Vlekken!

Is er nog iets te doen aan shirts waar vlekken in zitten die na insmeren en 2 x wassen nog steeds niet verdwenen zijn? Geen idee wat voor vlekken het zijn, maar 't gaat er maar niet uit!!
Heb al shout en groene zeep geprobeerd…

Lilypie Second Birthday tickers

Vlekkenschaar???

Groetjes,

Michèle

Wat soms nog wel wil helpen is de vlekkenstift van Ossegal. Dat een nachtje in laten trekken en dan met de was mee…
Of een nachtje laten weken in de biotex. Doet soms ook wonderen!
Maar ja… als zelfs groene zeep niet werkt… eh… dan weet ik het ook niet

Nou…in de zon leggen. Serieus. Ik had hier een broek van moppie met macaronisausvlekken welke er na de week en de was echt niet uit wilde. Ik heb de broek toen laten drogen in de zon en werkelijk waar alle vlekken weg!
Succes.
groetjes,
Wendy

Hoelang heb je de groene zeep in laten trekken?

Groetekes, Sje

@sje, waarschijnlijk te lang als jij dat nu zo vraagt… Kan dat kwaad?

Nou, als je het er een week in laat staan, kan het mogelijk kwaad, maar een week in een gewone emmer water kan ook kwaad.

Maar als je het bijv. vandaag goed in zou masseren (dus niet alleen insmeren, maar echt inmasseren (nadat je de vlek goed nat gemaakt hebt, tot het wat schuimt!), in laagje water zetten en zaterdagavond wassen in de wasmachine, moet geen kwaad kunnen hoor.

Te lang in de Vanisch, dat kan wel kwaad. Mag maar een uurtje geloof ik.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 19 May 2011 20:30:54

Dus ondanks dat het shirt al meerdere malen gewassen en gedroogd is, opnieuw inmasseren en dan 2 dagen weken in wat water? Warm water?

Ik zou het gewoon nog eens proberen.

Vlek flink nat maken, dotje groene zeep erop. Heel goed inmasseren (dus de textiel tussen 2 handen nemen en ter hoogte van de vlek over elkaar wrijven) totdat het wat gaat schuimen en dan in een laagje water laten zakken. Mag warm zijn, hoeft niet per se, het blijft toch geen 2 dagen warm.

En dan bijv. zaterdagavond in de machine. Heeft het lekker 2 dagen kunnen weken.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 19 May 2011 21:23:33

En als je iets echt helemaal niet meer schoon krijgt en je wilt het nog kunnen dragen, kun je het altijd nog zwart verven met van die dylonverf die je in je wasmachine moet stoppen. (te koop bij de drogist)

Werkt perfect! En je wasmachine houdt er niks aan over. Gewoon na die verfbeurt de geverfde kleding nog eens met een gewoon wasmiddel wassen. En daarna je machine leeg laten draaien op 95graden en met een schep soda bijv.

Ik heb al regelmatig dingen zwart geverfd (bijv. een spijkerbroek van meneer Sje waar hij een drup chloor op had gekregen.). En als ik dan maar een paar dingen te verven heb, dan kijk ik in de kledingkasten van onszelf en de meiden of daar toevallig zwarte kledingstukken in liggen/hangen die wat vaal aan het worden zijn. Tjoep ik die erbij in de machine en dan komen die er ook weer opgeknapt uit!

Groetekes, Sje

Wat je met iets wits ook nog wel kunt proberen is: nachtje wegzetten in een laagje water met een vaatwastablet ervij.

Groetekes, Sje