Vlek op nieuwe jurk

ARGH. Zit ik lekker in de tuin in mijn gloednieuwe en mooie zwarte jurk, zegt mijn vriend doodleuk: ‘Er zit iets op je TIET’. Ik ergde me al aan dat woord trouwens. Maar goed, ik kijken. Zie ik inderdaad een rood-oranje vlek zitten. Ik gebruik altijd Lipfinity van Max Factor, die lippenstift die heel lang blijft zitten. Ik denk dat die aan mijn hand ofzo heeft gezeten en dat ik daarmee over de jurk ben gegaan. Ik zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn. Maar vervelend: de vlek gaat er niet uit. Ik heb het geprobeerd met mijn oogremover (die die lipstick normaal goed weghaalt), wasbenzine, terpetine en zo’n badje met vlekkenoplosser van Citin. Niks. De jurk was 24,95 en het is geen wereldramp dat er een vlek in zit, maar de jurk staat me heel mooi en ik baal ervan!

Heeft iemand een idee hoe je dat hardnekkige spul weg kan halen? En zou zo’n vlek er uit kunnen gaan door de jurk te verven met van die Dylon textielverf? Tips please, want ik heb niet zo’n zin om opnieuw een jurk te gaan halen. Zul je ook net zien dat de M weg is…GRRR.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Groene zeep à la Sje!

Ik weet alleen niet of dat nu nog iets doet, nu je al met van alles bezig geweest bent.

Vlek flink nat maken, dotje groene zeep inmasseren tot het gaat schuimen, nachtje in een laagje water laten staan en tjoepa volgende dag in de wasmachine. Weg vlek! Tenminste zo krijg ik alle vlekken goed weg.

(Te koop als Driehoek Zachte Zeep in kleine geel-groene emmertjes bij de supermarkt).

Groetekes, Sje

@ Sje helpt dat spul ook tegen vetvlekken?? Ik heb een vent die het presteerd om altijd te knoeien met eten en dus ook met sausjes… Of het vlees spetterd dus bijna al zijn truien hebben vetvlekken die ik er zo niet uitkrijg.

Groetjes,

Michèle

Ja, helpt super tegen vetvlekken als je het op die manier doet.

Ik heb net weer op diezelfde manier een lichtroze jurkje van onze oudste behandeld. Zat een bbq-saus-vlek in en een rode vlek van haar waterijsje. Nou, haal die er maar eens gewoon uit met alleen maar wasmachine. 10 tegen 1 dat-ie er daarna nog in zit.

Net dus vlek behandeld en de boel staat in een laagje water klaar om morgen gewassen te worden. Smetteloos wordt het dan!

Je moet het kledingstuk na behandelen ook gewoon in dat laagje water leggen en onderdompelen he?! Niet spoelen, want het is belangrijk dat die groene zeep lekker bij de vlek blijft rondhangen.

Groetekes, Sje

Oke dan neem ik het morgen meteen even mee van de appie. Dank voor de tip.

Groetjes,

Michèle

Overigens voelt het heel raar om in een “vlek-op-nieuwe-jurk”-topic te praten over vlekken die Mervin maakt. Ik zie hem al helemaal zitten in zijn gezellige zomerjurkje, vol met vetvlekken!

Groetekes, Sje

Ja, inderdaad! Mijn topic jatten he! Tsss! Maar vetvlekken zijn inderdaad rotvlekken!

Ik ga nu nog even aan de slag met groene zeep, die staat hier. En anders ga ik de jurk zwart verven! Hij is al zwart, maar ja, die rare rode vlek moet wel weg!

Pas op, de kans is groot dat de verf niet pakt op die vlek. Dat staat ook op de verpakking vermeld dat je er rekening mee moet houden dat vlekken niet hetzelfde meekleuren. Plus, lippenstift is ook doorgaans vettig dus daar houdt die verf sowieso niet op.

Ik vrees dat het weggegooid geld is om hem te verven. Zo’n verpakking kost ook nog eens iets van 7 of 8 euro.

Groetekes, Sje

Hmm fijn bedankt, ben blij dat ik het nu pas lees en niet voor ik ging slapen… hoewel ik niet denk dat ie in het jurkje van Rainbow past. Overigens heeft ie nog steeds voetbal benen dus die kunnen best onder een kort rokje. In een voetbalbroekje stonden ze overigens ook

Groetjes,

Michèle

Tuurlijk kunnen die voetbalbenen onder een rokje, als-ie ze maar onthaart!

Groetekes, Sje

Ha ha ha ik zal het hem voorstellen…

Groetjes,

Michèle

En als-ie niet weet hoe het moet, dan kom ik wel even helpen met mijn knalroze scheermesje!

Groetekes, Sje

mervin zei dat ie dat al eens gedaan heeft. Nee dames ik weet daar niks van…

Groetjes,

Michèle

Oh zie je wel, mijn broer en zwager zeiden al dat ze Mervin ergens van kenden!

Groetekes, Sje

Ik heb de jurk inmiddels opnieuw gekocht! Ze hadden de M nog gelukkig. Die andere doe ik dan maar weg, de vlek zat helemaal door en door in de structuur van de stof. Bedankt dat je me even waarschuwde voor het verven Sje, scheelt weer geld én frustratie!

@Sje en Michele, vrijdag reed ik over de randweg hier en zag ik dit: een dikke vent met ontbloot bovenlijf. Dat kan nog, al vind ik dat al minder. Maar hij had bergschoenen aan én …een damesrok met gordel! Freaky! Eindhoven de gekste zullen we maar zeggen!

Ah tof dat het alsnog gelukt is met een nieuwe jurk! Waren bij jullie de winkels open dan?

Wat vreemd die kerel langs de weg!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 24 May 2010 14:27:41

Bij ons ook hor Sje, de winkels open, ik heb nieuwe nike air max voor de helft van de prijs, en mer en mijn zwager ook.

@ Sje geloof me hij hoort niet bij die categorie ik heb niet eens gevraagd waarom hij in vredesnaam in zwarte jurk gelopen heeft

@ Sje en rainbow dat was niet mervin.

Groetjes,

Michèle

Als het in Den Haag was geweest, was het 'm vast wél geweest!

Oh, dit is allemaal zo slecht voor mijn netvlies!

Groetekes, Sje

Nee dan ook niet Rainbow want mijn zwarte jurk hing gewoon in de kast en hij heeft geen eigen

@ Sje gaat het nog??

Groetjes,

Michèle