Vit d druppels

Hoeveel vitamine D druppels moet je geven bij 400 cc opvolgmelk?
Toen ik met 8 maand bij het CB was raadde de verpleegkundige mij aan om vit D bij tegeven als ik onder de 500 cc kwam.
Afgelopen donderdag bij de arts vond ze het pas nodig als ik helemaal van de opvolgmelk af ben?
Hmmm nu weet ik het niet meer, dus wat doen jullie en welke druppels gebruiken jullie?

Liefs Jet

Lilypie First Birthday tickers

Tegen mij is gezegd dat ze onder de 500ml tien druppels per dag nodig hebben en straks het zelfde als ze gewone melk krijgen tot vier jaar. Dus ik doe het maar, baat het niet dan schaad het niet. Goed voor de botten en tanden geloof ik en aangezien hij nogal kopstoten aan het geven is de laatste tijd kunnen extra harde botten geen kwaad

Vitamine D haal je ook uit zon/daglicht,
dus als je kind vaak buiten speelt,
dan is de behoefte aan druppeltjes Vit D minder.

Daarnaast zit Vit D ook wel in andere etenswaren
dacht ik zo.

Of te wel: een tekort zal (zeker in de zomer) niet zo snel optreden.
Straks als de dagen weer echt korter en (nog) donkerder worden,
dan is het belangrijker om te geven.

M.

Gewoon 10 druppels als er minder dan 500 ml opvolgmelk gedronken is, werd mij verteld op cb, wel gek dat cb en arts elkaar vaak tegenspreken valt mij ook al op!
Liefs Melanie

quote:
Gewoon 10 druppels als er minder dan 500 ml opvolgmelk gedronken is, werd mij verteld op cb, wel gek dat cb en arts elkaar vaak tegenspreken valt mij ook al op! Liefs Melanie

Ja idd, vind ik ook erg vervelend. Toen ik in juni bijhet CB was met 8 maanden zij de VPK dat als ik onder de 500cc kwam Vit D druppels zou moeten bijgeven, vrige week zegt de arts pas als ze helemaal van de opvolgmelk af is?
Volgens haar zijn de vit D druppels te hoog gedoseerd…Weet niet wat nou het beste is hoor.
Kom nu nu met haar ook weinig buiten…

Is 't erg als ze teveel vit D binnen krijgen? Ik neem aan van niet. We komen zojuist van 't CB en onze zoon drinkt niet zoveel meer (eet liever 'n extra boterham) maar ze vertelde dat die min. 500cc opvolgmelk op 'n dag binnen moet krijgen maar ze heeft niets verteld over vit. D. Maar ik ga er toch maar mee beginnen.

En welk moment van de dag geef je de druppels? En hoe, verwerkt in de fles of op 'n lepeltje tijdens of na fruithapje, boterham of avond groentehapje?

Staat er ook bij wanneer het een overdosis is?
Dat zal best wat hoger liggen dan 10 druppels…

Trouwens, die 10 druppels worden nog niet zo lang voorgeschreven.
Nu ongeveer een jaar ofzo??
Toen wij met Hylke met die druppels begonnen was het voorschrift:
6 druppels.

Hoe dan ook, de economie stimuleren door elke dag trouw 10 druppels
te geven is niet erg. Een overdosis zal dat niet zijn.
Een dag vergeten is niet erg.
Ik las vandaag in de krant dat een kwartier buiten zijn met
gezicht en armen bloot, dat je lichaam dan al genoeg vit D zelf aanmaakt.

Oh ja, wij geven ze 's morgens, gewoon op een lepeltje.

M.

quote:
... Je gelooft toch niet dat kinderen opeens meer nodig gaan hebben he?

M.