Vlees?

Ik doe best vaak Demi met de pot laten mee-eten, en dat gaat prima, maar ik weet dus niet hoe ik het vlees moet doen, mag je dat gewoon bakken of moet je het gaar koken?
Tot nu toe had ze steeds als ze met de pot mee at geen vlees, maar op den duur vind ik dat ook een beetje saai worden, weet iemand dat hoe ik het vlees voor haar klaar moet maken?
En welke soorten vlees zijn dan het beste, en welke juist weer niet?

Groetjes Nathalie
http://vrienden.clubs.nl/demi

jasper eet helemaal met de pot mee.
alleen doe ik er voor hem geen kruiden bij.

Gehakt, is hij helemaal gek op.
hij heeft laatst zelf een slavinkje op.
varkensrolade ga zo maar door.

maar om te beginnen zou ik gewoon kip geven.
je komt ervanzelf wel achter of ze het lekker vindt.

Nou demi smikkel ze maar…

Groetjes en een knuffel
gabriella en jasper

Hoi Nathalie!

Ten eerste zou ik graag willen weten hoe oud Demi precies is, ik neem aan dat ze nog geen 1 is, dan zou ik het vlees nl nog niet bakken! Dat wordt te vet, ik heb met die leeftijd inderdaad het meest kip en kalkoen (geen varkensvlees, dat kan allergie geven) gegeven en dan goed gaar koken in water, dat gaat prima en lijkt het meest gezond voor haar, succes!
Suus.

Demi is 7 maanden…
Maar koken lijkt me zo saai, zit toch geen smaak aan dan ofwel?

Groetjes Nathalie

Ik weet niet of je weleens een hapje hebt genomen uit zo’n potje van Olvarit? Daar zit ook niet veel smaak aan hoor!
Nee, kindjes tot een jaar krijgen ook niet veel kruiden omdat dat simpelweg niet goed is voor zulke jonge kindjes, pas na een jaar kunnen ze echt gebakken en gekruid vlees gaan eten. Demi weet toch niet wat kruiden zijn, dus zal ze deze ook niet missen, maar doe gewoon wat je zelf goed lijkt, je gevoel zegt toch meestal wel het juiste!
Suus

kaitlyn at met 10 maanden vlees mee en ook gebakken en gekruid.wat ze niet lekker vond spuugde ze uit en dat dat ze nu nog en ze is nu 14 maanden.

en als je met mate geeft kan dat heus geen kwaad,hier op het cb zeiden ze tegen mij begin maar langzaam met vast voedsel dus ook vlees.

groetjes bianca

Hallo

Gekookt vlees of vis is niet saai hoor voor een kindje, vlees of vis (of een eitje) is een hele nieuwe smaak voor zo’n kleintje!! Niks saais aan dus, maar met kruiden en zout vooral oppassen is slecht voor de nieren, volgens mij mogen ze zo met een jaartje meeeten met de pot, wel nog uitkijken dan met teveel kruiden en zout en ook kool/ui/knoflook.

Liefs, Els

Ik sluit me volledig bij jou aan Els!
Suus.

Nou ik heb het toch een keer geprobeerd, ik had donderdag, aardappels, verse boontjes, en kipfilet, zacht gebakken, en even de staafmixer erdoor, en ze vond het heerlijk, dus dat ik wat mij betreft voor herhaling vatbaar, ik had nog wat over dus dat heb ik maar lekekr ingevroren, ze moest wel even wennen, want het vlees krijg je nooit helemaal fijn gemalen, maar het ging er best in hoor.
En potjes krijgt ze ook gewoon hoor, is ook niks mis mee, fruit krijgt ze altijd de potjes van bledina danone, scheelt erg veel in prijs ten opzichte van olvarit, en is net zo lekker…

Bedankt allemaal voor de tips!

Groetjes Nathalie

enige wat ik hoorde over bledina was dat daar toegevoegde suiker in zou zitten maar eerlijk gezegd nooit opgelet

Kussies

Ik heb eens voor je gekeken Kim, maar er staat niks op het potje van toegevoegd suiker… dus ik mag aannemen dat het er dan ook niet in zit.

Groetjes Nathalie

dan mag je dat inderdaad aannemen, ik heb het ooit ook maar gehoord ben wel zo’n muts om het dan niet meer te kopen

Kussies

Suiker is toch lekker ??

Groetjes en een knuffel
gabriella en jasper

Vind demi ook vooral een lange vinger is errug lekker!!

Groetjes Nathalie

weet je wat ook erg lekker is.
Boontjes, schijfjes aardappeltjes, brocolie, en kip.
je kan de groentje ook kant en klaar kopen (vlaamse groente diepvries), dan hoef je alleen kipfilet nog aan toe te voegen.
Even bakken en hmmmm smullen.
Beetje appelmoes en beetje water erdoorheen.

Dit maakte (en maak nog steeds)
ik vaak voor jasper
en spagetty met gehakt en roerbakgroente, en vers gepelde stukjes tomaat. dit maakt het lekker zoet.

en lange vingers Demi, lekker he…

Groetjes en een knuffel
gabriella en jasper

Nou zeg, jullie zijn wel voorstanders van suiker zeg!!! (althans, dat lijkt nu zo) ik probeer het altijd zo veel mogelijk te beperken hoor, het suiker over al in, in bambix doe ik bijv roosvicee ipv suiker, en Milan snoept toch ook niet de hele dag hoor, nee, als ik zou weten dat er suiker in de potjes fruit zou zitten zou ik het echt niet meer kopen. een lange vinger oke, maar echt niet teveel…

xxx suus
mamie van Milan Thiamo (20/11/99)& Andora Faith (07/09/01).
suzie_qt67@hotmail.com

Kan aan mij liggen hoor, maar spagetti en roerbakschotel voor een kindje van van nog geen 8 maanden??? Volgens mij is gekookte groente en rijst of aardappels of wat pasta en wat gekookt vlees vis of ei toch uitdagend genoeg? Om maar niet te praten over zout dat erin zit, tot een jaar mogen babies toch nog geen zout en kruiden??? Enne appelmoes zou ik ook nog niet geven…

Groetjes, Els

Nou ik sluit me volledig aan bij Els. Ik geloofde het geeneens echt! Maar goed. Tis toch echt waar schijnbaar. Nee, dit doe ik dus niet.

groetjes Mo

volgens mij zit er in roosvisee ook suikers

en waarom zou een kindje ook niet eens lekker mogen snoepen doen wij toch ook???

groetjes bianca

ff mijn bericht corrigeren.

ik gaf mijn prakkie aan jasper toen hij 10 mnd was.
Beetje onpraktisch van mij.

Over die appelmoes,
je hebt van de albert heijn biologische appelmoes.

Ik bak wel altijd appart voor jasper, die er nooit geen zout en kruiden bij…

Maar goed hij vindt het lekker en doet het prima, hebben jullie wel eens gelezen wat er in een potje spagetty van olivart zit ??
Meer dan wij denken…

Even heel wat anders over suiker…
ik hoor nu regelmatig dat jonge kinderen van suiker erg actief kunnen worden…
Ook van kunstmatige stoffen.
Klopt dat ??

En dan nog iets…

Mijn nichtje 17 mnd oud
Krijgt alleen maar biologisch eten,
geen vlees, geen suikers, in mijn ogen alleen maar TE gezond eten.
Het kind is heel klein, mager, ziet zo wit als een doek, maar kern gezond hoor.
Jasper is nu al een heel stuk groter dan haar…
Ze loopt ook ver achter op groeischema…
Toch vraag ik me af of dat niet iets met haar voeding te maken heeft…

Groetjes en een knuffel
gabriella en jasper