Vlekken willen er niet meer uit. Zo zonde!

Hoi hoi,
Mijn dochtertje heeft reflux en krijgt haar voeding, Nutrilon Pepti, ingedikt met nutriton. Nu weet ik niet of het door het soort voeding komt, maar ik krijg allemaal blauwige vlekken in haar kleding. Vooral in roze truitjes, pyama’s, puckababy enz is het heel erg. Het wil er gewoon niet meer uit. Ook haar slabbers zien er na een paar keer gebruiken en wassen echt goor uit. Alleen in donkere kleuren, zoals donkerpaars, en wit zie je het niet. Vind het zo zonde, vooral van haar kleertjes. Soms is het zo erg, dat ik na drie-vier keer dragen een truitje eigenlijk al niet meer aan kan doen.
Wie heeft de gouden tip hoe ik die vlekken uit haar kleding krijg? Direct wassen is niet erg praktisch, dan kan ik haar zo’n beetje elke voeding een schoon truitje aan geven.

Groetjes Desiree

Hallo,

De gouden tip heb ik niet direct, je zou een slap van Fisher Price kunnen kopen. Hier zit een plastic laagje achter. Dus het trekt niet in de kleding. Deze slap ik heel goed schoon te maken en te houden.
Bij mij zat deze slap in de blije doos van de Prenetal. Hier zijn de slabben ook te koop.

Ik heb idd ook een aantal shirts die ik weg kan gooien, omdat er vlekken in zitten.
Misschien werkt groene zeep??

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

Dat die slabbers er zo uitzien, boeit me nog niet zo. Alleen de vlekken in haar truitjes komen juist na het afdoen van de slabber. Ze heeft reflux en blijft zo’n beetje de hele dag door mondjes teruggeven. Het is bijna niet te voorkomen. Ook haar puckababy zit vol vlekken, omdat ze in bed nog steeds wel eens spuugt.

Groetjes Desiree

Ik leg dingen met vlekken 's avonds in een emmer water, zodat de vlekken er niet helemaal intrekken en uitdrogen. Als het heel erg is, dan doe ik er ook wat vanish oid op.
Als ik dan ga wassen, dan gaan alle vlekken er in ieder geval makkelijker uit.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi,

Als je dochter Nutriton door de voeding krijgt, mag ze eigenlijk niet meer spugen.
Wij deden er destijds 4 schepjes door, met minder bleef het spugen ook nog.
Hoeveel schepjes doe jij er door?
Vlekken op de slabbetjes is niet zo erg, want als ze die niet meer aankan gaan ze toch de vuilnisbak in.
Maar op de kleertjes is inderdaad zonde.
Je zou ook 2 slabbetjes kunnen aantrekken over elkaar heen.

Groetjes Lisan.

Het is niet dat het door de slabbertjes heen trekt. Het gebeurd vaak voor of na een voeding.
Ik doe vier schepjes door een fles van 180 water. Voorheen deed ik er vijf in, maar dan dronk ze onrustig. Het was dan te dik. Ook toen gaf ze regelmatig nog kleine mondjes terug. Geen golven, zoals voor de nutriton.
Maar als ze 's ochtends een spuugvlek in haar truitje heeft, heeft het dan nog zin als ik het 's avonds in een emmer water zet?

Groetjes Desiree

Ik heb echt geen idee of het werkt maar wat wij op school bij alle soorten vlekken gebruiken is koffiemelk. Het helpt bij dingen als ecoline… maar of het hier ook bij werkt zou ik niet durven zeggen… Het neutraliseert in ieder geval!

Gouden tip die bij mij altijd werkt: Vlekken diezelfde dag nog (hoeft dus niet meteen, kan aan het eind van de dag) flink nat maken, inmasseren met een dotje Groene Zeep (Zachte Zeep van Driehoek, in geel-groen emmertje in elke supermarkt te koop) en vervolgens in een emmertje met een laagje water zetten. Niet spoelen! Gewoon in het water laten zakken.

