Vitmine D wel of niet doen

Hallo allemaal,

Op 4 sept is mijn dochtertje 1 geworden dus ik ben nu hier te vinden ipv baby 0 tot 1 jaar. Ik heb even een vraagje over Vitamine D.

Ons schatje krijgt smorgens nog een pap fles (180cc water + 6 schepjes melkpoeder + 6 schepjes pap)
En savonds krijgt ze een pyamapapje van nestle
Verder over de dag verdeelt fruit, 1 sneetje brood, limonade, soepstengel/koekje oid en een warme maaltijd.
Moet ik nog ergens vit. D aan het eten/drinken toevoegen?

Alvast bedankt.

Hallo Nix-xi,

Zolang je opvolgmelk gebruikt hoef je geen vitamine D druppels toe te voegen, deze zit nl al in de kant en klare poedervorm.
Ga je over op gewone melk dan moet je wel vitamine druppels gebruiken.

Groetjes Jeuly

Lilypie Second Birthday tickers

Vit D wordt aangegeven om tot 3 jaar te geven. Zou dus wel gewoon blijven doen.
Hier gewoon bij het ontbijt druppeltjes op een lepeltje.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

@Jeuly, ik dacht dat als je kindje minder dan 500ml opvolgmelk krijgt per dag dat je dan druppeltjes bij moest gaan geven. Maar kan het mis hebben hoor… is hier alweer even geleden

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.

Hmm ik geef al een hele tijd geen vit. D meer (weet even niet meer waarom ik ermee gestopt ben) Volgens mij omdat ht niet meer nodig was omdat ze al op zoveel cc flesvoediing zat. (ik heb een poos BV gegeven.)
Ik wacht nog even af wat anderen zeggen, tot ik zeker weet wat ik moet doen.

@suzsje,

Dit is wat ze mij op het cb zeiden. Dit advies kreeg ik gewoon bij 300 ml.
Als ze eronder zou komen, moest ze wel vitamine D krijgen.

Groetjes Jeuly

Oh, dat kan idd ook hoor, dat het bij minder dan 300ml was ipv 500.

Ok, ze krijgt nu dus 400cc, als ik er dus 1 fles af zou halen dan moet ik dus iedere dag 5 druppeltjes vit D geven.

de vit D regels zijn weer gewijzigd. Ik ben vorige mnd met mijn jongste, nu 7 mnd op het CB geweest en daar kreeg ik het te horen dat de regels gewijzigd zijn en dat zuigelingen nu ook bij flesvoeding vit D bij moeten krijgen. Dus ik zou het even bij je CB navragen, dan weet je het zeker.

Lfs

Owww nou dan bel ik het CB morgen wel even.
Bedankt in ieder geval

mijn cb zegt over emily nu 15maanden,zolang ze 300ml opvolgmelk krijgt geen vit d nodig…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Hier een dreumes van net 1 jaar! Nooit vitamine d gegeven, maar nu wel het vitimaninesnoepje van davitamon, en dan neem ik aan dat ie van alles genoeg krijgt!
De hoeveelheden en per wanneer verschillen/veranderen soms enorm. Misschien even na vragen bij je cb anders?

Manderijn

Hier op het consultatiebureau hangt nu opeens een stuk papier:

“ALTIJD VIT D, ongeacht welke melk gegeven wordt.”

Ik heb er verder niet naar gevraagd.
Het zal wel.
Zolang de voeding voldoende Vit. D bevat lijkt het ons niet
nodig om extra te geven.
En of die grens nou bij 300ml of bij 500ml ligt?
Geen idee.

M.

De Gezondheidsraad heeft voor de gehele bevolking een veilige bovengrens van 50 microgram per dag vastgesteld. voor kinderen is dit als het goed is 25 microgram.
in principe moet je tot 4 jaar 10 microgram aan druppels geven (1 druppel is 1 microgram) dus met die opvolgmelk + 10 druppels kom je er nog niet aan hoor maar omdat ze ook in zon komen, boter op hun boterham krijgen etc… kan dat wel voorkomen, daarom zeggen ze 5 druppels als je onder de 500 komt en als je niets meer geeft 10 druppels.

Toen ik 1,5 maand geleden met Daan bij het CB kwam gaven ze aan dat de regels over vitamine D weer veranderd zijn. Eerst hoefde ze pas weer druppels te hebben als ze onder de 500 cc opvolgmelk kwamen. Nu moet je ze gewoon ongeacht de hoeveelheid opvolgmelk 10 druppels geven. Dus ja dat doen we maar braaf, kleine moeite om voor het slapen gaan niet alleen Tim maar ook Daan druppels te geven.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

hier ook het advies om tot 4 jaar vitamine D te geven. Ook als ze opvolgmelk krijgen. Onze zoon krijgt vit. D vanaf zijn 1e jaar (toen kreeg hij halfvolle melk) en onze dochter krijgt nu flesvoeding en krijgt dus ook vit. D. Kleine moeite om het te doen vind ik. Baat het niet, schaadt het ook niet!

Lilypie First Birthday tickers

Vorige week was ik op CB en ik moet onze jongste telg nu ook 10 druppeltjes Vit. D geven ook als ze flesvoeding krijgen. Ze vertelde dat dit sinds juni 2011 gewijzigd is, en erg belangrijk is. Onze oudste krijgt het ook iedere dag 10druppels.

http://www.vitamine-info.nl/hoeveel-heb-ik-nodig/peuters-1-3-jaar/

Typisch dat ze op de CB’s verschillende verhalen vertellen.

Idd. hier ook het advies van CB ongeacht hoeveelheid en welke voeding standaard 10 druppeltjes vit D te geven ook bij zuigelingen.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Micha drukt exact vanaf 28 dec 2010 alles wat naar melk smaakt aan de kant, hij begon met pyamapap! Dat is nou juist zo lekker…nog lang geprobeerd, met karnemelk, chocomelk, milk&fruit, yoghi maar dat drinkt hij gewoon niet, geef wel veel yoghurtprodukten en dat vindt hij heerlijk, dus Micha krijgt standaard vit.D

AgnesReinds-Bosch

denkt iedereen er aan dat niet bij ieder merk 10 druppels ook 10 microgram is? Bv bij de druppels van de apotheek is 4 druppels al voldoende om 10 microgram binnen te krijgen. Let hier alsjeblieft op, want als structureel veel te veel geeft, kan dit gevaarlijk zijn!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers