Wij zijn donderdag gaan kijken op de nieuwe school van Eva. We hebben kennis gemaakt met haar juf en ze heeft meteen al lekker gespeeld. Ze had de prinsessenjurken snel gevonden, dat zat wel goed! Ze moest plassen en de juf liet de wc-tjes zien. Ik vond de wc wel erg groot! Ik dacht dat er van die kleine potjes zouden staan, zoals op het kdv, maar ze waren echt al een maat groter. Eva kon er zelf amper op en moest dus lekker met haar handen op de bril. Ze weigerde er ook op te gaan, want er lag papier in en dat vindt mijn diva vies! Toen bleek dat een voorganger zijn drolletje niet had doorgespoeld, vond ze dat helemal vies en ging ze op de jongens-wc.
Het handen wassen lukte ook al niet, doordat de kraan heel hoog zat. Er stond wel een opstapje, maar zelfs toen kon ze er niet bij. Ze is maar klein natuurlijk. Ik moest helpen en toen kwam het wel goed, maar dadelijk moet ze het alleen doen. Ik ben niet heel erg overdreven met hygiene ofzo, ik loop niet de hele dag met Dettol rond ofzo, haha, maar dit vond ik toch allemaal wel viezig!
Eva moet straks op een vieze wc met haar handen over de bril en kan dan helemaal niet goed haar handen wassen. En ze moet zelf natuurlijk haar billen afvegen, wat bij die kleintjes ook niet erg goed lukt (bij poep). Ik griezel er bij voorbaat een beetje van! Met die handjes moet ze dan weer haar broodje eten…
Hoe kan ik onhygienische toestanden een beetje voorkomen? Bijvoorbeeld toch door thuis haar handjes met Dettol te wassen ofzo? Nogmaals, ik ben niet overdreven netjes, maar ik ben wel best vies van wc-tjes en zeker in dit geval?
Groetjes Rainbow