Vlees?

is het ook tries

ik zou cjillie en spruiten ook niet geven met 7 maanden heb ik ook meegewacht tot ze maand of 13 was.

maar het is zware kost

en de darmen zijn idd sterker na een jaar en mogen ze inprinciepe alles hebben.

maar dan nog is chillie zware kost voor een kleintje vandaar dat ik daar mee gewacht heb en dat eten we trouwens ook maar 2 keer per jaar of zo vind da nie lekker. haha.

groetjes

Waarom moet alles altijd volgens het boekje?
Waarom mag ik Eva niet 3 spruitjes geven? (waar ze nog van zit te smullen ook)
Geen darmkrampjes te bekennen, het is ook best een sterke meid.
Chili vind ik weer een ander verhaal, want dat is nogal sterk gekruid toch?(ik eet het nooit, dus weet het niet).
Als ik alles volgens de boekjes zou moeten doen, doe ik alles fout. Want Eva is nog geen 7 maanden maar ze is wel net zo groot als een kind dat 2 maanden ouder is en gedraagt zich soms ook zo.
Dan mag ze ook nog niet in de autostoel want ze weegt “maar” 8500 gram en is nog lang geen 9 maanden, maar mijn meissie zit daar harstikke stevig in en heeft het naar haar zin.
Ik volg mijn gevoel, wat betreft de opvoeding van Eva, en natuurlijk vraag ik wel advies, maar ik volg het echt niet altijd op hoor!
Iedereen is vrij om zijn kind op te voeden zoals ze dat zelf het best lijkt, en elk kind is anders, dus reageert ook anders op bepaalde etenswaren. En zolang je geen gevaarlijke dingen doet, gaat het heus wel goed.

Het valt me op dat op dit forum voortdurend wordt vergeleken en dat mensen heel gauw worden veroordeeld. (bv over het wel of niet alleen laten van je kind).
En nou gebeurt dat misschien niet met opzet, maar door maar door te zeuren over bv de spruitjes, voel ik me best een beetje aangevallen, omdat ik Eva spruitjes heb gegeven.Of misschien zie ik het helemaal fout en dan spijt me dat.
groetjes judith, mama van Eva, 31-07-2001

hmmmm ik geloof niet dat er iemand heeft gezegt dat het niet mag… als jij je kind spruitjes wil geven dan doe je dat… Ik bv geef alleen maar aan dat het wordt afgeraden… en dat anderen zijn we niet voor niks gestopt daar ga ik niet weer over beginnen… nou voel ik me aangevallen ik geef alleen maar aan dat het wordt afgeraden tot een bepaalde leeftijd iedereen wil het beste voor zijn kind ik dus ook… een auto stoel staat op 6 maanden of 10 kilo! dus of of…

mensen doe wat je wil, ik heb echt geen zin om alles wat ik zeg te moeten uitleggen waarom ik dat vind.

dames ik heb al een topic afgesloten, was niet van plan dat met deze ook te doen.
Dus houd op met ouwe koeien uit de sloot te halen …

Wat gewoon even duidelijk moet zijn is dat we allemaal het beste met ons kind voor hebben en dat dat ook zeker niet veroordeeld word door anderen.Die anderen zijn gewoon een andere mening toegedaan en vallen jullie heus niet aan.
Het is maar net wat jullie er in willen lezen, dit is een forum cq discussie bord en daar mogen alle meningen door elkaar lopen, het enige wat jullie er op dit moment van op steken is het uittesten van elkaars teen-lengte en ik moet zeggen die zijn niet zo erg lang.
hou op met alles persoonlijk optevatten en houd het gewoon gezellig met 20 meningen en 60 goeie adviezen, pik er eentje uit als het je aanstaat en houd op met alles onder de microscoop te leggen, dit wilde ik nou even kwijt

Kussies

Oke, dit keer zat ik fout en dat spijt me.
maar af en toe weet ook ik het even gewoon niet meer. Ik heb bepaalde mensen in mijn omgeving die mij het gevoel geven dat ik alles fout doe en dat wat zij zeggen het beste is. En dan ben je 1000 keer gevoeliger voor opmerkingen en heb je altijd het idee dat je alles maar weer moet goedpraten, terwijl je weet dat je je best doet. Wat ik schreef was dus misschien een beetje ver gezocht.

groetjes judith

Gewijzigd door - judith op 27 Feb 2002 19:24:21

we doen allemaal zoo verschrikkelijk ons best om alles goed te doen af en toe, dan krijg je dit soort situaties, helaas maar allemaal zijn we geen supermama’s maar mama’s die door schade en schande wijs worden. maar juist dit soort topics zijn zo leerzaam, weet je sofie krijgt geen spruitjes omdat ik ze a zelf niet lust en b ik een potjes mama ben, en ja daar zijn vele het ook niet mee eens, maar we leren zo lekker van elkaar op deze manier en daar is ikkeben voor

Ikkeben mama!!!

Kussies

snap ik best wel het is soms ook heel moeilijk heb ik ook wat nou wel en wat nou niet ik kan alleen maar zeggen ga op je gevoel af… ik moet zeggen ik doe een hoop via het boekje nou ja wat er wordt gezegt maar zeker niet alles, als ik denk dat jordy iets wel of niet kan eten of drinken dan doe ik dat gewoon wel of niet het is voor mij ook de eerste keer en alles is heel anders dan een paar jaar geleden opa’s en oma’s roepen ook heel vaak jo laat huilen is goed voor ze! als ik dat niet wil en niet doe is dat mijn zaak ja toch? hoe een ander daar ook over denkt we hebben allemaal andere ideeen maar laat het een advies zijn, of een mening maar niemand moet iemand vertellen hoe je je kind moet opvoeden

DUS… VOLG JE GEVOEL…
hoor de adviezen aan en kijk wat je er mee kan doen vind jij dat je het kan proberen dan doe je dat en niet dan doe je het niet zo zit het inelkaar toch…

liefs Tries die het soms ook niet meer weer en last heeft van raazende hormonen )

He Kimmie,

Let op je zelf ja! Ikke ben wel super mama woehahahahhahaha

Nee hoor grapje, je hebt helemaal gelijk, ik volgde de vleesdiscussie niet eens meer. Maar moest dus wel ff lachen hier om.

groetjes mo

In de boekjes staan alleen de richtlijnen. Richtlijnen zijn er om te buigen naar jouw hand en gevoel.Als iedereen zijn gevoel en dus instinct volgt doet iedereen wat het beste is voor hun kindje, daar ben ik van overtuigd!

Suus (Faye)
mammie van Milan Thiamo (20/11/99)& Andora Faith (07/09/01).