Vlees bij het avondeten?

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd welk vlees jullie gebruiken bij het avondeten. Ook wil ik graag weten hoeveel geven jullie per maaltijd? Ik ben zelf vegetarisch, wat de keus voor mij wat moeilijker maakt… Van de meeste ‘soorten’ heb ik geen idee meer hoe het smaakt en of het een beetje makkelijk weg te krijgen is voor zo’n kleine (niet te taai ofzo)

Fenne is nu 9 maanden en eet tegenwoordig gewoon met de pot mee. Omdat ze nog flink moet groeien vind ik het wel een prettig idee dat ze wat vlees binnen krijgt.

Ben benieuwd!
Groetjes Roelie

Ik heb tot nu toe alleen nog biologisch rundvlees (tartaar e.d.) van de ah en kip gegeven. Ik maak met 2 tartaartjes ongeveer 10 maaltijden.

22-12-2009 colin geboren

@mamavancolin: als je 2 tartaartjes hebt, hoeveel groente en aardappels/rijst doe je daar dan bij?

Ik gebruik ook tartaar en kipfilet. Hoe veel ik gebruik ik denk dat ik ook ongeveer 2 tartaartjes gebruik per 10 porties gebruik. Hoeveel groenten en aardappels en of rijst ik doe maar wat ik kook 1 avond en doe dan de verschillende groentes en vlees en aardappels en of rijst samen en verdeel het in witte plastic bekertjes en vries ze in. Ik heb laatst een groot potje gekocht in de winkel en de hoeveelheid daarvan 200gr past precies in 1 wit plastic bekertje.

ik doe ongeveer 50 gram aardappels in een bakje en het vlees meng ik met de groenten en daar doe ik dan nog ongeveer 150 gram van bij, dus ook 200 gram. Die bakjes van de hema zijn ook precies 200 gram,ideaal

22-12-2009 colin geboren

Wij gaven Hylke vanaf het begin dat hij vlees mocht eten,
alle soorten die wij ook aten.
Hoeveelheid afhankelijk van de samenstelling van het vlees,
en de bereidingsmethode.

M.

Hey
ook ik ben vegetariër, en ook ik vind het lastig om vlees klaar te maken. Maar ze moet wel vlees en vis krijgen, vind ik, idd voor de groei. Plus het is míjn keus vegetariër te zijn, niet de hare

Als ik wat met vlees maak, is dat óf kip of rundergehakt. Varkensvlees heb ik nog nooit gemaakt (dus ook geen ham). Om de een of andere reden vind ik dat geen fijn vlees. Maar dat is heel persoonlijk.

Vis maak ik ook, van de markt, dan laat ik de visboer het mooiste stukje uitzoeken. Dat is echt heel makkelijk, even koken en het valt al uit elkaar. Kip gaat net zo, kan je goed klein maken. Beetje snijden en prakken met vork. Rundergehakt gewoon rul bakken en het zijn kleine stukjes.
Ik zorg bij de maaltijden altijd dat het grootste gedeelte aardappel (of rijst of pasta) en groente bedraagt. Het vlees komt echt op de laatste plaats.
Maar verhoudingen of gewicht weet ik niet. Ik doe het meer op gevoel.

Groetjes, Boukje

Lilypie First Birthday tickers

Mijn zoontje krijgt hier kip en ham. Dat is het makkelijkst fijn te krijgen door de blender. Heb ook wel een gehakt en tartaar geprobeert maar dan blijven er (bij mij dan) korreltjes achter en mijn kleine houdt daar niet zo van (moet erg kokhalzen). Ik doe ook wel eens een half gekookt eitje erdoor in plaats van vlees, vindt hij hier ook lekker. Vis heb ik nog niet gedaan, zal ik binnenkort eens doen, wat meer variatie erin brengen.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

@Léony had je de tartaar toen gebakken of gekookt? Ik heb hem de eerste keer gebakken en had toen ook stukjes erin. Daarna ben ik het gaan koken en pureert het veel beter en gewoon heel fijn net als de kip.

