...Vivien weer komt?

Laatste keer met kerst was ze er ook hoor
Maar vorig jaar zomer kregen we toch ineens bericht dat ze niet kwam?
Balen was dat, we begrepen er niks van
Maar uiteindelijk is ze toen toch gekomen en was het heel gezellig. En is ze dus daarna met kerst ook gewoon geweest

Nu is het al ruim 5 maanden geleden dat ze weer vertrokken is naar Hongarije (2 jan.) en al die tijd hebben we niks meer van haar gehoord…
Had er zo’n “onheilspellend” gevoel bij…
Normaal stuurt ze altijd wel minimaal 1 kaartje ofzo.
Zelf hebben we er extra goed op gelet dat we haar post stuurde.
Heb foto’s gestuurd van ons huis nu het af is, foto’s van Kaya (had ze om gevraagd toen ze 2 jan. vertrok ) etc. etc.
Maar geen reaktie dus.

Maar vandaag viel er een brief in de brievenbus van de stichting.
Met de mededeling dat Vivien deze zomer ook weer gewoon komt!
Ik geef eerlijk toe dat ze érg “vermoeiend” was de laatste 2 keer (pfff ) maar ik ben elke keer weer heel blij dat ze komt!! (Peet ook trouwens Hele familie inmiddels)

Even voor de “nieuwe” onder ons
Vivien is een meisje van 10 jaar dat in een kindertehuis woont in Hongarije.
Sinds de zomer van 2004 komt ze 2x per jaar een paar weken bij ons "op vakantie"
In de zomer 3 weken en dan met kerst/oud en nieuw 2 weken.
Ze komt nu dus al voor de 5e keer bij ons
Dit wordt allemaal georganiseerd vanuit een stichting.
Die regelen het vervoer, de contacten met de tehuizen in Hongarije etc.
Zelf betalen we haar reis (het is een vrijwilligers organisatie namelijk, wordt helaas niet gesponsord, geen subsidie of iets dergelijks)
De kids komen vaak met 2 bussen aan en dat is altijd weer een feest

Foto’s van de afgelopen jaren staan hier op de site

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

heeee gezellig dat ze weer komt bieb

weet je ook al wanneer en hoelang

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Ze komt maandag 24 juli.
Nog een maandje dus (best snel gegaan die tijd zeg )

Ze komt altijd 3 weken in de zomer.
We kunnen ook kiezen voor 6 weken, maar dat is me nét even te pittig
Het is toch best wel intensief hoor, ook al zijn we nu wel elke keer snel weer gewend aan elkaar doordat ze al vaker is geweest.
Ze is geen “vreemde” meer.
Maar ze is toch wel vaak aan het “uitproberen” (hoe ver ze kan gaan) etc. etc.
En ook al praat ze inmiddels wat woordjes nederlands en wij wat woordjes hongaars, je communiceert toch niet zo eenvoudig als met bijv. Cheyenne.
Verder geen probleem hoor, die communicatie! Echt, over het algemeen redden we ons prima.
Maar het spreekt denk ik wel voor zich dat het best heel intensief is, zo’n meisje uit een heel andere “wereld” (want dat is een kindertehuis + een ander land) 3 weken om je heen hebben.
Bovendien gaat Cheyenne als ze hier is ook wel zélf spelen en dat is met Viv natuurlijk niet zo het geval.
Die moet je toch iets meer "bezig houden"
Is ook leuk voor haar natuurlijk, het is uiteindelijk haar “vakantie”

Hmm…weer lang verhaal geworden hahaha (ik moet me ook niet zo “verdedigen” vrees ik )

O wat leuk is dat en dat zal zeker een feest zijn voor die kinderen dat ze er even uit zijn. Ja ik heb foto’s gezien op de site van stephan heel leuk en die van Kaya ook. Ik hoop dat het weer gezellig wordt.

Groetjes van Bianca mama van Jeremy

Oh wat een leuk vooruitzicht!!

Ik moet wel effe wat ‘kwijt’ hoor!

Ik vind het heel knap dat jullie dat toch elke keer maar weer doen! bedoel tis toch min of meer een vreemde die je toelaat in je priveleven, en je bezorgt haar elke keer weer een leuke tijd, das echt super hoor, ik doe het je niet na!
Lijkt me ondanks dat het hardstikke leuk is, toch wel een zware opgave, je moet haar toch wat vermaken enzo, echt top

Veel plezier alvast!

Groetjes Nathalie & Co

quote:
Lijkt me ondanks dat het hardstikke leuk is, toch wel een zware opgave, je moet haar toch wat vermaken enzo,

Dank je wel voor je complimentje

Ik vind het zelf niet “knap” eigenlijk
Eerder vrij normaal dat je een ander kind ook wat geluk gunt, dat ze het idee/gevoel heeft dat er hier mensen zijn die van haar houden, dat ze kan zien hoe het er in een normaal gezin aan toe gaat etc etc etc.
Maar ik geef eerlijk toe dat we soms na die 3 weken echt wel zoiets hebben van: pffffffffff ( )
Het is enorm rot om steeds weer afscheid te nemen en die bus te zien weg rijden
Maar intensief is het inderdaad wel.
Zeker nu ze dus de laatste 2x erg “vervelend” kon doen.
Bovendien was ik de laatste keer (met kerst) net 4 weekjes bevallen van Kaya en hadden we een verhuizing voor de boeg.
Dàt was pas heftig hahahahahahaha

Nu ga ik zowiezo een weekje met ze naar Egmond (naar het chalet van mijn ouders)
Cheyenne gaat dan ook mee en gelukkig mijn moeder ook geloof ik (altijd fijn i.p.v. alleen met 4 kids waaronder een baby )
En hopelijk kan peter natuurlijk mee, maar daar zal ik niet vanuit gaan.

idd schiet al aardig op dan,gezellig hoor weer 3 weken met haar,en lekker weekje naar egmond zal ze prachtig vinden

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn