Vlees zonder

Ik slinger er nog maar een topic op. Ik vind het belangrijk dat Eva vlees op haar brood eet. Dat vindt ze ook heerlijk: kipfilet, snijworst, ham…ze smult ervan. Maar ze vindt het vlees zo lekker (ze eet 's avonds ook erg graag tartaar, kip, gehakt etc) dat ze dat opeet en haar brood laat liggen! Vroeger at ze haar brood er dan nog weleens achteraan, maar nu niet meer. Het is weg vlees en weg bordje…dat geeft ze meteen aan mij. Met leverpastei heb je dat niet natuurlijk, maar ze kan dat niet te veel eten. En met kaas gaat het hetzelfde! Weg kaas!

Met het avondeten graait ze vaak ook haar vleesjes eruit. Dan prak ik alles een beetje, zodat ze toch ook groenten en aardappel meepakt, maar dat lukt niet altijd. Soms eet ze echt alleen vlees! Ik probeerde haar laatst te verleiden door te zeggen: ‘Als je nog wat brood eet, geeft mama je DAARNA een rolletje kipfilet!’, maar daar trapte ze niet in helaas. Haha.

Hoe doen jullie dat, of hebben jullie niet van die vleesfans?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 25 May 2010 13:03:32

Ik lees mee…
Jack eet ook graag vlees en kaas maar dan zonder zijn brood haha. Een plakje los vindt ie zalig maar dat brood is dan niet meer nodig. Tja wat doe je eraan?

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Hier nog een die alleen nog maar plakspul op brood krijgt omdat anders er geen brood gegeten wordt. Zelfs de hagelslag wordt korretlje voor korreltje eraf gegeten, maar brood ho maar.

Groetjes,

Michèle

Hier is indd het plakspul ook weer favoriet want net als bij Michèle de korreltjes worden er gewoon afgehaald. Moet zeggen meestal eet hij zijn brood dan nog wel op maar niet altijd.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

haha, zolang rico vlees van iets kan aftrekken doet hij dat ook
maar goed ik doe een boterham dubbelvouwen en snijdt het dan in 3en.
ik geef hem 1 stukje dan en dan pakt hij eerst het vlees er tussenuit. hij eet daarna wel zn brood nog op maar hij krijgt geen nieuw stukje voordat hij het op heeft.
misschien niet het hele bordje voor dr neus zetten met brood, gewoon 1 voor 1 aangeven.
als ze gaat gooien met dr brood (wat rico ook deed als ie he tvlees ertussen uit had gegeten) laat ik dat liggen en geef hem een nieuw stukje, alles wat op de grond ligt krijgt hij niet meer terug.
toen hij dus zijn vlees op had gegeten en het brood op de grond lag, en ik dat op ging ruimen was het ineens: hmm!! mm!!!
zovan: nu wil ik het brood hebben.
tja dan had ie pech en ik gooide het weg
dan was het brullen en na een paar dagen was dat geleuter afgelopen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Met brood eten kan ik je geen tips geven, want ondanks dat Tim een echte vleeseter is prikt hij keurig met zijn vork het vlees met brood weg. Als we s’avonds aardappels, groente en vlees eten dan krijgt Tim eerst zijn aardappels met groente. Zodra hij dat op heeft krijgt hij zijn vlees en dat gaat prima. Dit doen we al heel lang zo, want Tim is zo dol op vlees dat hij niks anders meer wil eten zodra hij zijn vlees ziet. Dit betekend wel dat wij ook pas het vlees op ons bord nemen als Tim klaar is met zijn groente en aardappels. Maar gelukkig is hij een goede eter en gaat dit vrij snel.

Groetjes,
Sandra

Dani heeft daar af en toe ook een handje van met bijvoorbeeld zijn kipfilet. Van mij mag hij dit niet meer…dus als hij het ervan af plukt, dan pak ik het af en leg het weer op zijn broodje en zeg er dan ook bij dat vlees op het broodje hoort. en dan hup in zijn mond.
Meestal gaat dit wel goed (echt niet altijd hoor…ook hier zitten we in de peuterpubertijd, haha), maar wat wel grappig is dat hij nu zelf ook regelmatig het vleesje weer terug op het broodje doet.

Onze oudste is ook zo’n vleesfan. Die kreeg met het avondeten pas een stukje vlees (haar voorraadje lag dan op mijn bord erbij) als ze een hapje aardappelen/groenten had gegeten. En dat werkte goed.

Wat betreft vlees van het brood eten, bord weghalen en dan maar geen boterham. Op een gegeven moment kiest ze toch eieren voor haar geld en gaat weer brood eten. En eet ze niet, dan maar niet. Dat is het enige wat werkt volgens mij.

Groetekes, Sje

Ik pak het net zo aan als Saro. Nora heeft het vooral bij kaas, ze is echt gek op kaas. Doe er sowieso boter onder, dat het beetje blijft plakken. In principe eet ze brood altijd met een vorkje. Het is heel moeilijk om met een vorkje de kaas van het brood te pulken, dus ik grijp in als ze met haar handen de stukjes gaat pakken, want dan gaat geheid alleen de kaas op. Een tijdje geleden ging het brood er daarna nog achteraan, maar dat is inderdaad verleden tijd.

Na mijn ingrijpen gaat het eigenlijk altijd wel goed. Maar ik moet er dan dus wel echt bijblijven om haar in de gaten te houden.

succes!

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Ja Minke heeft hier ook een handje van dus die eet regelmatig plakbeleg
( smeerkaas, smeerworst en jam zijn favoriet ). Overigens helpt het hier ook goed om gewoon te zeggen dat ze ook het brood moet eten. Doet ze dit niet dan schuif ik het bord weg en dan zeg ik dat ze ook het brood moet eten en dat mama anders dus het eten weghaalt. De laatste tijd snapt ze alles lijkt wel en dan eet ze daarna gewoon ook haar brood.