Vitamine D

Even een kort vraagje over gebruik Vitamine D. Ik weet dat er een tijdje geleden een hele topic over is geweest. Heb me gek gezocht, maar niet gevonden…sorry…

Maar goed. Dani krijgt sinds een paar dagen tussen de middag gewone melk en de pap en avondfles is nog gewoon opvolgmelk. Ik wil dit steeds meer gaan vervangen door gewone halvolle melk. Ik moet dus Vitamine D gaan toevoegen.
Uiteindelijk als hij volledig op gewone melk is 10 mcg.

Maar mijn vraag. Als ik onder de 500 ml opvolgmelk kom moet Dani extra Vitamine D krijgen. Zal ik dan beginnen met 5 mcg en als bijvoorbeeld 2 voedingen zijn vervangen 7 mcg en bij volledige gewone melk 10 mcg? Komt dit heel nauw eigenlijk? Of zal ik gewoon gelijk 10 mcg geven?

Sorry dus als dit een dubbele topic is, maar wil het toch even zeker weten.
Liefs,
Sandra

Rico krijgt nu nog 250 opvolgmelk per dag
en geef nu gewoon 10 microgram.

Hier was het advies van het CB 10 druppels als je onder de 500 cc opvolgmelk komt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

10 druppels Sandra?
Ik heb vandaag de Vitamine D bij de apotheek gehaald en 10 mcg zijn 4 druppels.

Ik denk dat ik dan maar gewoon gelijk 10 mcg geef als ik onder de 500 ml kom. 2 of 4 druppels zal ook wel niet heel veel uitmaken denk ik…

Saro, het is zoooo ingewikkeld allemaal. Eva krijgt Nutrilon groeimelk en volgens het pak zou je dan, als ze 300cc zou drinken, geen vitamine D moeten toevoegen. Ze krijgt rond de 300cc (alleen groeimelk), maar tóch zei de arts bij het cb dat ik 10 druppels moest geven, omdat het anders toch te weinig is. Ik snap de regels eigenlijk al niet meer en dacht met die groeimelk klaar te zijn. Niet dus, we druppelen gewoon weer. Tien druppels, hoeveel mcg dat is weet ik niet? Ik zou het eens bij Nutricia na moeten vragen, want hun Groeimelk bevat ook al veel vitamine D en ik wil niet dat Eva te veel krijgt! Pfff, waarom is het zo onduidelijk!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik vergeet het altijd
Moet ze toch beter in het zicht gaan zetten

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Volgens mij komt het niet zo heel erg nou.

@ michelle, ik vond die druppels ook zo’n ramp, moet je de mond weer ½ uur open houden… wij hebben nu pilletjes, super!!! Als wij vit C nemen krijgt Jade vit D, en trots dat ze is met een pilletje

Groetjes Frauk

ik heb vit.d van davitamon en daar staat gewoon 10 druppels per dag op. aanbevolen hoeveelheid.
en 10 mcg wordt aanbevolen door het cb en zij zeggen dat dat 10 druppels zijn van davitamon.
ja nou weet ik het ook niet meer hoor

@Frauk, wij doen de druppels gewoon door de pap heen. Geen centje pijn dan!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Het zal van elk merk dan weer anders zijn denk ik. Ik heb het huismerk van de apotheek en dan heb je 4 druppels nodig voor 10 mcg. Wanneer geven jullie de druppels eigenlijk? Na het avondeten ofzo?

ik doe het s’ochtends in zn fles/pap
je hebt in tablet vorm, oliebasis (moet je van de lepel geven) en aquosum.
wij hebben die aquosam, dus dat mag gemengd worden.
en ik vind het s’ochtends het makkelijkste om te doen

Wij hebben ook van Davitamon Inge.

Wij geven de druppels met een lepeltje en hij vind het geweldig. Eerst lachen als hij ziet hoe de druppels op de lepels vallen en dat gaat zijn mond meteen open. Het verbaasd me echt dat ik nog nooit vergeten ben zijn druppels te geven. Hihi moet ik natuurlijk eigenlijk niet te hard zeggen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Wij gebruiken ook de druppels van Davitamon. 10 per dag. Volgens de richtlijnen is het wel echt van belang dat je kindje dit krijgt. Hier geven ik het hem altijd als hij zijn ochtenslaapje gaat doen… doet hij daarna gelijk duim in de mond en is heel tevreden… Druppel het gewoon in zijn mondje zonder lepeltje oid…

Tip: geef het elke dag op het zelfde moment … dan vergeet je het minder snel. (is tip van Mriek volgens mij)

ja dat doe ik ook altijd zoiezo omdat ik de pil ook altijd vergat, sinds een aantal jaren die dus ook altijd op vast tijdstip, eerst neem ik mijn pil, en sinds rico vit.d krijgt krijgt hij nadat ik mn pil heb gehad zijn vit.d. haha

Dat was mijn tip mini-boy, maar goed dat maakt verder niet uit. Ik gaf idd telkens aan dat het handig was het s’ochtends te doen. Zodat als je het vergeet je nog de hele dag hebt om het te geven. Maar mijn logica gaat hier niet meer op. Eerst deden we het altijd s’ochtends en nu iedere keer s’avonds. Gelukkig zijn we het nog nooit vergeten. Haha dat moet ik natuurlijk niet te hard roepen

Groetjes,
Sa dra

Lilypie Tweede Ticker

Ik doe de Vit.D druppels altijd door de melk heen.
Noah krijgt nog gewone half volle melk met Brinta erdoor, en daardoor heen doe ik 5 druppels Vit.D

Het was hier sinds gister op, dus ik heb nu nieuwe gekocht.
Ik heb nu Vit. A/D
Ook voor de weerstand… misschien helpt het nog een beetje tegen de mex.griep hahahaha

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

quote:
Dat was mijn tip mini-boy, maar goed dat maakt verder niet uit.

Groetjes,
Sandra

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/kWGDp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Haha, ik zal inderdaad niet met de eer gaan strijken Sandra…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

*Melanie… ik heb laatst in een blad van kinderen (heb hem helaas weggegooid) gelezen dat vitamine A/D niet goed is. Dan zouden ze ergens teveel van krijgen… blablabla… Ik heb het ook tijdje gedaan hoor die beide vitamines. Maar ben toch maar weer terug gestapt naar alleen vit D.

*Sandra … oh sorry… alle eer aan jou!!!

OOOh wat erg zeg. Ik kom er dus weer achter dat ik dit dus echt vergeet. ik vergeet mn eigen pil al bijna elke dag. laat staan die vit D. slecht hé. hij mocht nu 4 pilletjes van davitomon. ze zijn zelfs op nu, wat een slechte moeke ben ik!!!

x Floss

Hier doen ze daar niet aan! Wij krijgen geen extra vit D voor de kids, word ook niet geadviseerd!