Verzadigde vetten?

Ik hou nogal van een chipie en een patatje. Niet dagelijks (zou best kunnen hoor ) maar wel wekelijks. Ik geef borstvoeding en nou vraag ik mij af wat ervan bij mijn moppie komt? Weten jullie dat? En suiker enzo? Kortom wat komt er nou wel en wat niet bij je kindje via borstvoeding?
groetjes,
Wendy

Ik heb geen idee, maar bv blijkt de meest gezonde voeding te zijn voor kids. Dus waarschijnlijk hoef je je er niet druk om te maken… Wat te denken van de rokende moeders die bv geven, dat wordt ook niet afgeraden ivm de nicotine toch?

Volgens mij komt het niet bij de borstvoeding. Alleen de gezonde voeding gaat volgens mij door. Wel is het zo dat als je gaat lijnen ook de afvalstoffen bij de borstvoeding komen. Daarom is het niet aan te raden te gaan lijnen tijdens het geven van borstvoeding.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Je borstvoeding wordt samengesteld uit alle stoffen die je kindje op dat moment nodig heeft. Je kindje heeft wel veel vetten nodig (niet die uit patat), en ‘pikt’ die wel van jou. Ook vitamines krijgt je kindje via de borstvoeding.

Waarom het belangrijk is om gezond te eten tijdens borstvoeding, is om jezelf te onderhouden. Je kind ‘steelt’ als het waren al jouw goed voedingsstoffen, dus jij moet ervoor zorgen dat je er voldoende van hebt om jezelf en je kind goed te voeden.

Je zal het dus eerder aan je eigen lichaam merken dat je van patat houdt

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers