Pfff jullie weten allemaal dat 15 december mijn vriend een auto ongeluk heeft gehad…
Sinds hij thuis zit en niks meer kon doen en echt ALLES op mij aan kwam, heb ik het gevoel dat we onze opvoeding aan het verwaarlozen zijn
Onze oudste dochter word bijna 2 en is de laatste dagen heel vervelend. Ik heb het idee dat dit komt doordat papa weer wat opknapt en langzaamaan wat meer doet. Elke verandering, positief of negatief is voor een kind een hele verandering. Hier hebben ze altijd moeite mee.
Maar nu komt het. Sinds mijn vriend thuis zit word ze veel meer verwend. Hij is veel makkelijker dan ik en vooral nu hij depressief is en niks kan (door zijn gebroken been) heeft hij veel sneller de neiging toe te geven aan onze dochter… Ze krijgt van hem veeeeel vaker iets lekkers en ze mag van hem veel meer tv kijken.
Ook krijgt ze zo nu en dan een tik op haar vingers of haar kont van hem. We hebben het hier al tig keer over gehad en hij weet wel dat wij geen tikken uitdelen (tenzij ze echt iets heel ergs doet, een tik op haar vingers) en hij wil het ook niet, maar soms kan hij zichzelf niet inhouden (als ze na 10 waarschuwingen nog niet luistert). Hij slaat niet ofzo hoor, begrijp me goed! Het zijn gewoon tikken maar gewoon het idee…
Hier kan ik dus niks aan veranderen. Als ze weer eens een snoepje van hem heeft gekregen kan ik die moeilijk afpakken…
En als ze hem voor de tv heeft gezet zou het gemeen zijn als ik haar er weer voor weghaal.
Ik probeer zo veel mogelijk met haar naar buiten te gaan en haar fruit te geven enzo. Maar ja je bent nog steeds met zn 2en en wat is dat soms moeilijk als de ander depressief is waardoor hij anders denkt dan anders.
Wat vinden jullier hiervan? Verwaarlozen we de opvoeding? En wat moet/kan ik doen?
Groetjes