Vliegen met kinderen

Hoi,

Wij gaan volgende week op vakantie met het vliegtuig voor de eerste keer.
Wie heeft daar ervaring mee, wat moet je mee voor in het vliegtuig, wat doe je met het opstijgen met de oren?

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes Maaike

Lilypie 1st Birthday Ticker" border=0>" border=0>

Lilypie 4th Birthday Ticker[/img][/img]

Hoi Maaike

Ikzelf heb geen ervaring met vliegen met kinderen.
Maar mijn schoonzus wel die liet de kinderen drinken tijdens het stijgen of ze gaf ze een snoepje .
Maar misschien heb je hier iets aan.

http://www.samenopvakantie.nl/tipsenadviezen/vervoer/vliegtuig/vliegenmetkroost.php

Ze kregen kleurtjes en papier om wat te tekenen van de stuwardes.
De kinderen mochten ook in de cockpit kijken weet niet of dat nu nog zo is?
Het is alweer een paar jaar geleden dat zij is wezen vliegen met de kids.

Hopelijk heb je wat aan de tips op de internetsite
Alvast fijne vakantie

Groetjes van Bianca mama van Jeremy

Hoi Maaike,

Daan was 1,5 toen we naar Tenerife zijn geweest. Ik had vooral een neusspray bij me om de oortje open te houden met vliegen. Je hebt ook speciale oordopjes voor het vliegen. Volgens mij kun je die bij de apotheek en de betere drogist krijgen. Dat helpt ook bij het dalen en stijgen. Kleine cadeautjes voor de verveling.

Het ging hartstikke goed. Alleen een tussenlanding is niet prettig voor de kleintjes omdat ze zolang in het vliegtuig zitten en niet los mogen. Zelfs een fles melk kon opgewarmd worden in het vliegtuig.

Zorg goed voor extra drinken en iets tegen de verveling dan gaat het zeker goed.

Veel plezier.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Hoi Maaike,

de eerste keer dat wij met Izzy naar Amerika vlogen was ze 18 maanden. We hadden wat boekjes, kleurpotloodjes en dat soort dingen in onze tas voor haar. Ook hadden we een vrij ‘strict regime’ voor haar - ieder uur deden we wat anders (we hadden wat nieuwe kleine puzzels etc gekocht). Dus voor haar was het steeds weer een verrassing wat er nu weer uit de tas van mamma zou komen en dat hield de spanning er een beetje in voor haar en een beetje uit voor ons!! Als ze vanaf het begin af aan al weten wat er allemaal te koop is in mamma’s tas is de lol er natuurlijk snel van af…

Iets drinken werkt inderdaad goed voor het opstijgen en landen en we hadden ook een zooitje fruit om te snacken.

En vergeet niet dat je best af en toe een ‘rondje’ met je kind door het vliegtuig kan lopen hoor! dat helpt best, dat ze toch NIET voelen dat ze in die stoel vast zitten.
Hoop dat dit helpt!

Groetjes van Yvonne,
‘Mummy’ van Izzy en Ethan

Lilypie 5th Birthday Ticker" border=0>

Lilypie 3rd Birthday Ticker" border=0>

kindertjes drinken geven bij opstijgen of als ze nog een speen hebben die geven, lekker snoepje koekje etc,

voor de rest er gebeurt zoveel in een vliegtuig en die dame van mij sliep meestal al als de motoren werden aangezet.

zorg voor voldoende drinken en eten enne verschoning!!! Sofie heeft me een keer ondegekotst voordat we opstegen en het lijkt me geen pretje om je kind daarin te laten vliegen …luiers etc ook voldoende je kan altijd vertraging oplopen

groetjes Kim, mama van

en

Toen ik naar sicilie vloog hadden we ook een aantal babys in het vliegtuig…ze kregen warme bekertjes (koffiebekertjes) op de oren tegen de druk…
en allemaal dingen van de stewardess…

ik weet niet met welke maatschappij je vliegt, als je heel goedkoop vliegt weet ik niet of je dat dan ook hebt…
vast wel…

veel plezier!

Hoi allemaal,

op de website www.vliegenmetkinderen.nl staan antwoorden op al je vragen over vliegen met kinderen! staat je antwoord er niet bij? dan kan je je vraag stellen op de website en kan krijg je antwoord van een andere ouder! Heb je zelf een goeie tip? dan kan je deze ook plaatsen.
Heb je al ervaring met vliegen met je kinderen? Vul dan een vragenlijst in waar uit wij de meest kindvriendelijke luchtvaartmaatschappij gaan benoemen!

Tot ziens op vliegen met kinderen!

Haha, zie opeens deze topic van een heeeleee tijd terug!
Het vliegen was erg goed gegaan hoor!
Is wel al een tijdje geleden, ben er weer aan toe

Groetjes Maaike, mama van Nicky en Bob