Virus

Mijn zoontje Moreno gaat dus sinds kort naar kinderdagverblijf.Nu is hij 5 x geweest om te wennen en het lukt maar niet,jawel maar zolang ik er maar bij blijf…zodra ik dan het laatste half uurtje wegga is het een compleet drama daar.
Nu is het zo dat hij al twee keer ziek is geweest ,waaravan nu echt heeel heftig .alles wat erin gaat komt er echt letterlijk en figuurlijk weer net zo hard uit ,is het niet van onder danwel van boven…echt heeel zielig.Buikvirus zei de dok…dus ik kinderdagverblijf afbellen ,bleek dat daar 8 van de 10 kindjes ook met dezelfde klachten thuisblijven.
Ik had voorheen een heel volijk en lief kind dat is nu wel anders …Zou het nu echt met kdv te maken hebben alllemaal of is het gewoon doorzetten allemaal???XXXmama van MORENO

Hoi Mama van Moreno,

Ons oudste dochtertje gaat sinds begin november naar de peuterspeelzaal voor 2 dagdelen per week. Tot nu toe valt het me nog mee vind ik met wat ze aan ziektekiemen mee naar huis brengt.

Toevallig hoorde ik vorige week mijn schoonmoeder zeggen dat het het eerste jaar een drama kan zijn met voortdurend verkoudheden en kwaaltjes en dat het na een jaar over is. Dan is het nog niet gezegd dat Moreno niet eens een verkoudheid ofzo kan hebben, maar het volgt elkaar dan in elk geval niet meer zo op als in het eerste jaar.

Ik weet dus niet of dit klopt, want elk jaar komen er natuurlijk ook weer nieuwe virussen bij, maar blijkbaar bouwt het lichaam een sterk soort weerstand op.

Misschien hebben andere moeders hier meer ervaring mee.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 17 Jan 2006 15:01:19

Hoi!

Mijn zoontje gaat sinds afgelopen zomer naar de peuterspeelzaal. Er heeft al van alles geheerst daar. Er hangen bij onze speelzaal dan briefjes op de deur, met bv: Er heerst hoofdluis of Er heerst waterpokken. Thomas heeft waarschijnlijk op de speelzaal KRENTEBAARD opgepikt. Ach, het hoort er allemaal bij…het is natuurlijk ook niet zo raar!! Soms komt Thomas thuis met letterlijk de snottebellen van een ander kindje op zijn wang, je weet hoe dat gaat…haha!

Wel erg vervelend voor jullie dat het allemaal zo stroef verloopt! Wat zeggend e leidsters er dan van? Zij kunnen je heel goed advies geven over hoe het nu verder moet/gaat. Als ze goede leidsters zijn, zullen ze heel goed begrijpen dat je je er rot onder voelt!

Succes!!!Groetjes Charon

quote:
Hoi!

Mijn zoontje gaat sinds afgelopen zomer naar de peuterspeelzaal. Er heeft al van alles geheerst daar. Er hangen bij onze speelzaal dan briefjes op de deur, met bv: Er heerst hoofdluis of Er heerst waterpokken. Thomas heeft waarschijnlijk op de speelzaal KRENTEBAARD opgepikt. Ach, het hoort er allemaal bij…het is natuurlijk ook niet zo raar!! Soms komt Thomas thuis met letterlijk de snottebellen van een ander kindje op zijn wang, je weet hoe dat gaat…haha!

Wel erg vervelend voor jullie dat het allemaal zo stroef verloopt! Wat zeggend e leidsters er dan van? Zij kunnen je heel goed advies geven over hoe het nu verder moet/gaat. Als ze goede leidsters zijn, zullen ze heel goed begrijpen dat je je er rot onder voelt!

Succes!!!Groetjes Charon

quote:
Hoi!

Succes!!!Groetjes Charon

hallo allemaal …bedankt voor de reacties.
Dus als ik het goed begrijp is het toch een kwestie van doorzetten allemaal.
Tja…de leidsters zeggen dat ook ja …maarja ikzelf moet het allemaal maar aanzien …gaat door merg en been…mijn kleine ventje helemaal overstuur achterlaten.
Maar op en dag zal ie me zwaaiend en lachend uitzwaaien en huilt ie juist als ik hem op komt halen…nahja eerst maar es over deze hardnekkige virus af komen denk ik dan maar.
Maar hij is nu zover dat ie niet meer overgeeft ,nu alleen nog van zijn diaree af.
Heeft nu vanaf vrijdagnacht 4 uur op deze voet doorgegaan…zoveel afgevallen ook.
De dok zei dat ik me daar geen zorgen over moest maken dat komt later wel weer aan,als ie maar vocht neemt…desnoods cola …ik zei COLA??
Ja dat vinden ze als het goed is erg lekker en er zit een hoop suikers in…
Dus me kleine man moet aan de cola en het liefst met chips erbij…zoet en zout…
Zit naturlijk wel wat in.
Maar blijft wel een vreemd idee…groetjes en bedankt voor de reacties