Even een vraagje. Onze zoon heeft sinds gisteren hele vieze ogen. Dus klodders en korstjes zeg maar, maar dan de hele dag door. Nu heb ik een vermoeden waar het vandaan komt. Hij zat woensdagochtend met zijn brood te smeren en dus (vermoedelijk) ook in zijn oog. Hij voelde daarna gelijk aan zijn voorhoofd, maar ik kan me voorstellen dat hij pijnlijke/prikkelende ogen had. Woensdagochtend dus jengelen en 's middags heel lang geslapen. Gisteren had hij dus die klodders/korstjes (woensdag niet) en vanochtend zaten zijn oogjes helemaal vastgeplakt (zei mijn moeder). Hoe kan ik dat het beste schoon maken? Het is niet rood/ontstoken of zo, dus met een schoon gaasje en gekookt water?
Vieze ogen
Damiam had het ook. Het is een infectie. Inderdaad schoonmaken met gekookt water en per oog een nieuw gaasje. Zie je na 3 dagen geen verbetering dan naar de ha want dan krijgt ie waarschijnlijk iets van antibiotica. Bij damian was het na 3 dagen helemaal weg gelukkig.
Dank voor je reactie. Dat wordt even gaasjes halen, haha. Hopelijk gaat het snel over, want 's ochtends zit het helemaal dicht!
Oculoheel oogdruppels, kan je kopen bij de drogist. Werkt beter dan dat gepier met gaasjes en water, is mijn ervaring.
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”
aah, dat had Stefan pas ook. zn oogjes zaten helemaal diktgeplakt, das echt zielig. Haha, vanuit ons huis (in n flat) kan je de molen zien en dat vindt ie helemaal te gek. Dus hij zei: Meulen kijke? (zo noemt ie n molen) maar hij kon dr heel niks van zien
Tip van de kraamhulp destijds: Kamille thee maken, af laten koelen, watje erin dompelen en ogen schoon maken van buiten naar binnen. Vraag me niet waarom, maar het werkt Paar keer per dag herhalen trouwens.
Gisteren de hele dag schoon gehouden met een gaasje en afgekoeld gekookt water en gelukkig zaten zijn ogen vanmorgen niet dichtgeplakt. Het lijkt dus al bijna over te zijn. Op een enkel korstje na vandaag geen last gehad. Gelukkig maar!