Vit.D vraagje en iets over vlees/vis

Hoe zit het eigenlijk met het toedienen van extra vitamine D als ze minder flesvoeding krijgen?
Julian is nu 9 maanden geweest en krijgt nog wel 3 flessen, maar zeer binnenkort nog maar 2 flessen van 180/210 cc.

En heel wat anders:
Mogen ze nu alle soorten vlees? (Mits het goed doorgebakken is natuurlijk)
Maar bijv. ook varkensvlees, runder/slavink enz?
En wat doe je dan met het vet waarin is gebakken? (Wij hebben BlueBand light, daar zitten ook weer goede vetten in… overige vet wel wegdoen neem ik aan?)

Oh ja, nog wat
Wat voor vis geven jullie je kleintjes?

Dat was het wel weer!

@mamavanJulian, tot een jaar mogen ze niets gebakken! Tenminste, zo zijn de regels hier in belgie. Weet niet of het in nederland anders wordt geadviseerd? Hier dus alleen nog gekookt vlees. Rundvlees, kip, vis etc. Vitamine D hoef je pas bij te geven als de flesvoeding onder de 500cc komt. Geef je dat nog of meer, dan hoef je nog geen vitamine D bij te geven.

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb een klein vraagje terug. Welke fles ga je er af halen? Wij zitten nog op 3 flessen. 1 s morgens 1 na de boterham en 1 voor het slapen gaan om 19 uur.

Ik geef nog geen Vit D want ze drinkt nog genoeg melk.

Ik geef alleen nog kipfilet en tartaar. Heb wel voor het eerst een blikje tonijn in water door de maccaronie gedaan maar dat vond ze niet zo lekker. Ik had maccaronie met tomaten blokjes en tonijn en doperwtjes bij elkaar gedaan. Verder nog geen vis gegeven.

Onder de 500ml 10 druppels vit d per dag

Flessen is meestal smorgens 1 met pap of brood en tussen de middag 1 met pap of brood.

Vlees en vis mag volgens wat ik gehoord heb alles zolang het maar niet te gekruid is. en volgens mij is het zelfs zo dat het gebakken mag wezen, aangezien ze ook weer een deel van de boter/olie mee moeten krijgen op een dag natuurlijk niet een soeplepel erbij in, maar wat nog aan het vlees zelf zit, dus wat jezelf normaal ook binnen krijgt.

De laatste tijd ben ik eigenlijk niet meer aan het experimenteren geweest met vlees, gemakszucht denk ik, dus het is meestal: gehakt, kipfilet, ei en soms een visstick of knakworstje erbij niet super regelmatig dan.

@murielisblij:
De fles van 19u gaat eraf. Vanavond voor het eerst. We hebben wat later gegeten. Normaal eet hij om 17.15u en dan om 19u nog de fles. Maar nu dus om 18.15 gegeten en om 19.30 naar bed. Ik hoor hem nu nog rommelen, maar ik denk dat het wel goed zal gaan. Ben benieuwd of hij de nacht doorkomt!
Nu krijgt hij dus nog een fles om 7u en rond 14.30u voordat hij gaat slapen. Hij krijgt dus geen fles tussen de middag bij de boterham. Misschien moet ik dat ook maar eens gaan proberen, maar ik vind het zo dubbelop! Én brood én een fles…
Nog tips hiervoor?

waarom laten jullie al een fles vallen eigenlijk? Is dat op advies van CB? Mij is namelijk verteld op het cb dat hij tot een jaar nog 3 flessen mag als hij daar behoefte aan heeft. Als er een wegvalt zou het volgens hun de middag- of ochtendfles zijn. Als ze aangeven aan brood genoeg te hebben. k hoefde nog niks te veranderen aan mijn schema.
Groet

22-12-2009 colin geboren

Hier hetzelfde mamavancolin. Ook nog 3 flessen tot een jaar. Zolang ze ze ook nog allemaal op drinkt laat ik het lekker zo. Hier nu in de 11 maanden sprong denk ik. huilen huilen huilen huilen huilen s morgens s midddags en s avonds pffffff…

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja ik geef ook nog (bijna) 3 flessen… s ochtends 200ml,s middags bij de boterham 100ml en voor het slapen weer 200ml. En wij eten ook pas tussen haf 6 en 6, Joaquin krijgt om 7 uur zijn laatste fles en dan naar bedje maar hij drinkt hem toch iedere avond nog helemaal op.