Nachtje laten staan, volgende dag gewoon wassen in de wasmachine (hoeft niet eens extra heet want ik krijg hardnekkige vlekken er gewoon op 30 graden uit op deze manier), en weg vlekken!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 11 Jan 2010 21:35:47

hoi hoi,

als groene zeep niet (meer) helpt: Sunlight. Kreeg deze tip van mn schoonmoeder en is dus met recht uit de oude doos (sorry hoor, hihi ik kan het prima vinden met mn schoonmoeder, maar deze grap kon ik niet laten liggen…). Onze dochter is een echte knoeikont en gek op mango. Dat maakt de afschuwelijkste vlekken en zelfs die gaan er met Sunlight uit. Ik heb 2 stukken van mn schoonmama gekregen, maar ik zag ze laatst liggen bij t Kruidvat en ook gespot bij de Jumbo.

succes!!!
x Yvonne

Ossegalzeep werkt ook perfect! Anders in combinatie met Vanish Oxi-nogwat. Krijg er zowat alle vlekken mee uit. Ook die in een slabbetje.

quote:
hoi hoi,

als groene zeep niet (meer) helpt: Sunlight. Kreeg deze tip van mn schoonmoeder en is dus met recht uit de oude doos (sorry hoor, hihi ik kan het prima vinden met mn schoonmoeder, maar deze grap kon ik niet laten liggen…). Onze dochter is een echte knoeikont en gek op mango. Dat maakt de afschuwelijkste vlekken en zelfs die gaan er met Sunlight uit. Ik heb 2 stukken van mn schoonmama gekregen, maar ik zag ze laatst liggen bij t Kruidvat en ook gespot bij de Jumbo.

succes!!!
x Yvonne

ik denk dat je je meer zorgen moet gaan maken om het teruggeven want dan doe je iets niet goed. hoeveel nutriton gebruik je? de mijne heeft ook last van reflux en ik doe bij 180cc altijd 4 schepjes nutriton in en ik gebruik hierbij fase 2 speen en hij geeft al 8 weken niets meer terug.

niet om je aan te vallen hoor maar ik denk dat als je daar wat aan doet dat je dan niet meer naar een oplossing hoef te zoeken voor de vlekken in de kleding) is inderdaad zonde maar wat nog erger is denk ik dat je kleine op een gegeven moment een gerriteerde slokdarm gaat krijgen dan heb je nog meer koppijn en zo zielig voor je kleine dan dus denk daar ook maar even over na. laat even weten hoeveel voeding je kleine drinkt enzo ben echt een expert geworden in dat nutriton gedoe hihihihi al zeg ik het zelf:S

vergeet mijn tip voor de kleding nog toe te voegen! is toch zonde ja het kost niet niks al dat kleding pfoee…weet er alles van…nou hier komt de gouden tip dan volgens mijn moeder verkopen ze bij Action ook zo een wasmiddel ofzo ook met de naam iets van Oxi kom er even niet op, maar die schijnt echt de vlekken te verwijderen…volgens haar heeft ze alles geprobeerd ook Vanish schijnt niet zijn werk te doen…maar ze gooit dus een emmer vol met water en stopt de kleding erin met een beetje van dat spul erin en daarna als de vlekken zijn verdwenen stopt ze hem nog in de was en klaar huppekeee…moet zelf dat spul ook nog gaan halen als ik de naam beter weet geef ik het wel even door maar hoop dat je hier ook wat aan hebt succes!!

En dan hebben we natuurlijk ook nog Biotex natuurlijk

M.

En in het uiterste geval, de vlekkenschaar!

Groetekes, Sje

meteen uit doen en een flinke klodder groene zeep en dan de maschine in.
daar kreeg ik alle vlekken mee uit.
en als het een helemaal wit iets was in de chloor leggen en dan in de maschine

Groetjes Gytha