Vieze witte kleding weer wit krijgen

Mamma’s … hoe krijg ik witte kleding weer echt wit ?? Met Ariel witte was, 40 graden krijg ik een witte legging met vieze gras knietjes en andere viezigheid niet 100% schoon. Ook ongelukjes zoals dunne poep in een romper, je blijft altijd wat zien … Graag jullie tips !!

Groetjes Esther

Ik was met vloeibare zeep, deze deed ik in een emmer gooide ik kokend water op. Gloor treed in werking bij deze zeep boven de 60 graden. Daarna maakte ik het op hand temp. met koud water. En mikte ik de vieze was erin, deze liet ik een dag staan.
Succes!

Let op, niet alle kleding kan kokend water hebben. Sommige dingen zullen daarvan krimpen!

Wat die vergeelde kleding betreft, je zou kunnen proberen wat kunstgebitreinigingstabletten doen. Hoeven geen dure te zijn, kan gewoon van het eigen merk van de drogist ofzo.

Witte kleding in warm water en daar een paar van die tabletten bij. Nachtje laten staan en volgende dag in de machine.

Wat ook zou helpen zijn vaatwastabletten, maar LET OP, alleen vaatwastabletten gebruiken die volledig wit zijn, anders blijven er vlekken op je kleding achter.

Nog even voor de volledigheid Groene zeep à la Sje:
Vlekken flink nat maken, dotje groene zeep erop (Driehoek Zachte Zeep, in groen met geel emmertje bij de supermarkt) en flink inmasseren tot het wat gaat schuimen. Evt. af en toe weer wat natter maken.

Daarna in laagje warm water laten zakken (niet spoelen) en nachtje laten staan. Volgende dag in de machine met de rest mee wassen (kledingstuk hoeft niet uitgespoeld te worden, dat doet de machine wel!) en als het goed is, is het dan schoon.

Ik krijg er op die manier alle vlekken uit (aardbei, gras, chocolade, bloed, etc.).

De A-merk wasmiddelen kunnen allerlei sprookjes vertellen over stralend wit en dan ook nog eens op een lage temperatuur, maar dat lukt echt niet zonder voorbehandeling.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 06 Jun 2011 12:24:01

Ga gelijk vanmiddag de geel/groene GROENE zeep halen a la Sje … Thanks!

En inderdaad, al die prachtige beloftes en dan ook nog op 30 graden wassen, werkt echt niet bij vieze kleding.

Weet je wat je ook nog hebt bij het wassen op al die lage temperaturen, dat lang niet alle bacteriën gedood worden. Dat vertelde de monteur laatst. Ze kunnen mooi adverteren met wassen op lage temperaturen, maar er blijven op die manier heel veel bacteriën achter in de wasmachine en uiteindelijk ook weer op je was.
Een keer in de twee weken een lege wasmachine laten draaien op 95 graden. Bij de oude wasmachines kun je er nog soda bijdoen dan, bij de nieuwe machines niet meer omdat die met meer aluminium zijn gemaakt aan de binnenkant wat weer door de soda wordt aangetast.

Vanish ( schepje) doet het hier ook goed bij de witte ( vieze) was. Overigens zou ik ook geen witte was op 40 graden doen… maar minimaal op 60. Maar dat heb ik dan weer van mijn moeder geleerd

groetjes

[img]http://lb2f.lilypie.com/uFs8p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Het broekje van Jessins doop was wit, na een dag vol pret al zwart maar een dag later deed ie het weer aan de mafketel. Ik nog in de feeststemming dus liet hem maar. Ook het jurkje van Eviannes communie was niet wit meer. Alles 24 uur in een bak water met witte vanish erbij, daarna in de wasmachine met een schepje vanish en stralend als nieuw. Sterker nog, ik had nieuwe t shirts, lekker wit. Na de eerste wasbeurt echt lelijke vlekken en er met chloorspul van het zwembad ( tja ik kon ze toch niet meer verknoeien dan ze waren ) en ik kreeg het er niet uit. Al mijn witte spul komt de laatste tijd met van die enge vlekken uit de machine. Nu ik speciaal vanisch had gehaald om de kinderkleding te redden dacht ik "ach ik denk dat het niet werkt, maar gooi ze er maar bij ", de t shirts erbij gemikt. En niet te geloven, maar gewoon als nieuw kwamen ze eruit.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik smeer de plek eerst in met een citroentje en dan de wasmachine in met een schep vanish en alles is weer schoon.

De witte was gaat hier gewoon op 60 graden,
want met 40 wordt het echt niet schoon
(of wel schoon uitziend, maar dan heb je de bacteriën enzo nog.)

Vieze vlekken:
Hier staat een pak biotex, waarvan een schepje op de was gaat,
en dan als voorwasmiddel.
En het normale wasmiddel gaat in het wasmiddelvakje.

M.