Vlekjes op gezicht

Goedemiddag,
Coen (2 jaar en 2 maanden) is ong. 1,5 è 2 week geleden een beetje ziek geweest (spugen, koorts en hangerig). Toen dat over was, kreeg hij een soort bultjes op zijn gezicht. Niet veel, hier en daar een. Maar nergens anders… alleen op zijn gezicht.
Eerst dat ik dat hij misschien iets vreemds bij de oppas had gegeten, maar dat was niet zo. Donderdag ben ik naar de ha geweest om te kijken of het een kinderziekte was of zo, maar hij zei dat het misschien nog een reactie is van zijn koorts van vorige week…
Hij krijgt er elke dag een paar bij, en de oude verdwijnen weer. Het zijn net muggenbultjes… Hij lijkt er geen last van te hebben.

Weet iemand wat dit is en hoe het kan dat het alleen op zijn gezicht zit? Kan het met doorkomen van kiezen te maken hebben?

Groeten en een fijn Paasweekend voor iedereen,
Sandra

Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Kan het warmte-uitslag zijn als gevolg van de koorts die hij gehad heeft? Net zoals de huisarts zegt eigenlijk.

Groetekes, Sje

Hoi Sje,
Ja dat zou kunnen, maar de vlekjes zijn eigenlijk pas na de koorts gekomen…
Gisteren een paar erbij en vandaag weer… op zijn kinnetje, voorhoofd, wangetjes… Hij heeft al sinds maandag geen koorts meer.
En warm is het buiten/thuis niet…

Sandra

Komt vaker voor hoor dat die uitslag pas op komt zetten als de koorts al weg is. Gewoon een reactie van de huid.

Groetekes, Sje

Is de uitslag meteen begonnen de dag nadat de koorts weg was? Dan kan het namelijk ook de zesde ziekte zijn.

Groetekes, Sje

quote:
Is de uitslag meteen begonnen de dag nadat de koorts weg was?

Ja, dat was volgens mij wel zo. Maar zesde ziekte is overal op het lichaam zichtbaar en dit is alleen op het gezicht. De dokter zei ook dat zijn amandelen een beetje opgezet waren, maar dat dat door zijn verkoudheid kan komen. Maar ik zag dat dat ook wel een symptoon van de zesde ziekte is…

De dokter heeft plaatjes laten zien van rode hond en mazelen en sloot beide ziektes uit, maar over de zesde ziekte heeft hij niet gesproken.

Weet je ook hoelang die pukkeltjes aanwezig blijven (als het de 6de ziekte is)?

Sandra

De zesde ziekte is op gezichtje en evt. romp zichtbaar. Niet per se over het gehele lichaam.

Bij de zesde ziekte blijven de puntjes een aantal dagen zichtbaar en een van symptomen is keelontsteking. Dat zou ook die opgezette amandelen kunnen verklaren.

De vlekjes verdwijnen na een aantal dagen. Volgens mij heeft het bij onze oudste een dag of 4-5 geduurd.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 03 Apr 2010 17:18:40

OK, nou dan moet het nu zo langzamerhand gaan wegtrekken
Bedankt voor je informatie!

Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Goed dat ik dit topic even lees… Ik vroeg me namelijk ook al af waarom Nick ineens van die rode wangen en pukkeltjes had. Hij had het ook alleen in zijn gezicht en hier en daar 1tje… Ik heb alleen niet ontdekt dat hij koorts had of heeft gehad. Hij heeft wel een rood keeltje. Dat kon ik een paar keer zien omdat hij zijn mond wagenwijd opendeed toen ik het vroeg. Hij zat namelijk vaak met zijn vingertje in zijn mond. En hij eet de laatste dagen wat minder. Dus kan het ook zijn dat hij de zesde ziekte heeft zonder dat hij koorts heeft (gehad) of gaat het altijd gepaard met koorts??
Het trekt nu weer weg trouwens…

Groetjes Bianca

Zou het ook aan de chocolade-eitjes kunnen liggen? Ik bedoel, voorheen kreeg hij heeeeel af en toe een chocoladerozijntje, maar de laatste 2 weken hebben we die eitjes liggen en krijgt er elke dag wel een…
Misschien is het gewoon acne… ??

Het is namelijk nog niet weggetrokken dus ik vermoed dat het geen zesde ziekte is. Morgen maar weer de ha bellen.

Groeten,

Sandra

Acne die ontstaat door veel chocolade eten, is blijkbaar een fabeltje, maar het kan wel zijn dat-ie wel een reactie op zoveel chocolade geeft.

Groetekes, Sje

Niet aan gedacht. Ook Nick heeft behoorlijk wat chocolade binnengehad de laatste dagen. Ik krijg zelf ook pukkels van chocolade en kaas dus het kan heel goed!

Groetjes Bianca

Ik heb er ook totaal niet bij stilgestaan

Sandra