Hebben jullie dat nu ook of ben ik de enige. Ik voel me op het moment soms onzeker en schuldig. ik heb een nare tijd achter de rug met het heftige ongeluk, een scheiding die nogsteeds loopt etc etc en mijn dochter zit nu ook echt in de oh zo leuke peuterpuberteit dus echt gezellig is het regelmatig niet te noemen! Ik ervaar deze tijd natuurlijk als erg belastend en zwaar,maar eerst kon ik nog echt genieten en tot rust komen met mijn dochter. Nu niet meer. Ik schaam me om het toe te geven maar ik ben soms blij als ik haar naar het KDV kan brengen en haar een dagje niet om me heen heb. Ik tel soms de uren tot ze naar bed gaat zodat ik rust heb etc etc etc. Ik vind het niet meer leuk om spelletjes met haar te doen en zou willen dat ze zich eens wat vaker alleen kon vermaken zodat ik me met andere zaken kon bezig houden dan dorapoppen, kleuren, kleien etc etc. Ik houd van mijn dochter, maar ik vind het niet echt gezond dat ik haar dus soms liever niet om me heen heb of zelfs blij ben dat ze een dag weg is. Ik weet nog het gevoel wat ik had voor haar vanaf haar geboorte tot een paar maanden geleden. Die onvoorwaardelijke liefde wat ze ook deed, de trotse gevoelens als ze weer eens iets nieuws, geks of liefs deed, dat heb ik allemaal niet meer nu. Mijn moeder en leidsters op het kdv vertellen soms ook heel enthousiast hoe ze weer iets gezegd of gedaan heeft die dag en ik reageer dan natuurlijk ook erg enthousiast, maar eerlijk… zo voel ik dat helemaal niet. Is het nu echt zo bijzonder dat ze haar eigen schoen aan deed (ik noem maar wat) denk ik dan? Is knap en leuk, maar moet ik daardoor nu een gat in de lucht springen en haar omhelzen? Snappen jullie een beetje wat ik bedoel??? Hebben andere moeders in de ppt ook wel eens een fase gehad dat ze het gevoel hadden het allemaal even niet meer zo leuk te vinden allemaal??? Of zijn dit bij mij nu echt nog de gevolgen van een zware tijd. Ik zou zo graag willen dat die onvoorwaardelijke liefde en het genieten voor en van mijn dochter terug kwamen en ik vraag mij dus af of dit een fase is waar meerdere moeders doorheen gaan? Soms ben ik bang dat ik ineens minder van mijn dochter ben gaan houden en dit niet meer terug zal komen. Heb dit heel lang niet hier durven vragen omdat ik me ervoor schaam, maar om er iets aan te doen moet je het bespreekbaar maken toch.
mama1980