Hoi,
Ik ben nieuw hier, gelijk maar een topic erin gooien…
Wij hebben een dochtertje van 1 maand oud. Steeds als ze huilt en ze opgepakt wordt, is ze stil. Ik weet dat je een baby van deze leeftijd niet echt kunt verwennen maar ik vraag me af in hoeverre je ze wel kunt aanleren??
Als we proberen ze even te laten huilen, dan schreeuwt ze het op een gegeven moment echt uit, we willen ook niet dat ze zich in paniek hult natuurlijk!
Gr. een verse moeder
Verwennen?
Een baby van een maand oud zou ik lekker bij me pakken als 'ie huilt. Eén maand is nog zo jong, die zoekt echt nog naar veiligheid en geborgenheid bij mama of papa. Verwennen kan helemaal nog niet op die leeftijd. Als ze een paar maanden ouder is, dan kan je d’r misschien langer laten huilen zonder haar bij je te nemen, maar dat voel je zelf het beste aan. Tot een half jaar oud kan je ze niet verwennen wordt gezegd, dus hou dat maar in je achterhoofd. Doe wat het beste voelt, je doet er niks geen kwaad mee.
Groetjes!
je kunt een baby niet verwennen maar ze kunnen wel aan bepaalde dingen snel gewent raken.
bij mijn oudste stond ik ook het minst of geringste aan haar bedje als ze huilde en daar was ze echt al snel aan gewent!
Heeft lang geduurd voordat ze wist dat mama niet meer kwam om elke snik.
Ik zou haar dus niet oppakken.
wel er heen gaan en even een aai over de bol/over haar buikje wrijven en weer gaan. want uit bed pakken zijn ze zo snel aan gewent eerder als jij denkt! Ook al is ze pas een maand hoor.
Ik zeg niet dat je ze moet laten huilen maar ik zou ze niet uit bed halen.
Mijn jongste is 5 weken en daar doe ik het ook zo. Ligt wel ingebakerd.
Een baby mag ook best even huilen hoor.
Mijn kraamhulp zei moeders doen er alles aan om hun baby stil te krijgen maar ze mogen best even huilen hebben ze ook nodig om prikkels te verwerken.
succes
groetjes gytha

Hey bedankt voor jullie reacties. Het is gewoon maar even aankijken. Een aai in haar bedje zonder haar op te pakken, heb ik idd ook al gerobeerd. Maar dit werkt helaas niet.
Ik zal wat meer op mijn gevoel moeten vertrouwen, doen wat mij op dat moment het beste lijkt.
thanx.
Gr. carlijn
Hoi! Hier precies hetzelfde, maar dan met name einde van de dag en avond. Aai over haar bol en niet uit bed halen dat werkt hier dus ook absoluut niet, dan wordt het brullen alleen maar harder en harder. Je moet ook niet vergeten dat die kleine 9 maanden bij je is geweest en nu ineens het ‘zelf moet doen’. Maar goed, ik zoek ook tips om die avond huilbui beter op te vangen (zie topic avond huilen en overstrekken).
Hier haalde ik ze ook niet gelijk uit bed wanneer ze aan het huilen waren. Ik heb ze eigenlijk altijd wel even laten wachten, ook toen ze nog heel klein waren.
Als ze bijv wakker werden en huilde en ik was iets aan het doen, maakte ik dat af of ronde dat af. Toen ze nog echt klein waren lagen ze dan max 5 min te huilen in bed. Het was dan wel gewoon huilen en niet in paniek.
Jacqueline heeft vaak wel wat langer liggen huilen, maar dat was dan wanneer ik Silvana aan het voeden was (ik deed altijd eerst Silvana en daarna Jacqueline).
Ik had dan het idee dat ze zou leren geduld te hebben. Nu is zij ook degene met het meeste geduld, maar of dat iets te maken heeft met toen ze moest wachten weet ik niet.