Vlees?

nou ik ga ook ff reageren wan ttis wel grapsig

ik heb ambr altijd potjes gegeven tot een maand of tien
daarna heb ik nooit geken naar kruiden of wat dan ook verse macaroni met lekkre saus en uien erin heerlijk vind ze dat ook spagettie gaat er goed in.
amber heeft zelfs toen ze 15 maanden was chillie concarne op.
wat snoep betreft krijgt amber niet te veel elke dag kaptijn koek vers fruit en brood met de ene keer vlees en de andere keer zoet,

vind wel dat sommige erg moeilijk doen over bepaalde voedingsstoffen dat het niet mag

het cb geeft richtlijnen en het ene kindje is er eerder aan toe als het andere.

cb zegt met 7 maanden brood maar als je het geeft met een maand of 6 is dat geen probleem.

en wat suiker betreft in roosvice zit zoveel suiker in dat je net zogoed suiker in de bambix kan gooien als je het dan echt wil beperken gooi er dan dixsap in lekker duur maar wel zonder suiker.

gekookt vlees heeft amber nooit gehad op de soep na dan
eet je het zelf ik niet gatver.

maar zo denk ik erover

het is voor iedereen anders en iedereen gaat toch zijn eigen weg
zolang je elkaar maar respecteert is het prima lijkt me

groetjes Bri

hoi Brigitte,

Zoals hiervoor al gezegd zitten er in roosvicee FRUITsuikers en die zijn anders/ minder schadelijk voor het gebit dan KUNSTMATIGE suiker die je zo in de winkel koopt, en wbt het vlees, ik vind dus nog steeds dat een kindje van nog geen jaar niet hoeft te wennen aan vet gebakken vlees en paprikakruiden, ze moeten eerst de smaak vh vlees leren kennen en dan pas de kruiden (naar smaak) het is voor ons al niet gezond, laat staan voor je baby, je wilt toch het beste voor je kind?!

xxx suus
mamie van Milan Thiamo (20/11/99)& Andora Faith (07/09/01).

Hallo daar weer allemaal,

Nou Gabrielle, nu je het zó uitlegt, snap ik het iets beter ja. Enne…Suus, nu komt het er op neer (zoals jij zegt), dat zij niet het beste voor hun kind willen. Zoals ze het nu vertelt, is het anders dan het eerste berichtje, toch? Het is natuurlijk niet zo dat alleen jóuw manier de juiste is he. Ik doe het ook weer anders dan jij, we hadden het er vanmiddag nog over.
Gaby, tja, ik weet niet of bio eten zo is. Ik geef niet bio eten. Maar ik ken wel een jochie die dat altijd krijgt en alleen maar vegatarisch. Of het nu toeval is of niet, het mannetje is nu ruim een jaar en veel kleiner dan mijn Lucas van 8 maanden. Hij deed ook alles laat. Of ie bleek er van wordt? Geen idee, want hij is een heerlijk mixje van een leuke blanke mama en een fantastisch bruine papa. Verder is hij lekker vrolijk enzo. Maar of het er mee te maken heeft? Geen idee.

groetjes Mo

nou hier zei het cb ook met 10 maanden met de pot mee eten,en ook gebakken vlees met peper en zout.

kaitlyn was 10 maanden en ze at uien en peen en ze zat te genieten,ze gluderde helemaal.macaronie met saus ze smakt het weg zo lekker.

en nog wat als ik lekker zit te eten en een kind kijkt kwijlend het eten van je bord,nou dan eet ik niet lekker hoor,dan eet het lekker mee.laast met chinees ik zo nou geef haar wel brood nou mooi niet want ze wilde dat ook en ze heeft daar heerlijk van gesmuld.

dus zo doen wij het en jullie doen het zo
klaar

groetjes bianca

tuurlijk wil ik het beste voor mijn kind maar in roosvice zitten toegevoegde suikers
in dixsap zitten alleen de fruitsuikers.
lees het labeltje maar eens goed.

maar goed
iedereen doet het op zijn manier amber krijgt van mij carvan cevitan uit die blikken vind ze lekker

ik heb nooit zo moeilijk gedaan wat eten betreft hield me aan de richtlijnen en gaf daar zelf invulling aan amber at met 6 maanden brood met 3 maanden fruit en groenten ze is er mooi groot van geworden en niks mis mee.

