Waarom moet alles altijd volgens het boekje?
Waarom mag ik Eva niet 3 spruitjes geven? (waar ze nog van zit te smullen ook)
Geen darmkrampjes te bekennen, het is ook best een sterke meid.
Chili vind ik weer een ander verhaal, want dat is nogal sterk gekruid toch?(ik eet het nooit, dus weet het niet).
Als ik alles volgens de boekjes zou moeten doen, doe ik alles fout. Want Eva is nog geen 7 maanden maar ze is wel net zo groot als een kind dat 2 maanden ouder is en gedraagt zich soms ook zo.
Dan mag ze ook nog niet in de autostoel want ze weegt “maar” 8500 gram en is nog lang geen 9 maanden, maar mijn meissie zit daar harstikke stevig in en heeft het naar haar zin.
Ik volg mijn gevoel, wat betreft de opvoeding van Eva, en natuurlijk vraag ik wel advies, maar ik volg het echt niet altijd op hoor!
Iedereen is vrij om zijn kind op te voeden zoals ze dat zelf het best lijkt, en elk kind is anders, dus reageert ook anders op bepaalde etenswaren. En zolang je geen gevaarlijke dingen doet, gaat het heus wel goed.
Het valt me op dat op dit forum voortdurend wordt vergeleken en dat mensen heel gauw worden veroordeeld. (bv over het wel of niet alleen laten van je kind).
En nou gebeurt dat misschien niet met opzet, maar door maar door te zeuren over bv de spruitjes, voel ik me best een beetje aangevallen, omdat ik Eva spruitjes heb gegeven.Of misschien zie ik het helemaal fout en dan spijt me dat.
groetjes judith, mama van Eva, 31-07-2001