Ik heb trouwens gisteren melk gekocht van Nestle Junior nr 3 dat is voor kindjes van 1-3 jaar, dat kun je gebruiken om strakjes wat makkelijker naar koemelk over te stappen en zolang je die melk geeft hoef je geen extra vitamine D te geven… misschien een idee?

Over vis en vlees: ik geef Joaquin bijna alles mits goed doorbakken. Maar ben daarmee begonnen vanaf 10 maanden. Tonijn, zalm, witvis ( zoals: scholfilet, talapia etc) in vis zitten omega3 vetten die erg gezond zijn. Vlees: slavinkjes, worst etc. ik denk dat je dat allemaal best kan proberen… lekker met rijst of puree en groentjes… maar dat is mijn mening hoor

Groetjes, Ghis.

p.s. mama1980 succes met de 11 maanden sprong!!

Gewijzigd door - Ghis- hartje -Joaquin op 07 Oct 2010 09:22:59

Ik heb een voedingsschema van het CB gehad en daar staat dat je vanaf 9 maanden nog 2 flessen geeft. Ik ben echt niet zo strikt hoor, ik kijk vooral naar mn kindje, maar ik denk wel dat ie zonder zou kunnen.
Althans… DACHT! Want gisteren wat later gegeten en toen zonder fles naar bed. Nou… ik heb het geweten. Om 1u klaarwakker en niet meer willen slapen. Hij huilde niet… maar dat doet ie eigenlijk nooit van de honger. Toen toch maar een kleine fles gegeven en toen ging ie weer heerlijk slapen.
Ik ga het maar rustig afbouwen denk ik en niet zo drastisch in één keer.
Het CB kan af en toe ook echt m’n rug op!

Hier kleine nu 10 mnd en ik geef nog 1 fles, rest maak ik pap van.
Gebakken mag wel volgens CB hier, wordt mij zelfs aangeraden om gebakken aardappeltje te geven om kauwen te oefenen. Alhoewel ikzelf nog alles kook, ook vlees enzo, mag je volgens CB hier alles gebakken geven.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik wilde nog vragen of het goed gegaan was maar niet dus. Kon je het wel makkelijk rekken van 17 naar 18 uur?
Ik blijf voorlopig gewoon 3 geven want ik heb het gevoel dat onze dochter er nog niet aan toe is. want ze drinkt ze allemaal goed leeg. Ik wilde wel graag het eten wat later gaan geven maar dan kom ik wat in de war met de fles want ze meot wel uiterlijk om half 8 op bed anders trekt ze eht neit. maar zou eht zo leuk vinden om straks samen te eten. ik vind 17 uur wat te vroeg. Maar waarschijnlijk komt dit vanzelf.

Ik geef 's avonds ook nog steeds een beetje melk (ben nog altijd bang dat ze honger krijgt 's nachts) Omdat ze anders te veel melk zou krijgen, drinkt ze bij de boterham thee of diksap.

[img][img]http://lb2m.lilypie.com/TikiPic.php/3TYZ.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2m.lilypie.com/3TYZp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt="Lilypie

@muriel
Ik kon het wel goed rekken ja. Maar vanavond maar weer als vanouds gedaan. Hij heeft nu gegeten om 17,30 en dan tegelijkertijd met ons de yoghurt op. Zit ie er toch nog even bij.
Nu hele fles leeg gedronken en slaapt al heerlijk.

Nu is hij helaas een beetje ziek. Vanaf vanmiddag al koorts en hoogrode wangen. Ik hoor alleen maar zielige geluidjes. Sneu hoor.
Dus ik ben benieuwd hoe hij nu de nacht doorkomt!