bri ook in roosvicee zijn vruchten suikers.
er staat zelfs op dat deze suikers het zelfde zijn die in het fruit zitten. lijkt mij dus het zelfde als met diksap…

Ik geef Eva eigenlijk al wat wij ook eten, behalve als dat iets pittigs of gekruid is.
Maar gewoon aardappels en groente en een piepklein stukje vlees wat ik ongekruid heb meegebakken, en dat vindt ze heerlijk! Ze lust echt alles, witlof, broccoli, spruitjes, noem maar op!
Ze is nu bijna 7 maanden trouwens.

groetjes judith
http://familie.clubs.nl/2001baby’s

hoi mo

Nee, natuurlijk is mijn manier alleen niet de beste, en iedereen doet t op zn eigen manier, zo moet je het ook niet opvatten, maar ik vind gewoon dat als je een kind van 7 maanden al in croma gebakken vlees gaat geven, dat dat niet gezond is en die kruiden ook niet, omdat het voor ons ook superongezond is eigenlijk en omdat je voor je kind toch alleen gezond wil doen? Je gaat t niet voor niks op een forum vragen, dan wil je toch t beste voor je kind, zo bedoel ik t. Is inderdaad\een stuk beter, hoe GAbriel haar berichtje nu formuleerd, waarom deed je het niet gelijk zo duidelijk? Roosvicee en diksap, tja, ik zie t verschil niet zo, alleen dat t veel duurder is! Trouwens, waarom maken jullie t fruit niet zelf voor de kindjes? Het is natuurlijk niet zo dat het slecht is om potjes te geven, laten we dat even voorop stellen anders krijgen we dat weer, maar ten eerste het is veel duurder en ten 2e het is zo makkelijk, appeltje schillen, prrrrrrrr zo met de staafmixer gepureerd! Wij eten toch ook geen 10 nverschillende soorten fruit door elkaar heen? (wat dus wel in die potjes zitten) Ze moeten toch een keer wennen aan de smaak vanje eigen eten (want hutspot is hutspot zou je zeggen, maar het smaakt bij iedereen anders), toch? Je kan ze niet eeuwig potjes blijven geven! Bij Milan heb ik ook altijd potjes gegeven en op een gegeven moment wilde hij dus alleen dat en niet mijn eten en dat vond ik niet leuk. Nou dames, ik zie het wel weer

xxx suus

sorry maar kan niet zeggen dat het op het momend goedkoper is want het fruit is niet te betalen ben goedkoper uit als ik een potje geef hoor

maar goed jordy krijgt heel veel vers maar zeker niet altijd ook omdat het soms gewoon makelijk is en net zo gezond

Tries

hoho amber kreeg dat ook niet met 7 maanden toen zat ze nog lekker aan de potjes heb haar pas vanaf 10 maanden met de pot meelaten eten en dan ook niet elke dag lag eraan wat we aten en deed er niet al te veel zout enzo op maar wel gebakken vlees.

en net wat tries zegt vers fruit en groente zijn op dit moment zo duur dat ik zelf al vaker diepvriespak of een pot groente.

ben ik nou gek spruiten is toch een kool soort? dit zouden ze pas met een jaar mogen

Tot 6 maanden mogen baby’s alleen nitraatarme groenten hebben. Dit zijn: wortelen, doperwten, sperziebonen, witlof, aubergine, courgette, bloemkool, broccoli, ontvelde en ontpitte tomaat, taugé, snijbonen.

Na 6 maanden kun je nitraatrijke groentesoorten uitproberen.

Deze groenten niet vaker dan twee keer per week: andijvie, bleekselderij, spinazie, postelein, rode bieten, venkel, raapstelen, koolrabi. In de maag van de baby wordt nitraat in nitriet omgezet. Ook wanneer je deze groenten lang laat liggen of opnieuw opwarmt, wordt nitriet gevormd. Veel nitriet kan bij baby’s schadelijk zijn voor de ademhaling.

