Vitamine D

Ja Jurian hoeft geen vitamine snoepjes meer

Maar zijn broertje Levi wel en dus wil meneer ze ook. Dacht mwah dat zal toch geen kwaad kunnen … dus hup ook gegeven … over poosje is de lol er ook weer af en hoeft hij ze niet.

Maar kan het echt geen kwaad? Weet dat als je teveel (meer dan 10 druppels) gaf dit niet goed was/is. Dus nu misschien ook wel niet?

Erik krijgt gewoon nog steeds een vitaminesnoepje elke dag (van Davitamon, de Junior 3+ kauwvitamines). Ik zie niet in waarom dit niet goed zou zijn?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Geen idee eigenlijk of dit kwaad kan. Het is niet meer nodig, maar lijkt me niet dat het kwaad kan.

Tim en Daan krijgen de druppels altijd voor het tandenpoetsen s’avonds. Vond hij nooit erg. Maar nu krijgt Tim ze niet meer en dat vind hij niet erg. Sterker nog hij verteld heel trots aan iedereen, ik hoef geen druppels meer want ik ben al 4 jaar

Groetjes,
Sandra

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ik denk ook niet dat het erg is. Maar wat zijn jullie netjes met vitamines geven. Ik doe het eerlijk gezegd nooit. Ik heb wel druppels en pilletjes, maar vergeet het echt altijd…

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Haha Rainbow, het hoort er zo bij inmiddels na het eten 's avonds dat Erik er wel aan denkt als wij het vergeten (want dat gebeurt ook wel hoor!).

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ook hier kan ik het echt niet vergeten, want Seth denkt er zelf wel aan.

Volgens mij kan het ook geen kwaad om ze wel te geven, vitamine D hebben ze niet snel teveel.

Liefs, Anne

Van de meeste vitamines wordt een teveel gewoon ongebruikt door het lichaam afgevoerd. Van sommige vitamines kan een teveel wel schadelijk zijn. Vitamine A bijvoorbeeld.

Zie hier meer info over vitamine D:
http://www.vitamine-info.nl/alle-vitamines-en-mineralen-op-een-rij/vitamine-d/

Groetekes, Sje

Bij vit. D schijnt een overdosis niet goed te zijn,
maar ik weet niet wanneer het een overdosis is.

Het voorschrift van het CB is 10 druppels per dag,
en vit. D maak je ook zelf aan, dus 1 zo’n pilletje zal
echt geen overdosis geven.

M.

net als Rainbow… vergeet ik het ook altijd…

Liefs, Melanie

Ik heb het al tijden niet eens meer in huis!!
In de wintermaanden ‘voer’ ik ze bij met een multivitamine, maar in deze tijd niet.

Groetjes Manderijn.

Ik vergeet het ook vaak, gelukkig heb ik een buitenkind, zomer en winter…en hij lust graag zuivel waarin ik vaak vit verstop.

Teveel vit. D? ik werk op de huisartsenpost; ligt natuurlijk aan het gewicht en hoeveel, maar eigenlijk altijd niet verontrustend en een paar dagen gewoon geen vit D geven…

AgnesReinds-Bosch