Vindt het bad vies na poepen in bad

Lieke is opeens bang om in bad te gaan.

Een paar dagen geleden zat ze in bad en moest ze poepen. Ze schok hier erg van.
Ik heb haar toen uit bad getild en op de wc gezet en gelijk gezegd dat het helemaal niet erg was en best kon gebeuren. Toch was ze helemaal van slag. Ze vind het bad nu vies en wil er niet meer in. Die nacht is ze ook een paar keer gillend huilend wakker geworden. Ze zegt dan steeds, bad vies poep weg. Kortom ze is er erg meebezig.

De dag erna wilde ze echt niet in bad was helemaal in paniek, echt niet geacteerd. Ze durfde zelfs niet met papa in bad. Heb gisteren met haar samen het bad schoongemaakt, maar toen wilde ze er nog niet in. Volgens mij vindt ze het vies dat ze haar poep door het putje heeft zien wegspoelen.

Iemand die dit herkent of iemand die tips heeft?

Groetjes, Kirsten

O, ja douchen is geen optie, vindt ze al helemaal niet prettig en nu zeker niet

Gewijzigd door - Kammi102 op 23 Oct 2010 13:43:35

Gewijzigd door - Kammi102 op 23 Oct 2010 18:15:19

toen ik begon met lezen dacht ik gelijk… samen het bad schoonmaken! maar dat heb je dus al gedaan.

heb zo geen tips voor je behalve dat ze toch gewoon moet gaan baderen of douchen of ze nou wil of niet je kan haar moeilijk wekenlang niet onder de douche zetten.
wellicht ziet ze dat als ze in bad ziet het niet vies is en gewoon weer lekker gaat spelen , ze moet er gewoon even doorheen hoe hard dat ook klinkt.

nu ben ik even vergeten wat sje nou altijd zegt over angst voor poep dus hoop even dat ook zei op dit topic reageerd

before you judge me, try hard to love me

Misschien een idee om zelf lekker een bad te nemen en haar te laten kijken? Zodat ze kan zien dat jij wel lekker geniet van het bad? Mijn jongste (1,5) wilde een tijd niet in bad, begon al te huilen als ik hem erin tilde. Toen ben ik vervolgens zelf in bad gegaan, de oudste (3.4) erbij. Die kleine gewoon in zijn kleren eigenlijk buiten spel gezet. De tweede keer heb ik hem in zijn blootje laten kijken terwijl wij in bad zaten. Ik vroeg hem: wil je ook? En hij zei ja, het is sindsdien snel over gegaan. Succes!

ik heb dit zelfde probleem een tijd geleden gehad maar dan met plassen
men jongste zoon schrok zo van het plassen in bad dat hij zeker twee maanden niet meer in bad durfde te gaan
ik heb vaak geprobeerd samen met hem in bad te gaan dat hiep niet
op het laatst ben ik samen met hem zijn lievelingsspeelgoed en knuffel gaan wassen in bad hij vond toen het bad weer leuk en zat ineens met kleren en al in bad samen met zijn speelgoed
dus mischien een tip om haar knuffel of pop samen in bad te doen en een spellentje er om heen verzinnen mischien breekt dat het ijs weer voor haar zo dat ze het bad weer fijn en leuk gaat vinden
sterkte er mee

haha toevallig, ik had hier laatst ook een topic over in wist je dat.
precies hetzelfde verhaal. maar geloof me het gaat vanzelf weer over
rico wilde zeker 'n maand niet in bad gaan zitten. ik heb hem dus eerst gewassen en daarna schoon gespoed met een beker warm water.
daarna pak ik hem op en zet hem er toch in, dan is het krijsen tieren en schoppen en echt…het kost moeite om ze dan te laten zitten maar goed. in bad ga je zitten niet staan anders had ik wel de douche aangezet. het is goed, dat water kost ook geld als ie dan uiteindelijk zat en ik een hoop speelgoed in bad gooide (ook wat eigenlijk niet in bad hoorde zoals duplo haha) dan vond hij het uiteindelijk met een beetje morren wel goed. en nu gaat ie eigenlijk sinds een paar weken wel weer zonder problemen zitten.
hij poepte vorige week weer in bad, en nu zei hij gewoon: ieeee POEPIE!
en ik pakte hem eruit, maakte het schoon en het was weer goed.
nu schrikt hij er niet zo meer van… ik zal zeggen…het went

Wil ze misschien wel in een leeg bad zitten? Even laten spelen/wennen. Evt een laagje water erin doen terwijl ze erin zit.
Op deze manier is mijn nichtje van 2 over haar “poepinbad” trauma heen gekomen!
Succes!

Lilypie Second Birthday tickers

weet je wat het ook is, kinderen zoeken altijd wel een excuus om in de “ik wil niet in bad fase” door te komen snapje? de 1 heeft zoietsw van: oke gepoept dus dan kan ik dat gebruiken, de ander weer met haren wassen, (bij rico was het opeenvolgend haha eerst in bad poepen daarna het haren wassen en daarna omdat zn speelgoed hem niet aanstond dus: ik ga morgen wel weer in bad met nieuw speelgoed" ja doeii!!
en als ie er dan uiteindelijk in zit vind hij het heerlijk en wil hij er niet uit

Bedankt voor jullie reacties!
Wat een gedoe hè?

Lieke is al weer twee dagen lekker in bad geweest.

We hebben het bad samen nog eens goed geboend. Heb toen wat nieuw badspeelgoed gekocht. Een nijntje badpuzzel en badkrijtjes, erg leuk. Lieke de hele dag voorbereid en 's avonds het bad vol laten lopen. Toen hebben we even vanaf de zijkant met het speelgoed gespeeld. Maar helaas ze wilde niet in bad.
Toen ben ik haar maar gaan wassen maar dat wilde ze ook niet en douchen ook niet.
Tja, dus toen zat er niks anders op dan maar ff doorbijten en haar in bad zetten.
Ze protesteerde maar even en toen kon ik haar afleiden met haar nieuwe speelgoed. En inderdaad ze wilde er bijna niet uit.

Groetjes, Kirsten