Wacht tot de baby 1 jaar is met het geven van groenten zoals ui, prei, paprika, koolsoorten en rauwkost. Hiervan kan je kind darmkrampen krijgen.

als dat niet zo is hoor ik het wel hahaha

Tries

Zucht… Tries je hebt gelijk… het fruit is op t moment ech nie te betalen!!!
Ik baal er wel van want zo breed hebben we het helemaal niet en ook het groente is peperduur mag ik wel ff zeggen, dus op dit moment zou je goedkoper uitzijn met een potje, moet ik toegeven, maar dat is alleen als je zelf geen fruit eet?! DAn kun je nl een stuk appel in 2en delen en de ene helf zelf opeten (krijg je zelf ook nog wat gezonds binnen) en de andere aan je kind geven.Enne, volgens de boekjes heb je gelijk over die spruitjes, dat is niet goed voor zo’n jong kindje, maarja als het er niet op gereageerd heeft…

xxx suus

Hoi allemaal,

Wat betreft het spruitjes eten;
Eva krijgt dat niet vaak hoor, tot nu toe heeft ze het nog maar 2 keer gegeten. Maar ze heeft er dan ook helemaal geen last van gehad. Maar soms lijkt het wel of ze net zo’n fan van de hollandse pot is als ik, een flink prakkie gaat er wel in hoor!
Meestal merk ik wel aan haar als ze last van haar darmpjes heeft ook. Maar ik denk ook dat dat toch bij elk kind verschilt hoor, hoe ze reageren op een bepaald soort eten.

groetjes judith

Ik ben wel van mening dat je het eerst aan deskundige zoals het CB moet vragen.

geef je kind gewoon wat hij/zij wil eten en wat jij denk dat het het beste is.

Ik denk hier dat het CB vrij makkelijk is, zij zeggen nl wel, begin met kleine beetjes, en pas op met koolsoorten en kruiden.

Iedereen kookt anders, dus elk kindje eet anders.

Je kan hier eindeloos over discusseren,
maar iedereen doet het toch op zijn manier.

Suus,en de rest:
Nog maar 1 keer…
even over mijn 2de berichtje dat was niet voor nathalie bedoeld maar voor Bianca,
schijnbaar een beetje onduidelijk…

Eet smakelijk allemaal

Groetjes en een knuffel
gabriella en jasper

wat voor berichtje gabriella.

jou 2e berichtje is suiker is toch lekker??

wat heft dat met mij te maken

groetjes bianca

dit bericht…

weet je wat ook erg lekker is.
Boontjes, schijfjes aardappeltjes, brocolie, en kip.
je kan de groentje ook kant en klaar kopen (vlaamse groente diepvries), dan hoef je alleen kipfilet nog aan toe te voegen.
Even bakken en hmmmm smullen.
Beetje appelmoes en beetje water erdoorheen.

Dit maakte (en maak nog steeds)
ik vaak voor jasper
en spagetty met gehakt en roerbakgroente, en vers gepelde stukjes tomaat. dit maakt het lekker zoet.

Groetjes en een knuffel
gabriella en jasper

ja oke,maar wat heb ik daar mee te maken
ben niet echt helder volgens mij maar heb ik wel eens vaker,na een slapeloze nacht

groetjes bianca

spruitjes is idd zware kost ook voor een volwassenen vind ik.
was eens bij de groenteboer en rade het me af amber was toen 11 maanden
zelfs die zei wacht er maar ff mee.

heb dat toen wel gedaan nu krijgt ze wel spruitjes.

maar als je kindje er goed op teageerd waarom niet.

tegen mij zeiden ze ook geen chillie geven amber was toen 15 maanden
nou madam vrat gewoon een vol bord en vroeg om meer dat heb ik niet gedaan amber peopt toch al vrij dun dus een bord is genoeg.

ik zeg maar zo gewoon lekker geven wat jij denkt wat goed is voor je kleintje

het verschil tussen 7 8 maanden vind ik nog al niet wat als met een jaar of 15 maanden of zie ik dat verkeerd? de darmen zijn dan al veel sterker toch?

is het ook tries

ik zou cjillie en spruiten ook niet geven met 7 maanden heb ik ook meegewacht tot ze maand of 13 was.

maar het is zware kost

en de darmen zijn idd sterker na een jaar en mogen ze inprinciepe alles hebben.

maar dan nog is chillie zware kost voor een kleintje vandaar dat ik daar mee gewacht heb en dat eten we trouwens ook maar 2 keer per jaar of zo vind da nie lekker. haha.

groetjes