Wat vinden jullie van die junior kauwvitamines ?
Wie geeft dat nog meer ?
Ik ben er sinds gister mee begonnen omdat Joyce zo
slecht eet op sommige dagen
Wat vinden jullie van die junior kauwvitamines ?
Wie geeft dat nog meer ?
Ik ben er sinds gister mee begonnen omdat Joyce zo
slecht eet op sommige dagen
Normaal zou ik niet van die kauwvitamines geven maar ze moeten tot ze 5 zijn vit. D krijgen, dus als ze dan toch iets aanvullends moeten krijgen, kunnen het net zo goed van die kauwvitamines zijn in plaats van alleen maar vit-D-tabletjes (of druppeltjes). Daar zit ook extra ijzer in enzo. Kan nooit kwaad.
Omdat ik in elk geval aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid Vit. D wil komen met 1 tabletje heb ik SuperTed Multivitamines&IJzer gekocht (aardbeiensmaak). Staat een soort superman-beer op het etiket. Het is een rood potje met wit dekseltje en ze verkopen het bij het Kruidvat. (Berenvitamines noemen de meiden ze). Tabletje is ook in de vorm van een beertje.
De andere kauwvitamines die ik bekeken heb, hebben niet de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid Vit. D in 1 tablet zitten dus die vielen voor mij allemaal af.
Groetekes, Sje
Ik moet zeggen ik heb het voor kids die verder gezond zijn niet zo op vitamine
op de d’s na dan
als kinderen gewoon fruit eten grote enz
mijn kinderarts zei pas hollandse ouders maken zich vaak zorgen
hollandse dokers niet… ik hou een dagboekje bij omdat roy erg veel af valt
wat hij eet en als ik dan alles bijn elkaar op tel krijgt hij nog steeds best genoeg
gr Tries
sje ik heb kids multivitamines
ik geef kevin vitamines omdat hi soms gewoon niet wileten
zo krijgthij wel zijn vitamines binen zolas gister smorgens niet en 's avond niet ik push hem dan ook echt niet hi had geen honger hij is dan ook flink verkouden drinkt wel ontzettend veel nu
@Lieke, Kids Multivitamines ben ik niet bekend mee.
@Miranda, op het potje van onze berenvitamines staat dat 5 ug de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is. (En die u in ug dat is zo’n speciaal tekentje met aan de linkerkant een klein staartje onder de u).
Groetekes, Sje
Dank je wel voor de info
Die jij geeft Sje, zijn dat ook net snoepjes ?
Joyce denkt namelijk dat ze na het eten een snoepje krijgt.
Is wel handig dat ze zo lekker smaken anders zou ze ze echt niet nemen.
Het zijn inderdaad net snoepjes. Alleen weten ze bij ons wel dat het vitamientjes zijn. We noemen ze bewust geen snoepjes.
Groetekes, Sje
Wij noemen het uiteraard ook vitamines maar daar snapt onze kleine helemaal niets van. Ze smaken naar snoepjes dus zei noemt het een snoepje. en haha corrigeren is onhaalbaar bij een peuterpuber
Tot 4 à 5 jaar hebben ze extra vitamine D nodig, dit zijn 2 mini pilletjes. Op het potje staat trouwens dat dit maar tot en met 3 jaar is, maar het advies van het CB hier is tot 5 jaar.
Hier is de bijsluiter voor de vitamine d tabletjes
http://www.davitamon.nl/upload/products/files/2/Bijsluiter_Davitamon_Vitamine_D.pdf
Hierin staat overingens dat zuigelingen die een bepaalde hoeveelheid babymelk krijgen ( poeder dus ) nog niet vitamine D hoeven omdat dit in de melk zit al.
Hier krijgen ze wel multivitamines, hiermee ben ik begonnen omdat Evianne dr mondhoeken kapot had en niets leek te helpen. Na even speuren op het net vond ik deze oplossing voor het probleem. Maar nu het probleem inderdaad hierdoor over is, krijgen ze de vitamines alleen als ze een dag minder goed eten, zoals frietjes of zo want daar zal niet veel goeds inzitten hahaha. Of als ze een dag minder hebben gegeten, domweg omdat ze geen honger hadden of het niet zo lekker vonden.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Gewijzigd door - Asje op 12 Sep 2008 12:30:45