Vit. D

Joey kreeg zijn vitamine D druppeltjes altijd op een lepeltje, en dat is nooit een probleem geweest, tot een paar dagen geleden… Hij duwt het lepeltje weg, hij wil er niks van weten! Onder dwam werkt ook niet, want hij spuugt het zo weer uit, en ik ben ook geen voorstander van dwingen.
Nou heb ik de druppeltjes al een paar dagen door de fles gedaan, maar ik bedacht me vandaag opeens dat hij altijd zo’n 20-30 cc van de flessen laat staan. Zo krijgt hij dus niet alle 10 druppeltjes binnen.
Zou dat erg zijn? Zou ik dan meer druppeltjes in de fles moeten doen?

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Mijn zoontje krijgt nu tabletjes vitamine D. Hij noemt het snoepjes. Ze zijn heel klein dus hij krijg ze makkelijk weg…

Tja, dat kan ook nog ja… Grrrr ik heb net een nieuw flesje gekocht…

Ik heb Vitamine D van de ETOS. Dat zijn maar 2 druppels en die gooi ik altijd door de pap heen. Die gaat ook echt op. Ik zou zeker niet méér druppels geven hoor, dan wordt het snel te veel. Het geeft niet als Joey een klein beetje laat staan, de meeste vitamine heeft hij dan toch wel op. Wat eet/drinkt hij wel helemaal op? Dan gooi je ze daar toch in? Of denk ik nu te simpel? Hahaha!

Groetjes Rainbow, trotse mama

ik doe het door rico’s fles, maar omdat hij ook niet altijd zijn fles leeg drinkt doe ik de olie ipv aquasim ofzoiets(???)
gewoon op zijn fruit, dan eet ie het wel op haha.
of gewoon met de vla/yoghurt die je geeft, door 1 lepel erdoor doen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hij eet of drinkt helemaal niks meer helemaal op! Zelfs zijn overheerlijke lievelingsdanoontjes laat hij een paar hapjes van staan! Ik weet niet wat dat met hem is, zal hij wel van zijn vader hebben! Die laat ook zo’n rommelig bord achter waar nog veel resten op zitten, en altijd een bodempje koffie in zijn kopjes… Grrr gooi ik nietsvermoedend dat kopje in de afwasbak, en is het hele water weer bruin!
Maar eh, 2 druppels van het etos merk? Is dat dan geconcentreerder of zijn het grote druppels die uit het flesje vallen? hihi

haha…peuterpubertijd
tja hier begint het ook erger te worden
daarom 1 advies: bij het eerste lepeltje danoontje 10 druppels vit.D. (van etos merk weet ik het niet ik gebruik gewoon davitamon)
dan kan hij het ook niet weigeren want hij denkt: hmm lekker danoon!

Is heus niet erg hoor dat hij wat minder van die druppels binnenkrijgt.
Het is natuurlijk maar een aanvulling en natuurlijk is het goed als hij ze binnenkrijgt maar noodzakelijk is het niet.
Eerlijk gezegd vergeet ik ze Lindsey ook wel is te geven.

Maar mocht je er toch mee zitten dan zou idd gewoon die tabletjes proberen.

liefs,
Rinske

Hahaha Inge! Wat een simpel, maar briljant idee! Dat ik daar nou niet opgekomen ben! Dankjewel, dat ga ik vanavond doen! Eerste hapje van zijn lekker danoontje gelijk met 10 druppels er in! Super idee! En als dit flesje dan op is, zal ik eens tabletjes proberen, dat kan natuurlijk ook!

quote:
Hij eet of drinkt helemaal niks meer helemaal op! Zelfs zijn overheerlijke lievelingsdanoontjes laat hij een paar hapjes van staan! Ik weet niet wat dat met hem is, zal hij wel van zijn vader hebben! Die laat ook zo'n rommelig bord achter waar nog veel resten op zitten, en altijd een bodempje koffie in zijn kopjes... Grrr gooi ik nietsvermoedend dat kopje in de afwasbak, en is het hele water weer bruin! Maar eh, 2 druppels van het etos merk? Is dat dan geconcentreerder of zijn het grote druppels die uit het flesje vallen? hihi

Alsof IK met Danny in één huis woon! Mijn vriend laat ook altijd laagkes koffie achter, die ik dan in de vaatwasser zet en dan valt alles eruit! En als we vla eten, laat hij minstens één lepel zitten. Dat moet er dan weer uit worden gespoeld. Eet alles toch op zeg! Enne…Eva eet ook niet meer alles op. Warm eten en pap meestal wel, maar brood niet en zelfs het Danoontje blijft inderdaad vaak voor een deel staan. Is de leeftijd!

Die druppels zijn denk ik heel geconcentreerd. Twee druppels bevatten 10mcg geloof ik en dat hebben ze nodig. Is nog voordeliger ook dan een ander merk en je doet er dus vééééél langer mee. Is maar 3,99 dacht ik!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Grrr die kerels ook met hun iritante gewoontes! Ben wel benieuwd of ze zich aan zulke dingen net zo erg kunnen storen als wij, als ze eens een weekje de huishouding zouden doen… Niet dat hij nooit afwast hoor, maar als het een keertje gebeurd is het minder egr dan elke dag natuurlijk

Ik zal toch eens kijken naar de ethos druppels, want dat scheelt wel wat zeg, zowel in mijn portemonee als op Joey’s eerste hapje danoontje

haha
nou hopen dat ie zn toetje na 1 week niet ook gaat weigeren.
maar dan doe je het gewoon door zijn avond eten haha, dat verwacht hij natuurlijk niet.
en daarna weer door zn toetje
elke keer afwisselen dan hebben ze er amper weet van. eerste hapje is misschien wat vies maar als je er meteen een 2e achteraan giet
zijn ze dat ook zo vergeten

Nu kunnen we ze nog een beetje neppen ja, maar die druppels moeten tot 4 jaar he… haha ze worden steeds slimmer!

Hier ook de tablettjes en Dylano vraagt er zelf om, dus ze zullen niet vies zijn

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

haha, ja maar dan zijn ze uit de peuter pubertijd en doen zen iet zo moeilijk meer

ja tabletjes… weet je wat het is, als rico bijvoorbeeld brood eet, en ik heb te kleine stukjes gesneden dan heeft ie er moeite mee. omdat ie dan “denkt” dat ie niet hoeft te kauwen.
als ik 1 snee brood dubbelvouw en dat in 3en snij… dan eet ie het wel goed op.
dat zijn behoorlijke stukken voor zijn leeftijd. maar goed zo wil hij het en zo gaat het goed en dan neemt ie er ook meer de tijd voor.
anders is het Hup zijn mond in en doorslikken tja… haha
maar goed dat is de rede dat ik nog geen tabletjes gebruik, omdat het dan hup doorslikke is, en als dat ding in zn keel blijft steken zit ik weer in de stress haha en hij al helemaal!
als dat tabletje nou net zo groot als een pcm tablet zou zijn zou hij er beter mee overweg kunnen. gek he

@Inge ben blijte lezen dat ik niet als enige een kind heb dat niet kauwt als hij maar denkt dat het niet nodig is
begon me al zorgen te maken, vindt nl dat Dylano heel weinig kauwt ja op zijn tutten

Enne die tabletjes zijn zo klein die krijgt Dylano allevier tegelijk in zijn mond en heeft zich nog nooit verslikt

Liefs Michelle

ooh gelukkig maar michelle, ik was daar namelijk ook bang voor haha ik flapte er ook zomaar uit
maar moeten ze dan 4 tabletjes per dag??

Ja die van davitamon wel dan komen ze aan de 10?

Ik zei vanavond net zou ik daar mee naar de dokter ofzo moeten omdat hij soms echt gewoon niet kauwt Maar die zijn er dus meer.

Liefs Michelle

tjee 4 zijn er wel veel vind ik, maar zal wel aan de 10 komen dan maar toch, dat ze dat niet gewoon in 1 tabletje doen pff!

Ja weet je, over dat kauwen volgens mij zijn ze te gulzig!
maargoed het is OF hij is te gulzig (dat het hap slik weg is hahaha!) of hij is niet gulzig en smijt de korstjes op de grond
het is ook nooit goed he

Het zijn echt ieniminitabletjes dus 4 in totaal valt echt wel mee hoor.
Mijn zoontje noemt ze snoepjes en vind het heerlijk. Zodra hij ze ziet doet hij gelijk zijn mond open! hahaha