geboren 17.07.2009

Even de dierenarts bellen voor advies, want naar mijn idee heb je alles al zowat geprobeerd. BALEN!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

mag ik vragen welk merk je hebt gebruikt? toen wij shadow als pup kochten stikte het hier namelijk ook van de vlooien die op haar zaten… en wij hadden eerst van best home ofzoiets zo’n goedkoop frotmerk… dat hielp dus NIKS ook de huisspray niet… daarna die van Frontline. (goed hierover laten informeren want je hebt vele varrianten van frontline) en van 1 off ander goed merk een huisspray.
goed vaak stofzuigen, dan van boven tot onder alles insprayen, paar uur het huis uit. dan weer flink stofzuigen. maar eerst zorgen dat je de katten behandeld met Frontline want anders heeft het echt geen zin om je huis te behandelen.
sterkte… ik herken het HELEMAAL!

oh ps: spray na die aantal keren stofzuigen ook een keer in je stofzuiger zak, want anders moet je m telkens vervangen

Gewijzigd door - MamavanRico op 11 Oct 2011 17:27:13

nou vanmiddag heb ik met frontline en daarna met een ander merk gesprayed, ik denk doe gewoon 2 door mekaar, de stofzuigerzak heb ik inderdaad ook gedaan ! … ja de dierenarts zegt, dat er voor 1 soort geen spul is, die blijft gewoon doorleven, 2 tot 4 weken, als je de rest van de soorten gekilt hebt, gaat die na 2 tot 4 weken vanzelf de pijp uit, want van die spray en shit voor de kat worden ze onvruchtbaar, dus eitjes legge doen ze niks, maar die larve blijken gewoon uit te komen …
en volgens mij heb ik nu inderdaad allus gedaan wat ik kon, maar het blijft zo frustrerend omdat je al 4 keer dit gedaan hebt, en de hele toko zo doen kost ff een bak energie,en je dus GEEN resultaat hebt, wat een drama !

maar goed al donderdag iedereen het huis uit is, rijd ik in me pauze ff naar huis, spray ik het huis… en doe ik het nog een keer !!

ja maar 2 merken door elkaar heeft geen zin kost je klauwen mee geld voor jan piep maar idd daar heb ik ook ooit van gehoord, of in ieder gevall iets in die strekking, dat sommige gewoon zo hardnekkig zijn, maar goed er is altijd wel IETS voor, je hebt echt spul dat zelfs kakkerlakken dood in 1 enkele spray dus die kleine rotbeesten gaan er ook wel aan geloven dan denk ik, maar goed of het allemaal waard is terwijl ze ook vanzelf de pijp uit gaan zeg maar… haha
ja het is vet irritant… maar meis BLIJVEN stofzuigen, en zorgen dat de bron van de problemen wordt aangepakt: de kat dus… van frontline springen ze er echt wel vanaf, maar goed… in je huis?
sterkte ermee

Zuigen, zuigen, zuigen!! Das het enige dat helpt. Wij zijn twee en een half jaar terug een keer naar een huisje geweest in Duitsland… We hadden de hond mee en om een lang verhaal kort te maken, waren we na een dag weer thuis met een hond ONDER DE VLOOIEN! Thuis geen enkele vlo te vinden totdat we thuis waren.

Minstens drie keer per dag zuigen. Ik op de knieën en overal in de hoekjes, kiertjes gaatjes OVERAL stofzuigen. Het duurde zeker wel een week voordat er pas een gedeelte weg was. Al met al zeker een maand bezig geweest om alles weg te krijgen.

Gelukkig had Anna er toen geen last van, maar mij hebben ze verschrikkelijk te pakken gehad, vooral de onder benen. Verschrikkelijk vond ik het. Nu heb ik nog wel eens als ik een zwart kruimeltje, pluisje of iets kleins zie, ik altijd panisch ben of het vlooien zijn. Gelukkig daarna niet meer gehad, vreselijk!

Ik leef met je mee!

Ohja, ze kunnen ook niet tegen wasmiddel! Ik deed dan maar dweilen met wasmiddel-sopje ipv een gewoon sopje!

