Verwerkinsactiviteiten afscheid

Hoi iedereen,

Voor school moet ik een verdrietkoffer maken.
Daar in moeten ook 4 activiteiten zitten om het verdriet te verwerken van een bepaald onderwerp. Mijn onderwerp is afscheid. Een kind neemt afscheid van het kinderdagverblijf waar ik stage loop/ werk.
Weten jullie misschien activiteiten hiervoor? ik heb er al 2, en moet er nu nog 2.
Het mag ook gewoon een activiteit in het algemeen zijn voor het verdriet van afscheid te verwerken.

Ik hoop echt dat jullie iets weten!

Hoi Maartje,

Jij doet zeker SPW…die heb ik ook gedaanleuke opleiding.
4 activiteiten zeg je…mmmmmm…ff denken…
kinderen kunnen door hun fantasie te gebruiken per tekening poppetjes tekenen of rondjes (wat in hun verbeelding een kind is) waarbij ze denken dat een kindje vertrekt/afscheid neemt…ze zullen door de leiding op de hoogte worden gebracht van het vertrek van een kind.

Dus activiteit 1 : tekening maken. (of had je die al?)

Weet je…eerlijk gezegd kan ik er zo ook niet 1-2-3 opkomen…ga erover nadenken…is meer dan 10 jaar geleden!

Gr, danielle

[img]http://b2.lilypie.com/7kXip1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Hoi, Ja ik volg de opleiding SPW maar de naam is veranderd naar SAW. Tekening maken is ook wel een goede! die had ik nog niet. Ik heb handjes overtrekken op papier die dan gedag zeggen en een hele eigen verzonnen activiteit. Hoe dat er allemaal uit gaat zien weet ik nog niet maar het dingetje gaat van het kinderdagverblijf van nu, elke keer een stapje verder naar een ander kinderdag verblijf. En zo verlaat hij dit kinderdagverblijf. en laat ik dan ook zien dat het jongetje daar gelukkig en blij is.

Hoi,

Je moet met die kleintjes gewoon alles simpel houden…niet te lang aan iets bezig zijn want ze verliezen dan hun interesse.
gewoon makkelijk denken en geen ingewikkelde onpraktische dingen bedenken waarbij jij denkt “'zo scoor ik punten” maar die op een fiasco uitdraaien.

Suc6!
Danielle

[img]http://b2.lilypie.com/7kXip1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Iets met traantjes, water of druppels? Of is daar het weer niet na?
Weet het ook niet, geen SPW-er hier, HBO-V dus hahahah
Succes iig

Hoi,

Afscheidsboekje maken. Maak samen met de andere kindjes eenn boekje eventueel met foto’s en tekeningen of knutsels ofzo. Of moet het echt specifiek zijn voor het afscheidnemend kind?

groetjes,

lon106

Heey, ja ik houd het allemaal heel simpel. Een afscheidsboekje maken is indd erg leuk ook! Het hoeft niet perse voor een kind te zijn die afscheid neemt, maar juist voor de groep die achter blijft. Het mag ook in het algemeen. Dus niet speciafiek voor het kind dat weg gaat.