Vieze kleertjes schoon krijgen

Nu Eva naar een nieuwe groep is gegaan op het kdv, is ze een stuk viezer als ze thuiskomt dan voorheen. Ze verven op deze groep, ze kliedert met ik weet niet wat en speelt veel buiten. Prima! Maar ik krijg haar kleding vaak niet goed schoon! Ik was alles hooguit op 40 graden en soms zitten er vlekken in waarvan ik niet eens weet wat het is…Eva heeft eigenlijk alleen maar nieuwe kleertjes nu (nieuwe maat) en ik vind het toch wel zonde als die helemaal vol vreemde vlekken zitten! Ik heb laatst bij Zeeman een reserve jurkje gekocht voor als ze daar een ongelukje heeft (al hadden ze die jurk laatst op haar broek aangedaan, terwijl er een legging bij hoorde- haha) en ze hadden daar best leuke dingen voor weinig. Verbazingwekkend dat Zeeman voor dat geld kleding kan laten maken trouwens…ik was maar 7,- kwijt voor dat hele setje en het staat nog goed ook! Dat setje zit standaard in haar tasje…Maar er zitten ook duurdere kleertjes in haar garderobe en die hou ik graag mooi…Hebben jullie een wonderwasmiddel? Ik wil wel dat Eva volop speelt natuurlijk, maar wel in schone kleding!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Groene zeep, op de vlek en daarna in de wasmachine, Ik doe het dan met de hand, maar krijg er zelfs ingedroogde aarbeien vlekken uit!

ook hier wordt groene zeep volop gebruikt.
werkt ook prima bij verf- eet- en drinkvlekken en wat voor speelvlekken dan ook, ideaal spul.

liefs,
Rinske

quote:
Verbazingwekkend dat Zeeman voor dat geld kleding kan laten maken trouwens...ik was maar 7,- kwijt voor dat hele setje en het staat nog goed ook! Groetjes Rainbow, trotse mama

Ha ha ha weet jij hoe onzettend goois dit klinkt Rainbow

Maar groene zeep meid wondermiddel enne als er verf op der kleren zit zou ik zeker eens vragen of ze geen schorten aan doen bij ze. Ik bedoel morgan heeft wel eens buitenspeek vlekken in der kleren maar nog nooit verfvlekken gehad. Ze is verder kwa kleren en handen en gezicht altijd schoon als ze mee naar huis gaat.

Groetjes,

Michèle

Hahaha, de Gooise vrouw!

Ik heb hier toevallig nog groene zeep staan, dus dat komt goed uit! Kan ik meteen aan de bak, want ik heb een wit shirt met vage vlekken en na weken in de Biotex is het nog steeds vies! Bedankt voor de tip enne…zo’n kliederschort hebben ze hopelijk wel aan? Ik heb geen idee wat er in haar shirt zit, het zijn gelige/rode kringen, volgens mij waterverf?? Gelukkig geen echte plakaatverf, dat zou ik niet tof vinden!

Ik zet Rens z’n kleertjes waar vlekken in zitten 's avonds gelijk in het water.
Heb in de badkamer een emmer met deksel en daar gaat de gevlekte kleding in en dan gaat het zo de wasmachine in als ik ga wassen. Je moet het water wel regelmatig(om de dag) verversen anders gaat het stinken. Ik heb trouwens 2 emmers een voor donkere en een voor lichte kleding. Tot nu toe heb ik alles zo schoon gekregen zonder vlekkenmiddel oid.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Groene zeep à la Sje: Vlek goed nat maken, inmasseren met een dotje groene zeep (Driehoek Zachte Zeep in geel/groen emmertje bij de supermarkt) tot het schuimt, in een laagje water zetten (niet spoelen! Alleen in het laagje water laten zakken) en de volgende dag wassen in de wasmachine.

Ik krijg er op die manier de meest onmogelijke vlekken (bramen bijv!!!) gewoon uit! Net zo makkelijk!

Je hoeft die vlekken trouwens niet per se meteen te behandelen is mijn ervaring. Als je toevallig vandaag geen witte was hebt bijv. en vrijdag wel, dan doe je deze truc donderdagavond en gaat het vrijdag mee de machine in.

Maar…zodra je stevige vlekken onbehandeld in de machine wast en je probeert daarna om het er nog met die groene zeep uit te halen, dan lukt dat niet altijd omdat het dan om “oude vlekken” gaat.

Groetekes, Sje

Het Driehoek-emmertje staat hier in de bijkeuken! Dat was slechts 0,45! En een tovermiddel begrijp ik? Ik deed er nooit wat mee…Ik ga zo eens kijken naar de vlekken in het witte shirt, maar anders wordt het GROENE ZEEP.

Wat een goeie tip!
Ga morgen meteen naar de winkel!
Koop altijd van die dure flessen waarvan op de reclame wordt gezegd dat alles ermee uitgaat…maar…dat zijn Fabeltjes!
Dusse…groene zeep, 0.45 cent…PRIMA…ik koop er 5 tegelijk!
Ik heb namelijk ZELF OOK ALTIJD vlekken in mijn kleding…geen idee hoe het erop komt maar zelfs de nieuwste shirtjes zijn vaak (lieg echt niet) al na 1/2 x dragen gewoon bevlekt!

Groene zeep!
Ga het morgen halen!

Gr, Danielle

Bedankt voor de Tip !!! ga het ook proberen.
Dion heeft zondag gevoetbalt met zijn grote neef op een nat modderig grasveldje in het Vondelpark hahahahahahah
Zijn witte jasje ziet er niet uit en de knieën van zijn broek ooooohhhhhh

@Sje, waar koop je die Driehoek groene zeep? Hier bij de supermarkt (AH) hebben ze hem niet.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Drogist evt.?
Bouwmarkt?

Ik haal hem hier gewoon altijd bij de Jumbo. Heb je een Jumbo in de buurt?

Groetekes, Sje

Ja, er zit een Jumbo in de stad hier vlakbij. Kijk ik daar even, thanks!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Succes!

Groetekes, Sje