Vitamines geven?

Mijn dochtertje eet heel slecht (zoals te lezen is in mijn eerdere topic), nu denk ik erover haar multivitamine te geven. Dan komt ze in ieder geval geen vitamines tekort.
Alleen vraag ik mij af of dat nodig is als ze nog 300ml nutramigen 2 krijgt per dag. Dat is dus de voeding van 6 maanden en ouder voor kindjes met koemelkallergie. Daarin zitten dus wel die vitamines, maar is dat voldoende?
Wat zouden jullie doen?

Groetjes Desiree

Zou het even overleggen met het cb.

groetjes Ramona

hallo,

Ik geef mijn dochter gewoon multivitamine kauw tabletten,
omdat ze ook zo slecht eet, en heeft ze idd toch vitamine binnen.
Je heb potjes voor kindjes vanaf 1 jaar.

Liefs

Xandra

Gewijzigd door - Nemo op 02 Apr 2011 18:14:14

In flesvoeding zit geloof ik alle vitamines, ik ben zelf begonnen toen ik met de flesvoeding stopte

Als je multivitamine-tabletten geeft, check dan hoeveel ijzer daarin zit.

Onze meiden kregen (ook omdat ze zo slecht eten) elke dag een multivitamine-tabletje (Superted) en door de hoeveelheid ijzer die daarin zit, kregen ze donkergrijze aanslag op hun gebit. Heel lelijk! Ik zat elke 3 maanden met ze bij de tandarts om die aanslag weg te laten halen.

Eerst wisten we niet dat het door die tabletjes kwam, maar alle andere aanslag-veroorzakers (thee, etc.) waren uitgesloten. Tot ik op een helder moment bedacht dat diezelfde aanslag op mijn tanden kreeg in de periode van de eerste zwangerschap dat ik Roosvicee Ferro (ijzer!) dronk!

We zijn gestopt met de tabletjes en geen aanslag meer.

En…zonder die tabletjes is hun weerstand helemaal niet slechter dan met die tabletjes en ze eten nog net zo slecht. Dus mijn ervaring is dat die tabletjes geen toegevoegde waarde hebben.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 02 Apr 2011 20:17:43

wij hebben van dagravit vanaf 2 jaar multi vitaminen.
bedenk dan wel dat daar al 10 microgram aan vitamine d in zit en dat je dat dus niet apart hoeft te druppelen.
ideale dingen.
en dat mensen zeggen dat kinderen gewoon genoeg binnen krijgen als ze goed eten, tja vind ik een beetje onzin. peuters eten 9 van de 10 keer niet echt alles wat ze binnen moeten krijgen
die vitamines extra kan eerder goed dan kwaad hoor!
en zeker in de wintertijden.
ik ben blij dat ik het rico geef, want en hij is vaak ziek en hij heeft zijn fases van onwijs slecht eten.

Omdat Eef geen fruit- en groentenmensje is, geef ik haar altijd groeimelk. Daarin zitten alle vitaminen. Ze is echt nooit ziek! Maar nu is ze die groeimelk beu en koop ik die niet meer als het pak op is. Ik geef dan ook vitaminepilletjes (Dagravit is dus goed Inge?), kan nooit kwaad bij die slechte etertjes!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Rainbow: ja toch waarom niet?
ik geef dagravit 2-5 jaar. KIDS-XTRA
met frambozen smaak
bob de bouwer staat op het potje s’ochtends roept hij dus: mama hiko wil bob snoepje

Ik geloof er ook niet zo in, in het feit dat die vitaminetabletjes per se heel goed zouden werken. Erik eet slecht groente, maar prima fruit en is eigenlijk nooit ziek. Als hij eens per jaar een dagje koorts heeft, is het veel. Dus hier doen we het niet. En vind ze ook wel heel duur, helemaal omdat het niet echt nodig lijkt.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

@Mriek: ben het deels met je eens, maar in rico’s geval die is zo snel ziek, en die extra vitamines kunnen echt geen kwaad.
daarbij moet je toch ook vitamine d bijgeven? dus waarom dat wel en andere vitamines niet denk ik dan? en vitamine d zit ook in dagravit. bevat ook 10 microgram dus heeft ie alles in 1

Tuurlijk Inge, als Rico zo snel ziek is, dan is het een ander verhaal. En vitamine D doen we inderdaad wel, maar dat is dan ook omdat het wordt geadviseerd cq. moet En aangezien ik nogal gezagsgetrouw ben, doen we dat trouw Nee joh, al die andere vitamines, ik geloof er niets van. Zolang je over het algemeen gezond en uitgebalanceerd eet, is het niet nodig.

Groetjes,
M

Hier geef ik de vloeibare multivitamine davitamon vanaf 1 jaar, ook omdat ze zo vaak ziek is geweest de laatste tijd. Hoe weet ik of hier zoveel ijzer in zit dat de tandjes er grijs van kunnen worden Sje? Ik kan natuurlijk wel op de verpakking lezen hoeveel ijzer er in zit, maar heb geen idee wat te veel of te weinig is? ALs je nog flesvoeding geeft Demia, zou ik er ook mee opletten en het ff vraen, omdat daar idd al een heleboel in zit en je anders misschien te veel gaat geven.

mama1980

Eva is ook zo gezond als een visje, maar soms denk ik dat dat juist komt door die extra vitamines? Nou ja, maakt ook niet uit! Eigenlijk is het zo wat Mriek zegt, dat je, als je gezond eet, niks extra’s nodig hebt. Zelf gebruik ik ook niks. Maar voor Eef doe ik het wel vanwege dat slechte fruit en groente eten.

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Mriek: tja maar bij kinderen vraag ik me dat toch altijd af, je kunt aan je eigen lichaam b.v. merken of je gezond genoeg eet. bij een kind zie je wel van; oh hij ziet er gezond uit maar voelt hij zich ook echt fit (hyper zijn ze af en toe toch wel fit of niet fit)
daarbij rico eet heel graag fruit, zeker druiven en bananen en peer daar houdt hij ook van.
maar groentes eet hij minder dna gemiddeld en om over aardappels nog maar te zwijgen. ik heb niet zoveel verstand wat nou precies waar in zit. en omdat hij gewoon een slechte eter is sinds de pp en hij dus ook al sneller ziek is dan is het idd een ander verhaal. echt EXTRA vitamines vind ik ook niet nodig,
in feite geef ik rico ook geen extra vitamines. ik geef hem gewoon vitamines omdat hij ze anders amper binnen krijgt

Ik las een keer ergens dat als kinderen (peuters) slecht groente eten, maar wel 2 stuks fruit per dag, dat ze dan in principe genoeg vitamines binnenkrijgen. Tja. Ik weet het niet. Ieder z’n ding; ik heb nog niet het idee idd dat Erik iets mist, maar zodra dat verandert ben ik de 1e die ook vitamines haalt hoor

Groetjes,
M

rico eet soms wel 4 stuks fruit als het niet meer is, dus dat zit wel goed.
maar goed in fruit zitten niet alle vitammines die een kind (uberhoudt een mens) nodig heeft. hij heeft ook vezels nodig en ijzer en noem maar op. en vitamine b. dat zit dan weer in vlees. en als ie dat slecht eet tja dan moet dat er wel in komen… ik zeg altijd: er zijn meer wegen die naar rome leiden zelfs in dit geval haha!