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009

Gewijzigd door - Judith en Anna op 12 Oct 2011 20:14:07

@Judith&anna: oohww herkenbaar ik kreeg sowieso al jeuk overal, en idd bij elk zwart klein dingetje: AAHH NEEEE

Hoi, wij hadden vroeger een hond en die had helaas ook vlooien…
en als wij terug kwamen van vakantie lieten wij heel sneu eerst de hond binnen, want die nam als eerste de meeste vlooien op! Daarna ging hij direct de badkuip in, en mijn vader waste hem met vlooienshampoo… en dan zo’n pipetje… en een vlooienband… (dit is er ook allemaal voor katten).

Mijn moeder die ging als een gek, met een lange broek met sokker erover de woonkamer in, en nam echt het hele huis onder handen met idd… spray, stofzuigen, kleden uitkloppen… wassen noem maar op! En dat 3x die week… wel elke dag stofzuigen… en de hond ging bij ons die week nog 2x in bad… tja niet altijd even goed voor diertjes, maar om van je vlooien af te komen werd dat toch echt gedaan…

Wat ook heel belangrijk is, dat als je zomers op vakantie gaat, van te voren voor dat je weggaat heel goed te stofzuigen en de kleden uit te kloppen zeg maar, want de eitjes van de vlooien moet je aanpakken, en dan de vlooien zelf, met warmte komen ze sneller uit…

maar idd… raadpleeg de dierenarts, zij hebben hier heel vaak sterke en goede middeltjes voor…

Succes!!

nah tot nu toe geen vlooi meer gespot, ook bij pip nie, ik heb haar gewassen en geschrobt met ’ zemelbadspul’ da droogt de bultjes uit zodat ze minder jeuk heeft, is het zelfde spul als je bij waterpokkies ken gebruiken,
stofzuigen doe ik gewoon elke dag, grondig ! (3 keer daar heb ik geen tijd voor want ik zit op me werk) vrijdag rij ik in de middag naar huis, en ga ik nog een keer sprayen … en dan eerder naar huis, om alles wederom te zuigen enzo, de was zit in plasticzakkies want dan stikken ze de moord…
ja de kat in bad, vrij onmogelijk natuurlijk, bij een makkatje misschien maar mijn ene hand ligt al open, van dinsdag, toen ik haar achter de bank moest trekken, dus da ga ik nie proberen, vlooienband… no way hoseee… da kost je ook een arm ! of een oog… dus ik moet het doen met die pipetties, stofzuigen spray en wassuh… nou ja … volgens mij gaat het wel goed… het kdv heb nie gebelt, dus volgens mij hebben ze ook niks kunnen ontdekken, halleluja…

dus vrijdag weer lekker sprayen !!

Goed bezig! Wat een pokkewerk…

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Behoorlijk!!!
met de hoofdleter B

Bokkewerk?

Groetjes,
M

tja, heb zelf 2 katten gehad, weet wat je bedoeld met een gevecht, en ik ben bang dat de katten het dan winnen met die krengen van een nagels!

Naja, dan maar de kat stofzuigen! hihi… nee hoor, pipetjes werken ook prima!

Wel fijn dat je nu nog niets heb gevonden, dus je harde werk blijkt te werken!!
Maar idd een pokke klus!

pfff wat een hel Sugar… Maar toen onze hond die vlooien had hadden wij ze niet geloof ik hoor ofja geen vlooien beten, kan het me niet herinneren tenminste. wel overal jeuk maar dat was echt psychisch bij mij

ja het is ook maar of die vlooie je lekker vinden denk ik, als er wat ‘huist’ wat ken steken ben ik altijd de sigaar! mij lusten ze altijd ! da’s een drama, da’s met mugge zo, met wespen…en daar krijg ik allemaal een allergische reactie op … dus ben allang blij dat ik van die vlooiebeetjes, kleine bultjes krijg en nie van die dikke plakaten die ik van de muggen wel eens heb ! want dan had ik me been nie meer kunnen bewegen vrees ik !