Onze jolien is altijd een flinke slaper geweest. Nog geen maand geleden sliep ze van 19-7. Nu helaas niet meer. Met haar laatste groeispurt (19w) heeft ze het enorm moeilijk gehad, er waren nachten dat ze wel 10 keer wakker werd, maar na een beetje troost & een droge pamper ging ze dan weer verder slapen. tegenwoordig gaat ze om 20 uur haar bedje in (fijn voor ons, want dan is ze 's avonds best lang bij ons. Maar om 5 uur is ze er weer voor haar tut (in uitzonderlijke gevallen ook nog eens om 5.15, 5.30…). Ze heeft dan echt geen honger, dat heb ik al uit geprobeerd en als ik dan haar pamper ververs is ze helemaal hyperde piep wakker. Dus nu geef ik haar gewoon haar tut, en kusje en ons meisje gaat weer slapen. Tot zo ongeveer 6u à 6.30 dan is ze wakker en vertelt ze tegen haar sticker van Winnie the Pooh haar hele levensverhaal
Geweldig schattig, maar niet als mama doodmoe is en wil slapen
omdat ik, als ik moet gaan werken ten laatste om 7 uur uit mijn bed moet neem ik haar dan nog een half urtje à een uurtje bij ons in bed (na een propere pamper). Dat vindt ze reuze!soms valt ze als een blok in slaap, soms wil ze haar tut overal steken (mamas ogen, oren, mond,… soms wil ze gewoon naar de hond kijken,… en om 7 uur staan we dan op en krijgt ze een flesje dat ze dan wel leegdrinkt.
Gisteren en vandaag lag ze om 7uur echter nog zo zalig te slapen dat ik maar gewacht heb tot ze uit zichzelf wakker werd. telkens was dat iets voor 8 en toen liet ze duidelijk merken dat ze haar fles wou en wel NU! Uiteraard moet ze daar dan niet op wachten
Op zich heb ik niet echt een probleem met deze situatie. ok, het is wat vermoeiend omdat je zelf niet meer slaapt als ze bij in bed ligt, maar het is zalig om haar zo te zien genieten, en het is voor mij best leuk om haar in haar slaap te “bestuderen” ^ . papa maakt er ookgeen probleem van en het is niet dat ze dan honger heeft. we hebben al geprobeerd haar dan een fles te geven, maar die drinkt ze maar half uit en haar “hongerkreetjes” kennen we intussen ook.
Maar verwennen we haar zo niet. Of beter: doen we haar hier niks mee te kort? of creëren we geen problemen voor later? door de dag en 's avonds geraakt ze op haar eentje goed in slaap, ze slaapt goed door … Maar maken we haar zo niet erg afhankelijk? Voor ons is het aleszinds genieten Wij hebben er geen enkel probleem mee dat ze bij ons in bed komt. Hopelijk doet ze dat , als ze groter is uit zichzelf
Verwennen we haar?
queenofwands
Jou verhaal is erg herkenbaar voor mij.
Mijn zoontje ishando word aankomende vrijdag 5 mnd en die leg ik ook gewoon in zijn bedje maar in de nacht word hij zo vaak wakker doordat zijn speen er steeds uitvalt dat ik hem ook gewoon bij mij in bed neem hij heeft dan ook geen honger.
En bij mij in bed valt hij dan na ff gebabbeld te hebben gelijk weer in slaap en ook ik vind dit helemaal niet erg.
Maar ben aan de ene kant wel bang dat hij er aan gaat wennen, en nu oud genoeg is om te gaan denken als ik mijn speen steeds laat vallen mag ik bij mama slapen weet het niet hoor!! Denk ik.
Maar soms als hij dan bij mij in slaap is gevallen leg ik een dekbed op de grond naast mijn bed en dan leg ik hem daarop dan slaapt hij ook heerlijk verder en kan ik zijn speen ook makkelijker in zijn mond schuiven als hij erom kreunt.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Gr. Debora

Mama van Ingairo en Ishando!
ik heb gehoord dat een zakdoekje door de speen goed werkt.
dan kunnen ze zelf hun speen pakken. ga het zelf proberen aangezien mij dochter ook mij wakker maakt voor haar speen om een uur of 5…
als het goed is kunnen ze na een week dan al zelf hun speen pakken en dan verder slapen…
groetjes fenne
nog even hoor,
Mama van Ingairo en Ishando
ik wil even aan je kwijt dat ik je kinderen echt super mooie kindjes vind!!!
echt ook hele leuke foto’s!!
ps bedoel er niks raars mee hoor!!!hahahahha
groetjes fenne
Ik ga het denk ik ook maar eens proberen met een zakdoekje of een spuugdoek erdoorheen kijken of het werkt.
Soms pakt hij zijn speen zelf uit zijn mond en stopt hem er ook weer in maar niet altijd, of hij draait zijn hoofdje helemaal naar het bed om zijn speen te zoeken met zijn mond
Bedankt voor je compliment ik denk er niks raars bij hoor!
gr. Debora

Mama van Ingairo en Ishando!