we willen deze zomer met ons dochtertje van een, dan anderhalf op vakantie met het vliegtuig. We willen naar spanje, dus niet zo lang vliegen…
Maar hoe gaat dat met zo’n kleintje??? Hebben ze een soort autostoeltje in het vliegtuig?? Ik heb geen idee??
Tips zijn erg welkom!!
Vliegen / vakantie
nee geen auto stoeltje en zeker geen eigen stoel! gewoon bij jou of je man op schoot en tja de reistijd hangt ervanaf waar in spanje je naar toe gaat .
groetjes Kim, mama van
en
Lisa was ook anderhalf toen wij naar Spanje vlogen, ging prima.
Gewoon lekker op schoot gezeten.
Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)
.
Dat begrijp ik nog wel, dat niet alle bestemmingen in Spanje even ver zijn… Maar bedankt voor de tip!
Maar over dat ze geen kinderstoeltje hebben, ofzoiets als een autostoeltje in het vliegtuig, vind ik echt raar… Dat ze daar nu geen oplossing voor hebben. Ik dacht het al een keer te hebben gehoord, dat dat niet aanwezig was in het vliegtuig, maar ik dacht, misschien is er onderhand wel wat voor…
Hoe houd je zo’n kleintje een paar uur rustig? Ze wil de hele tijd kruipen of lopen? Zeker niet de hele tijd op schoot. Hoe doen andere ouders dat? Zijn er moeders met ervaringen met een kleintje op vliegvakantie?
Of is een autovakantie toch handiger?
Alvast erg bedankt voor de tips!
Dikke kus , een moeder die lekker in de zon wil liggen!!!
Tja hoe hou je je kindje bezig in een vliegtuig.
Boekjes, kleurboek, zo’n magnetischbord (kan je weer uitvegen).
Lisa heeft zelfs nog een uurtje geslapen, dus hopen dat jouw kindje dat ook doet.
Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)
.
tja het ligt echt aan de tijd dat je vliegt, het is reuze interessant hoor! Als je 2 uurtjes moet vliegen is de tijd zo om, speeltje mee,kadootje, flesje, eten, snoepje en de tijd is voorbij
Als ze achter in de auto zitten is het toch ook dat je ze niet echt bezighoud.
Die oudste van mij had haar eigen koffertje mee vol met knuffeltjes en dingentjes die echt van haar mee moesten, ik vond altijd het daadwerkelijke vliegen niet zo erg, die tijd die je voor die tijd moet wachten bij inchecken etc en de gate die vond ik altijd moeilijker
eenmaal in het vliegtuig vielen ze me altijd wel een keertje in slaap.
Tja voor een kind tot 2 jaar hoef je nog niet te betalen dus daar gaan ze echt geen extra stoelen voor in een vliegtuig zetten, in nederlandse vliegtuigen moet je je kind in een gordeltje vastmaken wat weer vast zit aan je eigen heup gordel
In duitse vliegtuigen kennen ze dat niet eens en houd je je kind los op schoot tot 2 jaar
http://www.ikkeben.nl/ShowDetail.asp?NewsId=747
http://www.ikkeben.nl/showDetail.asp?TypeId=18&NewsId=938
groetjes Kim, mama van
en
Hai
Wij zijn naar Spanje gevlogen toen Thomas 9 maanden was. Op de heenweg heeft hij het behoorlijk moeilijk gehad, veel gehuild. We vlogen s’avonds laat. Hij was natuurlijk ook al de hele dag op sjouw. Net wat Kim zegt, dat hangen op het vliegtuig was heel vervelend. Uiteindelijk zag hij op het vliegveld in Barcelona opa, die daar al een week was, en toen pas was het weer goed!!
De terug reis ging veel beter. Ook nu vlogen we laat. Thomas was zo uitgeput, dat hij het na een half uur schreeuwn opgaf, en de rest van de reis heeft geslapen. Toen we op schiphol waren, en op onze bagage moesten wachten, was het weer even mis, maar al met al was de terug reis wel ok.
Afgelopen jaar zijn we met 2 kids naar Spanje geweest met de auto. 1600 km!! En heeeeerlijk vonden we dat!! Je kunt alles lekker op je eigen tempo doen, en je kunt stoppen wanneer je wilt. We hadden allemaal leuke cadeautjes gekocht voor achterin, leuke cd’s mee, en een draagbare dvd- speler (Super-TIP) Wij hebben uiteindelijk 15 uur gereden. Heen s’nachts en terug overdag. Is allebei heel goed gegaan. ( Robin had zelfs 40 graden koorts op de terugweg!!) + groot voordeeel van op vakantie met de auto: je hebt in Spanje ook vervoer!! Ideaal!! Natuurlijk zitten er ook nadelen aan. Je moet het wel kunnen. Ik denk dat je het allemaal een keer moet proberen, dan merk je vanzelf wat goed bij jullie past.
Wat denk ik weer een voordeel aan vliegen is, is dat je bedje al helemaal klaar staat als je aankomt. Dat moesten wij nog allemaal doen…pffff. Alsof je daar dan nog zien in hebt…
Nadeel van vliegen: Je kunt niet zoveel meenemen als in de auto (ligt natuurlijk ook aan je auto…wij hadden de auto van mijn schoonvader mee, met airco, dat is wel aan te raden trouwens!!)
Nog 1 tip…Zorg er voor dat als je gaat vliegen, er een aparte ticket (die je niet betaald, het gaat niet om een aparte stoel) voor je kindje hebt!! Bij het reisburo zeiden ze tegen ons, dat dat niet hoefde, nou…daar stonden we dan!! Konden we nog een keer betalen (wel terug gehad achteraf) en we hebben 2 uur staan praten als brugman!!
Wij hebben dus allebei geprobeerd. Auto heeft inmiddels onze voorkeur!!
Succes met je beslissing!!
en de reis…