Vitamine D

Hoe zit het nou eigenlijk ook alweer met Vitamine D?
Onze zoon Twan gaat nu wat minder melk drinken en onder de 500cc moet je weer vitamine D gaan geven toch?
Hoeveel druppels bij hoeveel cc melk? Ik kan het niet op de verpakking vinden, ook niet in de bijsluiter.

Jullie weten het vast wel met jullie oudere kindjes.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes tamara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Donderdag ben ik bij CB geweest met Sanne en de kinderarts zei tegen mij 10 druppels.
Groet Carolien

Ik hoorde weer dat de hoeveelheid druppels ligt aan hoeveel opvolgmelk ze binnen krijgen.
En ook dat als ze teveel vitamine D binnenkrijgen dat dat ook niet goed is. Wil weet dat wel

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

ik had hier vorige week nog een topic over geopend met uitleg samen met Wil,
maar nu had ik het cb aan de lijn en die adviseerde mij dringend om wel gewoon 10 microgram te gebruiken
ik heb zoiets van
ik geef 5 druppels en als ik op geen opvolgmelk zit geef ik wel 10
die paar maanden maakt ook geen snars uit denk ik dan.
ze zullen echt niet doodgaan van iets te weinig druppels
liever iets te weinig dan iets teveel

Ik geef 5 en van de winter 10. Want uit zonlicht (UV) maakt het lichaam zelf ook vitamine D aan. Vergeet trouwens ook niet dat het in boter zit he dus de boterhammen tellen ook mee.

Groetjes,

Michèle

Bedankt voor de reacties, ik ben weer wat wijzer geworden.

Groetjes tamara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:
Ik geef 5 en van de winter 10. Want uit zonlicht (UV) maakt het lichaam zelf ook vitamine D aan. Vergeet trouwens ook niet dat het in boter zit he dus de boterhammen tellen ook mee.

Groetjes,

Michèle

ja die heb ik vaker gehoord
maar daar maken ze niet voldoende voor aan en er is vanaf januari 2009 een nieuw advies vrijgegeven in de gezondheids zorg dat ze dus 10 microgram moeten hebben per dag. zowel donkere als lichte kindjes. of ze nu veel buiten komen of niet.
vanaf het moment dat ze geen opvolgmelk meer krijgen. omdat je dan zeker weet dat ze genoeg krijgen en met 10 druppels krijgen ze ook niet TE veel aan vit d. als ze in de zon mochten komen etc… want dat met zonlicht en wat in zoiezo in dierlijke producten zit en wat is toegevoegd aan boter enzo daar hebben ze rekening mee gehouden in het nieuwe advies

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 12 Sep 2009 21:31:49

Nou ja Morgna krijgt zo ie zo nog 200cc opvolgmelk met der pap dus we laten het even zo. We kunnen altijd nog naar 10 gaan als die eraf is.

Groetjes,

Michèle

ja precies dat doe ik ook, rico krijgt nog opvolgmelk dus tot die tijd vind ik 5 druppels ook genoeg. ik zit volgens mij elke keer te misrekenen, maar hij krijgt s’morgens 165 en s’avonds 190 opvolgmelk
s’middags bij zijn brood krijgt hij 100 ml gewone melk
(gaat goed trouwens!!)
maargoed dus ik geef gewoon 5 druppels ofzo
wat ik al zei liever iets te weinig voor die paar maanden dan teveel in dit geval

Ach onze ouders zijn er ook groot mee geworden toch?? Oh maar die hadden levertraan… En volgens mij moeder mogen we blij zijn dat wij dat NIET hebben.

Groetjes,

Michèle

En in mijn tijd (klinkt dat ook weer oud hahaha) was het geen van beide

Liefs Michelle

haha ja idd levertraan…
enne Michelle toch haha, dat klinkt idd oud maar voor mij ben je net zo jong als mij

Liefs Michelle

Levertraan, dat klinkt ERG smerig! Dat haalden ze toch uit walvissen ofzo? Bah, bah!

Groetjes Rainbow, trotse mama

quote:
Als je van vit.d teveel binnne krijgt, wordt dit niet door het lichaam uitgescheiden. het wordt dus opgeslagen in de vet lagen van je lichaam. Als je lichaam dan teveel vit.d heeft, kan dit schadelijk zijn voor je baby en niet zo hele leuke gevolgen hebben.

Ik vroeg mij ook af of 10 druppels vitamine D wel goed was. Ik heb zojuist gebeld met het CB en die zei dat het 10 mg moest zijn. Voor mijn merk druppels moesten dat er dus maar 2 zijn! Ik geef mijn dochter van bijna 1 jaar dus al een paar weken veel te veel! Weet je misschien ook wat precies de gevolgen/symptomen zijn van een overdosis?

Alvast bedankt. Groeten Danielle

Gewijzigd door - ddwink op 24 Sep 2009 09:41:38

Wil, bedankt voor je reactie. Waarschijnlijk en hopelijk is er dan geen schade aangericht!

Groeten,
Danielle