Vind het zo sneu voor mn boefje

Ik zit met een probleem, nou ja niet echt met een probleem maar ik heb een goede vriendin waarvan haar moeder ook echt een tof mens is.
We noemen haar ook altijd de oma van Nathanael, omdat ik zelf geen ouders meer heb dus is het wel fijn dat iemand tenminste een soort van oma voor Nathanael is vind ik.
Maar goed, op een een of andere manier zonder dat er iets is voorgevallen neemt ze geen contct meer met ons op.
Normaal gesproken gingen we redelijk vaak heen omdat wij anders ook maar een beetje thuis zitten, maar dat gebeurd nu dus ook niet meer…
Zondag moesten we even met die goeie vriendin mee naar huis omdat ze wat spullen van thuis moest hebben want ze zou bij ons slapen.
Wij hadden maar even buiten gewacht want het zou niet lang duren en Nathanael riep continu : OMAAA…
Dus die vriendin van mij die zei tegen haar moeder vn ja iemand roept je…
Waarop zij dus zei van ja maar betekend dat dat ik direct naar buiten moet gaan?
Ik wist niet wat ik hoorde!
Ik vind dit heel lastig, al helemaal voor Nathanael.
Ik weet niet hoe dit lopen gaat en of we nog kerst bij haar gaan vieren want dat was eerst het plan, maar hoe moet ik Nathanael op een simpele manier uitleggen waarom we niet meer naar oma gaan?
Ik kan moeilijk zeggen ja oma wil ons niet meer zien, want dan denkt hij misschien dat hij ook wat verkeerds gedaan heeft maar dat is niet zo!!
Ik hoop zo dat het weer goed komt, en dat we dr gauw weer kunnen zien…
Lastige situatie hoor!

Nathanael is van 10-06-09

Dat is een vervelende situatie. Heb je je vriendin ook gevraagd wat er aan de hand was/is? Ik neem aan dat zij ook merkt dat er iets gaande is.
Als je “oma” eens op belt op te vragen wat er aan de hand is kun je haar verhaal aanhoren en kijken wat er hand is en kunnen jullie het hopelijk uitpraten.

Je kan Nathanael ook niets uitleggen, je weet zelf tenslotte ook niet wat er aan de hand is. Ik zou rechtstreeks contact met ‘oma’ opnemen om haar te vragen of er misschien iets is. Laat haar maar vertellen wat er eventueel speelt. En als ze zegt dat er niets aan de hand is, dan kan jij aangeven dat jij verschilt merkt in jullie contact ten opzichte van eerder. En dat je het jammer vindt voor Nathanael dat het contact minder is.

Proberen hoor, het er niet bij laten zitten.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

oefff dat lijkt me echt moeilijk, heb ook ooit zoiets dergelijks meegemaakt,
maar ik zou gewoon op de man afvragen waarom ze zo doet? ga daarheen zonder nathanael? geen doekjes om winden. vind dit echt sneu voor m en voel onwijs mee want dat steekt gewoon!

Ik heb al meerdere malen contact proberen te leggen, maar ze negeert het gewoon, en ze neemt de telefoon niet op.
Die vriendin van mij, woont nog wel bij haar moeder thuis maar merkt ook wel verschil. Haar moeder is veel chagarijniger, zit alleen maar achter de pc, en wijst alle dingen af.
Ik heb zelf wel een beetje een idee, maar dat vind ik eigenlijk geen reden om ons af te wijzen.
Zij krijgen voor hun 2en maar 30euro in de week, dus echt heel weinig. Ze zit nu dan wel bij de voedselbank maar dat is natuurlijk ook niet alles.
Ik heb haar onwijs vaak geholpen met boodschappen, als ze iets nodig had dan kreeg ze het van mij. En dat ze geen kerst wil vieren ligt deels ook daar aan.
Maar ik heb toen gezegd van desnoods eet je die hele week bij ons en betalen we alles wat we nodig hebben voor het eten en drinken met kerst dat maakt ons niet uit, wij willen gewoon net zoals vorig jaar gezellig kerst met elkaar vieren, maar nu accepteerd ze dan niet.
Ik heb gisteravond nog met 2 vriendinnen afgesproken dat zij nu de eerste kerstdag bij ons komen om kerst te vieren, maar vind het tegelijkertijd ook erg lullig voor Nathanael zn oma zeggertje ( sorry misschien is dit wat onderduidelijk allemaal )
Ik heb al eerder gezegt dat ik het jammer vind voor Nathanael. Hij is natuurlijk niet haar echte kleinkind maar hij vraagt heel vaak of we naar oma gaan en nu zijn we er al 2 weken niet geweest…
Maar ik hoop ergens dat we haar toch nog mee kunnen krijgen voor de kerstdagen, dat ze wel bij ons komt, maar ze kan best koppig zijn dus ik ben echt bang van niet en dat ze bij dr standpunt blijft…

Misschien kan je eens met een andere telefoon bellen, zodat ze in ieder geval opneemt. Waarschijnlijk zal ze nu jullie nummer herkennen?
Heel vervelende situatie inderdaad. ik zou hoe dan ook contact proberen op te nemen, of er eventuee. zonder Nathanael naartoe gaan om te praten (maar dan moet je wel zeker weten dat ze thuis is natuurlijk). Hopelijk wordt het contact dan weer hersteld en net zo fijn als voor dit “voorval”.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Uit je toelichting krijg ik een beetje het gevoel dat zij zich misschien wel gewoon schaamt vanwege haar situatie en het beroep dat ze daardoor op jullie doet (ook al bieden jullie het zelf aan, ik kan me de schaamte toch voorstellen). En dat afstand daarom voor de manier is om daarmee om te gaan.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Kan me heel goed voorstellen dat dit een moeilijke situatie voor jullie is. Kun je niet proberen of je vriendin kan achterhalen waarom ze zo doet? Bellen is idd de meest voor de hand liggende optie, maar als ze daar niet op reageert wordt het lastig. Anders een kaartje bij haar in de bus doen en daarom aangeven dat je haar mist en uitleggen dat ze zich helemaal niet hoeft te schamen etc. En dat je graag weer contact wil. Als ze per telefoon niet reageert dan heb je jullie gedachten in ieder geval op een kaartje kunnen schrijven en weet ze hoe jullie erover denken.

Groetjes,
Sandra

ik zou ook niet bellen ik zou gewoon naar binnen lopen. maar ja dat ben ik

Nou heb inmiddels contact met haar gekregen, maar ze zegt dat er niks is gebeurd maar dat ze gewoon zichzelf niet is en depri is…
Ik heb hierbij gewoon aangegeven dat ze juist dan al niet in dr eentje moet gaan zitten, en juist dan wat afleiding moet zoeken, maar dat wil ze voor nu eerst niet.
Wat betreft kerst en oud en nieuw wil ze ook niet vieren, dus moet ik het maar accepteren dat dat haar keuze is. Ik kan haar moeilijk dwingen om het wel met ons te gaan vieren, want dan zit ze er ook met tegenzin en dan word het waarschijnlijk ook niet gezellig…
Maar bedankt voor de reacties, ben iedergeval al blij dat ik weet dat wat er nu is en waarom ze zo doet.
Meer dat dit kan ik op dit moment ook niet doen, ze moet er nu zelf meekomen als ze afleiding wil. Natuurlijk sturen we haar wel een kerstkaart + leuke tekening van Nathanael

Fijn dat je duidelijkheid hebt. En fijn dat het niet aan jullie ligt Hopelijk is ze er snel weer bovenop!

Groetjes,
M