Vlees introduceren

Hallo allemaal,

Onze dochter krijgt al een tijdje potjes met vlees maar ik wil nu ook zelf maaltijden met vlees erin gaan maken. Hoe pak ik dit aan? Kook je het vlees? Of mag je het ook bakken? Wat zijn lekkere combinaties? Welke soorten vlees, volgens mij alles toch?

Ik hoop dat jullie antwoorden hebben

Groet Tams

Ik heb het vlees/kip altijd gekookt, samen in een pannetje met de groenten. Ik geef geen varkensvlees of gehakt. En met een ei ben ik pas later begonnen, ik meende met 8 maanden. ik doe er een klein beetje boter bij op aanraden van de dokter. Ik weet niet precies hoe anderen het doen, maar hier lust mevrouw het graag.
Groetjes, Daniella

Lilypie 1st Birthday Ticker

Ik pureerde ook weleens hamreepjes mee als ik avondeten maakte in de babytijd.

Groetekes, Sje

Ik nam gewoon een stukje gebraden vlees en pureerde het vlees altijd. Zelf eten we meestal rundvlees (we kopen altijd een achterbout bij een boer), soms hamreepjes door het eten. We gebruiken overigens niet veel zout op het vlees.
Sinds kort eet ze het vlees gewoon in kleine stukjes.

Groetjes,

jantje

Ze raden aan om er inderdaad een beetje margarine (wat je op brood smeert bij het prakje te doen.

Ham is wel zout en mag je niet te vaak geven heb ik begrepen.

@ Jantje: Hoe oud is je dochter en wanneer begon ze stukjes vlees te eten? Had ze toen al tandjes?

Deden jullie wel kruiden op het vlees?

Ik doe inderdaad boter bij de prakjes. Hierin schijnen voedingsstoffen te zitten die ze hard nodig zijn. Ik begreep van de CB-arts dat vloeibare Blue Band ook mag.

Groet Tams

Hoi,

Janniek heeft tot 11 maanden het vlees gepureerd gegeten, nu eet ze het zo uit het vuistje. We doen wel kruiden op het vlees, maar niet sterk gekruid.

Groetjes,

jantje

quote:
Hallo allemaal,

Onze dochter krijgt al een tijdje potjes met vlees maar ik wil nu ook zelf maaltijden met vlees erin gaan maken. Hoe pak ik dit aan? Kook je het vlees? Of mag je het ook bakken? Wat zijn lekkere combinaties? Welke soorten vlees, volgens mij alles toch?

Ik hoop dat jullie antwoorden hebben

Groet Tams

Ja hoor, alle soorten vlees zijn goed.
Let wel op de gekruidheid.
Zigeunerschnitsel is wellicht wat te…
Vis kan trouwens ook. Lekkerbekje, vissticks, smullen ze ook van.

Bakken mag natuurlijk ook. Waarom zou het niet?
Lekker fijn snijden, dan hapt het lekker weg met de rest van het eten.

M.

Wij bakken het vlees gewoon ongekruid in een klein beetje olijfolie. Meestal gebruiken we kip, rundergehakt/ tartaar of gewoon rundvlees. Soms krijgt Noa ook gerechten met daarin plakjes ham of kaas. Alles wordt hier bij elkaar gedaan en dan gepureerd. Noa heeft niet echt een voorkeur, maar van de combi broccoli met kabeljouw (oke is geen vlees maar geven we haar wel ipv vlees) moet ze altijd spugen. Dat doen we dus voorlopig niet meer. We proberen hier trouwens wel te variëren in de vlees-/ vissoorten en vegetarisch.