Vervoer van 3 kleine kinderen door weer en wind


#1

Zoals de titel al zegt ben ik / zijn wij op zoek naar goed vervoer voor onze kids.
Zoals een aantal van jullie weten ben ik nu in verwachting van ons 3e kindje. Dat wordt november verwacht. Onze oudste is dan 2,5 en de tweede is dan 1,5.

Nu hebben we op dit moment 2 auto’s voor de deur staan. Maar de 2e wordt bijna niet gebruikt. Dus is 2 auto’s eigenlijk onzin. Verder moeten we een andere auto kopen om de 3 kids in kwijt te kunnen. Dat is duurder rijden (zwaardere, grotere auto) dus willen we terug naar 1 auto.

Tja… dan t dilemma, hoe vervoer ik straks mijn 3 kids door de weeks? Dit moet ook door regen, sneeuw, vorst etc.
We dachten zelf aan bolderkar oid maar dan met regenhoes. Moeten wel 3 kids inkunnen (incl pasgeboren baby! in maxi cosi oic). Fietskar achter de fiets maar kunnen er maar 2 in. En fiets staat hier in de kelder onder t huis (veel gedoe). Bakfiets is geen optie, die kan hier de tuin niet in.
Of wellicht een draagzak voor de baby? Maar mag die wel onder je winterjas? En is dat niet te koud voor zo’n kleintje? Ik moet dan nog wel de duowagen duwen.

Ik heb t ding 2 keer per week nodig, mijn oudste mag naar de psz vanaf sept 2 ochtenden per week.Andere optie is haar later naar psz te doen (volgend voorjaar). We twijfelen of ze er wel aan toe is. Ze is héel, héel aanhankelijk. Veel meer dan mijn 2e dochter, die is veel makkelijk. Ze is gewoon bang voor mensen en verlegen. Ben bang dat t niet paar keer huilen is, maar wekenlang…
Ohja psz is ongeveer 1,5 km van huis. Lopen voor mijn oudste door regen enzo lijkt me niet handig. Duurt minstens half uur dan. En t is hier vals-plat. Ze loopt gewoon niet snel. Wel als ze aan de hand mee kan, maar dat gaat niet ik heb mijn handen dan nodig om de duowagen te duwen.

Tja volgen jullie ons dilemma nog? Hebben jullie nog leuke ideeen tips??

Thanks!

Gewijzigd door - Domino op 27 Jun 2012 11:42:54


#2

Inderdaad lastig. Een draagzak/doek heb ik geen ervaring mee, maar ik weet wel dat je die niet (eventueel) op de fiets mag gebruiken. Ik kan me indenken dat er een andere auto moet komen. Wellicht een duowagen met een meerijdplankje/zitje erachter? Maar ik weet niet of je dan zelf nog makkelijk kunt lopen. Er zijn ook wagens voor 3 kinderen, maar die zullen wel erg duur zijn, vrees ik.
Wat de psz betreft: onze zoon was ook heel verlegen, maar hij heeft in totaal 3 keer 5 min gehuild bij het weggaan en dan nog niet eens de eerste weken, maar na een week of 3. Hij vindt het nu heel leuk op de psz. Wij hadden eerst ook onze twijfels of hij er aan toe zou zijn, maar we hebben met de leidsters overlegt dat als het echt niet ging, we het wat later nog eens zouden proberen. Maar dat bleek gelukkig niet nodig.



#3

thanks voor je reactie.
Draagzak mag niet op de fiets, dat weet ik. Nu fiets ik hier ook bijna niet. We hebben (nog) geen achterzitje zelfs. t is hier heuvelachtig. Wel hebben we een draagdoek de mei-tai in huis. Wel gebruikt voor mijn oudste, de 2e wilde er niet in. Mag vanaf 6 weken. Maar dat is weer veel geknoop en als je snel wegwilt kost dat veel tijd. Met draagdoek om kun je ook geen kind uit kinderwagen tillen.
Een mee-rijdplankje is voor onze duowagen (phil en teds) helaas geen optie. Dat past niet, kind kan dan niet staan. Hebben we ook al aan gedacht…

