Vitamine D bijgeven baby 9,5 maanden?

Minke krijgt momenteel nog 3 x per dag opvolgmelk,

• s ochtends een bord pap (met opvolgmelk aangemaakt)
  • na haar boterham tussen de middag een fles van 200 ml
  • voor het slapengaan 19.00 uur 200 ml
    Nu ga ik de laatste fles eraf halen, maar moet ik dan weer vit D gaan geven?

groetjes!

Bij minder dan 500 ml aan fv/bv moeten de kleintjes er vit D bij krijgen. Dus … zo te zien moet jij dat ook gaan doen. Tip: doe het smorgens want als je het dan vergeet kan je er heel de dag nog aan denken om het alsnog te doen! (tip van Sandra)

Heel goeie tip inderdaad! Onder de 500cc inderdaad gaan bijdruppelen.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Heb hier helemaal niets meer aan toe te voegen

Wel nog even een vraagje. Wij hebben nog vitamine D druppels staan van toen ik nog borstvoeding gaf. Kan nergens vinden hoe lang deze druppels houdbaar blijven na opening. Ze hebben al die tijd in de koelkast gestaan, maar ja het flesje is dus al 9 maanden geleden opengegaan.

Mriek, jij hebt volgens mij ook eerst nog borstvoeding gegeven. Heb jij een nieuw flesje gekocht of het oude flesje gebruikt?

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Het oude flesje. Staat op het doosje (hier wel bewaard, haha) dat het houdbaar is tot februari 2011. Ons flesje dan. Maar dat is dus lang, dus ga er maar van uit dat dit ook geldt voor jouw flesje.

Groetjes!

Wij hebben het doosje niet bewaard, alleen het flesje.

Daar staat bij ons idd ook februari 2011 op, maar vroeg me af of het geopend ook zolang houdbaar blijft. Vind het erg lang namelijk, maar goed dan gaan wij ook gewoon met het oude flesje verder.

Dank je voor je reactie.

Groetjes,
Sandra

Er staat niet bij dat het alleen geldt voor ongeopende flesjes, dus we gaan er maar van uit. Heb nog niets raars aan Erik gemerkt in ieder geval…

Groetjes!

Ja ik heb ook nog mijn “oude borstvoedingsflesje” staan van de eerste maanden handig! Dank voor de reacties en tips, groetjes!

Gelukkig maar Mriek.

Ach als ik dan iets raars merk aan Tim dan weet ik waar het aan ligt

Groetjes,
Sandra