Vlekjes help!

Sinds een half jaar heeft ons zoontje van 3,5 rare vlekjes.
Ze zijn rood, beginnen op de romp en in de nek, breiden in 1 a 2 dagen uit tot 10 a 15 vlekjes. Ze lijken het meest op muggebulten, maar zijn het niet.
De huisarts heeft xe nu 2 x bekeken en weet het niet, evenals de dermatoloog.
Soms op de beentjes maar nooit op de armen of in het gezicht.

Volgens hem kon het niet aan voedsel liggen en hij vond het ook niet waarschijnlijk dat het aan onze twee katten ligt (vlooien).
De vlekjes jeuken enorm, gaan niet open en veranderen na 2 a 3 dagen in kleine bruine vlekjes en trekken hierna weg.
Ze zijn wegdrukbaar.

Wie herkent dit?

Alvast bedankt voor je reactie!

Groetjes Astrid

Hoi Astrid,

Welkom op de site.

Is al gecheckt op schimmelinfectie?

Groetekes, Sje

hoi

mss toch een in de gaten houden wat ervoor gegeten word.
Mijn vriend heeft dit bv van aardbeien.
Verder ken ik het niet mss als de vlekjes er zijn vragen of je bloed mag prikken op infectie ofzo…

suc6 ermee

ben benieuwd of je er achterkomt hoe en wat

Tx 4 reactie, wat betreft eten hebben alles al gechecked, dat van die schimmel zal ik volgend ex bij Dermatoloog navragen.
Wat ik wel vreemd vind is dat beide artsen aangeven dit nog nooit te hebben gezien.

Grt Astrid

Idereen houd me trouwens voor dat als ze wegdrukbaar zijn, ik me geen zorgen hoef te maken.
Is dit ook wel echt zo?

Grt Astrid

Ik ben ook geen arts, dus ik kan je niet helpen, maar het lijkt me wel heel naar voor je dat je niet weet wat het is. Je kunt ook niet nog ‘hogerop’ met je kind, naar Academisch ziekenhuis ofzo. Je wilt het op den duur wel eens weten, toch?? Hopelijk groeit hij eroverheen. Dat kan met veel dingen, dus wie weet. Succes ermee verder.
Groetjes, Mariëlle en Joël

quote:
Wat ik wel vreemd vind is dat beide artsen aangeven dit nog nooit te hebben gezien.

Is niet helemaal vreemd hoor. Er ontstaan nog altijd nieuwe ziektes en misschien heeft jouw zoontje de twijfelachtige eer om een nieuwe zeldzame huidaandoening te hebben. Die mogelijkheid bestaat altijd.

Wat dat wegdrukken betreft is ook niet altijd waar. Er zijn vlekjes die niet helemaal weg te drukken zijn, maar die toch onschuldig zijn. Maar zodra je bijvoorbeeld een hersenvliesontsteking vermoedt (daar komen ook vlekjes bij voor), is dat te controleren aan de vlekjes. Zijn ze weg te drukken dan is het geen hersenvliesontsteking, zijn ze niet weg te drukken, dan kan het een hersenvliesontsteking zijn en moet je onmiddellijk de arts bellen.

Alleen dat is iets vrij acuuts en dat is geen ziekte die een half jaar kan duren en zelf steeds weer weg kan gaan.

Groetekes, Sje

Inmiddels heb ik een verwijzing naar het Wilhelmina Kinderziekenhuis. Wellicht hebben ze daar nog ideeen.
Bedankt voor de reacties, ik laat nog even weten hoe het afloopt.

Grt Astrid

Ik ben ook zeeer benieuwd naar wat dit is!
Sterkte ermee. Wanneer kan je daar terecht?
Groetjes Martisa