Zo, ik ben met de eettips aan de gang gegaan, Gioia vind de bloemkool toch wel lekker. Heb het gestoomd, en het komt idd goed uit de vriezer. Heb nu ook worteltjes klaar liggen in de vriezer.
Ik doe er een aardappeltje bij.
Maar: is het nu ook nodig haar al vlees te laten eten, of een vleesvervanger? of is dat nog helemaal niet nodig/goed en moet ik daar nog mee wachten?
Lijkt mij voor de smaak wel aardig. kan in die prut natuurlijk ook een kuiltje sju maken
Vlees eten?
Evianne kreeg op die leeftijd wel al een beetje vlees( fijngemalen natuurlijk ), een klein beetje maar( maar wel licht verteerbare zoals bv kip). En anders wat verdunde jus. Ik keek net in het boekje van het cb en zag dat ze daarin pas beginnen bij 8 maanden. Dus daarmee neem ik aan dat ze het nu nog niet echt nodig hebben omdat ze ook nog veel melk drinken. Daar zit immers alles al in.
Groetjes
mama van Evianne 03-04-2003
Ik ben zelf vegetarier (omdat ik het niet lust) en ik heb wel eens op het CB daarover gehad. Ze adviseerden me daar om de kinderen toch minimaal 1x per week vlees te laten eten en dat is hier meestal in de vorm van gehaktballen. Daarnaast eet ik meestal ook wel 1x per week tofu en nog een keer peulvruchten.
Maar wat ik begreep van het CB betreffende mijn situatie: vanaf circa 6,7 maanden minimaal 1x per week vlees dus.
Je kunt je er makkelijk vanaf maken door eenmaal per week toch een potje te geven.
Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003
oke hier het grote ik lust niets topic, mijn naam is kim en ik leef op schnitzels en patat en komkommer, ik ben gezond,geen klachten,drink melk,cola en bier…
dat is het kort door de bocht gezegd
ik leef al 31 jaar zo(oke bier pas sinds 27 jaar) MIJN KINDEREN DAARINTEGEN!!! DIE LUSSTEN ALLES, WERKELIJK ALLES!! DAAR WORD IK WEER GEK VAN oke caps uit
knoflooksaus ed dergelijke geen probleem vor die minimensjes(mama griezeltttttt)
met andere woorden maak je niet te druk, dat eten komt allemaal nog wel, maak niet de fout te vroeg overal mee te beginnen enne vlees tja dat is misschien nodig maar ik ben geen vegetarier maar heb nooit vlees nodig gehad
mijn kinderen eten het dus wel elke dag, leefde sofie op deze leeftijd nog op potjes victor weigert ze en eet met de pot mee (deze leeftijd is 14 maand)
groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!
kortom: het kan, maar hoeft waarschijnlijk niet nog.
zal haar eerst laten wennen aan de diverse groentes nu, en dan er eens wat kip etc door gaan gooien.
tot nu toe eet ze alles wat ik haar voorschotel best wel, eerst dagje wennen, volgende dag gaat het er dan al best vlot in.belangrijker nog: geen allergische reactie meer gezien! misschien nog als er toch andere melkproducten aan te pas gaan komen, maar het valt allemaal erg mee.