Letten jullie er wel op dat het de bedoeling is dat die kleintjes leren kauwen?!
En dat leren ze niet als je alles altijd door de blender haalt.

Prakken met een vork is genoeg!

Vis koken? Ben benieuwd wat voor vis je gebruikt.
Vis is zo lekker op te bakken. Smaakt zoveel beter dan een kapot gekookte…

M.

daar letten wij op en ook dat onze kleintjes niet stikken

22-12-2009 colin geboren

Murielisblij: ik had de tartaar idd gebakken, zal het de volgende keer is koken eens kijken of het dan beter door de blender gaat.
MarselenDiana: ik weet dat het belangrijk is om ze te leren kauwen. Maar hier problemen met stukjes en korreltjes…ik heb al menig reddingsactie uit moeten halen. Kan je vertellen daar wordt je niet vrolijk van. Ik heb inmiddels ook CB gebeld om te vragen wat ik kan doen, (werd er toch ondertussen angstig van). Ik bedoel als je al diverse keren bang bent geweest dat je kind stikt nou, …dan wordt je toch wat huiverig en dat voelt die kleine waarschijnlijk ook aan. Dus nu op advies van CB even loslaten om het niet een al te big deal te laten worden en dat de kleine het eten op zich wel leuk blijft vinden. Als ik maar zorg dat hij alle voedingsstoffen binnenkrijgt. Tja, de een is er wat vlugger mee dan de ander. Op CB zeiden ze me ook dat er ook kindjes van 1 jaar zijn die nog serieus problemen hebben om een boterham naar binnen te krijgen. Maar ja, die verhalen die hoor je nooit. Dus dat haalde voor mij in ieder geval de druk er een beetje af. Je begrijpt het al…het is iets wat me bezig houdt !

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik let daar ook zeker op. Ik doe alleen het vlees en de groente met de staafmixer. de aardappels en de pasta die prak ik en de rijst gaat er zo door heen. Zo wennen we langzaam aan de stukjes.

quote:
Murielisblij: ik had de tartaar idd gebakken, zal het de volgende keer is koken eens kijken of het dan beter door de blender gaat. MarselenDiana: ik weet dat het belangrijk is om ze te leren kauwen. Maar hier problemen met stukjes en korreltjes....ik heb al menig reddingsactie uit moeten halen. Kan je vertellen daar wordt je niet vrolijk van. Ik heb inmiddels ook CB gebeld om te vragen wat ik kan doen, (werd er toch ondertussen angstig van). Ik bedoel als je al diverse keren bang bent geweest dat je kind stikt nou, ....dan wordt je toch wat huiverig en dat voelt die kleine waarschijnlijk ook aan. Dus nu op advies van CB even loslaten om het niet een al te big deal te laten worden en dat de kleine het eten op zich wel leuk blijft vinden. Als ik maar zorg dat hij alle voedingsstoffen binnenkrijgt. Tja, de een is er wat vlugger mee dan de ander. Op CB zeiden ze me ook dat er ook kindjes van 1 jaar zijn die nog serieus problemen hebben om een boterham naar binnen te krijgen. Maar ja, die verhalen die hoor je nooit. Dus dat haalde voor mij in ieder geval de druk er een beetje af. Je begrijpt het al.........het is iets wat me bezig houdt !

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/TikiPic.php/afXB.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1f.lilypie.com/afXBp2.png” width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Ik snap m helemaal!

M.

de 8 maanden potjes gaan hier goed, maar hoe maak ik alles in godsnaam zo klein als in die potjes??

22-12-2009 colin geboren

quote:
de 8 maanden potjes gaan hier goed, maar hoe maak ik alles in godsnaam zo klein als in die potjes??

22-12-2009 colin geboren

Niet :smiley:
Gewoon prakken met een vork, en dan voeren.
Ging hier prima.

M.