Vitamine d van het kruidvat

Onlangs heeft mijn zus twee flesjes vitamine d van het kruidvat naar mij toegezonden. Ik keek op het flesje en wat staat daar: ’ Niet te gebruiken voor kinderen onder de één jaar!’

Ik begrijp er niets van, ik geef nog steeds borstvoeding aan onze dochter van bijna 7 mnd, ze heeft vitamine k en d nodig, het flesje k mag wel worden ingenomen onder een jaar, maar waarom de vit d van het Kruidvat niet?

Zal ik het toch maar geven en dan bv 3 druppels ipv de aangegeven 5 tot 8 druppel voor een kind van 1 jaar.

Wie o wie weet raad.

Kitty

Wat zit er in de flesjes? Druppeltjes of tabletjes? Kan namelijk zijn dat het tabletjes zijn en die zijn inderdaad niet geschikt voor kindjes jonger dan 1 jaar.

En verder: vitamine D = vitamine D, dus volgens mij moet het verder niet uitmaken als het inderdaad druppeltjes zijn, maar je zou de klantenservice van het Kruidvat kunnen bellen wat de reden precies is.

Groetekes, Sje

Het zijn druppeltjes, ik dacht zelf ook om gewoon maar te geven, vreemd hoor.

Bedankt.

Kitty

Voor de vitamine D maakt het volgens mij ook geen verschil welke je gebruikt. Maar wel vreemd dat het er zo op staat. Nog niet zo’n gek idee om eens informatie in te winnen bij Kruidvat. Ik zou nl niet zomaar minder druppeltjes gaan geven, want je wilt wel dat je kind de nodige vit. D binnen krijgt.

Ik gebruikte altijd de vitamine D van davitamon (aquosum, smaakt lekker naar anijs) en dan 10 druppeltjes.
En zolang je zelf borstvoeding geeft, niet vergeten om zelf ook 5 druppeltjes per dag te nemen (advies vanuit de cursus borstvoeding, zou de kans op botontkalking op latere leeftijd verkleinen).

Vitamine K hoef je nu toch niet meer te geven, alleen de eerste 3 maanden?

Groetjes Carolien.

Ik gebruik ook de vitamine D druppels van de Kruitvat en heb gelijk gekeken wat er op het flesje staat maar er staat niet dat onder de 1 jaar het niet gegeven mag worden, wel staat er vanaf 1 t/m 3 jaar 5 a 7 druppen. Maar vitamine D is vitamine D dus volgens mij kun je best geven. Ik geen 10 druppen op advies van het CB schijnt tegenwoordig zo te zijn.

Bedankt, bedankt,

Ik ehb contact opgenomen met Renswoude, alwaar het hoofdkantoor van het kruidvat zit.
Ik moest nog de barcode doorgeven en wacht nu op antwoord. Staat echt op het flesje, van niet te gebruiken onder de één jaar.

Wanneer ik meer weet, laat ik het weten.

Ik wist niet dat ik zelf ook druppeltjes moest innemen, maar ik neem iedere dag 1 vitaminepil, zal daar dan wel inzitten, zo’n multivitamineding.

Kitty

Hallo,

Ik ben kraamverzorgende. Je dochter van 7 maanden heeft GEEN vitamine K meer nodig, dit is tot 3 maanden, daarna maakt haar lichaam dit zelf aan. Overdosering kan gevaarlijk zijn!!!
Wat betreft de vitamine D van het kruidvat: hier zit voor een groot deel suiker in en dat is voor kinderen tot 1 jaar niet zo heel erg goed om binnen te krijgen. Vandaar dat er op het flesje staat, dat ze het pas vanaf een jaar mogen krijgen.
Ik heb gezien, dat in de druppels van davitamon aqousum ook suiker zit. Ik ga nog even navragen hoe dat zit, want de meeste apothekers en drogisterijen geven deze mee aan kersverse ouders.

Groeten, Liesbeth