Vis....wat en hoe?

Hoi allemaal
Sarah eet tot nu toe alles. Aardappel, rijst, pasta, kip, tomaat, rund etc etc. Om meer dingen te proberen wil ik voor de hele volgende week spinazie met vis maken. Alleen ik weet niet welke vis en hoe dat moet. Ik ben nl vegetariër en heb het nog nooit gekocht en klaargemaakt.
Witvis, zalm? En hoe weet ik zeker dat er geen graten inzitten?
Groetjes, Boukje

Lilypie First Birthday tickers

Als de vis filet is, dan zitten er nooit graten in.
Verder staat het altijd op de verpakking, dus goed kijken.

Wij hebben vaak van de zakken uit de diepvries.
Vis kan je bakken in de pan, beetje olie, en op niet te hoog vuur (midden) bakken aan allebei de kanten.
Vis is gaar als hij uit elkaar begint te vallen.

Je kunt de vis gewoon los doen bij een beetje rijst, en groenten, maar er ook een ‘prutje’ van maken.
Ik zou beginnen met een stukje witte vis, die is zacht van smaak.

Eetsmakelijk voor de kleine meid!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

damian heeft 2 soorten vis op allebij vers bij de visboer hier op de hoek gehaald en die hebben ze ook speciaal voor hem ontgraat. hij heeft nu al stukjes lekkerbek op en 2 keer een haring in hele kleine stukjes. hij vind het heerlijk al zijn wij geen viseters maar et is goed voor hem en ook gelijk variatie dus halen we voor hem heel af en toe een lekker stukje vis

volgens mij mag vis en spinazie niet samen ivm de hoeveelheid nitraat. Tenminste dat heb ik gehoord…

22-12-2009 colin geboren

Wij geven Tim witvis of zalm. De ene keer van de visboer en de andere keer uit de diepvries van de supermarkt. De graten zijn er altijd al uitgehaald. Toen Tim nog erg klein was kookte we de vis, zodat het zacht bleef. Nu bakken we ze gewoon in de pan.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Met welke groentes combineren jullie de vis dan? En dan met rijst of ook wel gewoon met aardappels?

Wij doen zalm moten altijd pocheren, wat boulion in de pan, tegen het kookpunt aan, met verse groente, en dan de vis erin tot ie bijna uit elkaar valt. Dan doen wij appart pasta koken en dan een blanke rou maken met beetje boter en bloem, langzaam die boulion er doorheen met de stukjes groente, en klaar! Das zo’n succes ze vind het heerlijk en likt soms zelfs haar bord af oohhh tot een jaar hebben we trouwens geen boulion gebruikt ivm teveel zout! dan was het gewoon water met verse groente (bijv zakje soepgroente)

Dank jullie wel allemaal

@Mamma van Colin, ik heb het ff opgezocht op google en de ene site zegt dat Spinazie en Vis niet samen mogen en de andere site zegt dat het wel kan, dat het is achterhaald. Nou, ik vind het best allemaal, ik doe het gewoon niet, zekere voor het onzekere. Heel erg bedankt dat je me erop wijst.

@bakmamma, super die stamppot met spinazie, kaas en ei, ga ik deze week maken.

@allemaal, ik denk dat ik het gewoon met rijst maak, heeft ze alweer een tijdje niet gehad.

Groetjes, Boukje

Lilypie First Birthday tickers