PSZ: we gaan op zondag naar de kerk, maar onze oudste daar alleen op de creche achter laten lukt niet! De jongste speelt wel, maar de oudste gaat meteen staan huilen en roepen om mama/papa. Die krijgen ze niet getroost…
Thuis speelt ze ook niet alleen. Ze blèrt alles bij elkaar als ik ze even alleen laat. (dan huilt ze maar even denk ik dan). Maar ze is geen makkelijk kind helaas…


#4

Je hebt fietsen waar voorin 2 kinderen en een maxi cosi kunnen. Ook bij niet gebruik in te klappen. Is vlgs mij van gazelle… Zal straks ff kijken voor je


#5

UitvoeringCabby T7 2012


#6

@mini-boy, thanks voor meedenken. Helaas … dat kan bij ons de tuin weer niet in (kan draai niet maken). En stalling de kelder in gaat al helemaal niet. Hebben wij ook overwogen. Leek me wel leuk, gezellig en een practische oplossing… maar helaas dit valt af!


#7

ik opteer toch voor 2 auto’s… jij alleen met 3 kids past in elke auto!..en dan manlief toch een grotere… voor de weekenden etc

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#8

Wij hebben een fietskar en ik moet zeggen dat bevalt me prima. Maar ik heb er twee dus die kunnen er allebei in.
Ik heb geen rijbewijs dus voor ons is een 2e auto geen optie.
De fietskar bevalt me heel goed. Wij hebben er een babyschaal in, dat is een speciale maxicosi voor in een fietskar/bakfiets.
Die van ons kan je ook gebruiken als wandelwagen dat vind ik ook wel prettig, en je kunt er nog best veel bagage in kwijt.
Bij ons zit er een behoorlijk lastige draai naar de schuur maar het ding past er prima door.
Je zou natuurlijk ook gewoon de oudste in een achterzitje kunnen doen op de fiets en dan een degelijk skipak en regenkleding kunnen aanschaffen. en de kortere afstanden gewoon zelf laten lopen. Onze oudste liep met 2,5 al aardig wat kilometertjes.
Altijd alles lopend doen met een bolderkar lijkt me ook niet erg makkelijk.
Wij hebben een bolderkar die best flink is maar 2 kinderen en een baby in een maxicosi gaat daar niet in passen.
Een draagzak mag je nooit onder je winterjas gebruiken dat is echt veel te warm ook als het koud is. Nadeel vind ik wel van een draagzak dat het niet echt beschut is wat als het waait niet zo prettig is. Hier heb ik de draagzak eigenlijk alleen bij goed weer gebruikt. Een keertje bij wat minder weer en de jongste was gelijk snipverkouden.
Kun je niet iets van een schuurtje/afdakje maken in je tuin voor je fiets? Lijkt me ook handig voor als de kleintjes zelf wat groter worden en ook een fietsje moeten kunnen stallen. En anders een goede regenhoes aanschaffen zodat fiets en fietskar gewoon in de tuin kunnen blijven staan.
Je kunt ook een srondvragen in je omgeving of je niet iets kunt lenen van iemand zodat je eerst kunt kijken hoe het bevalt.

Groetjes Ramona


#9

Een fietskar die je als wandelwagen kunt gebruiken en dan nog een kindje op de fiets. Zo kun je ze alle 3 veilig vervoeren.
Of een goedkope kleine auto aanschaffen voor een paar honderd euro. Belasting en verzekering zijn dan zeer goedkoop en je hebt alle gemakken ervan als het regen ed.



#10

We denken op dit moment over aanschaf (2e hands??) van een coocarooc bolderkar of een rambler daytrack. Zeer prijzig beide.

2 auto’s voor de deur zou kunnen (duur! ook als de 2e auto niet veel gebruikt wordt toch al snel 30 euro per maand aan wegenbel). Maar dan moet je 3 kids erin zetten, bij psz kinderwagen uit de auto halen. 2 kids in kinderwagen zetten (jongste loopt nog niet, en zal wel lang duren. Net als mijn oudste een billenschuiver. Oudste liep met 22 maand pas!). In de winter eerst alles krabben/schoonmaken van binnen en van buiten.
Ons leek daarom een bolderkar praktischer…
Maar we zijn er nog niet overuit…


#11

misschien zie je ook teveel beren op de weg… hoe meer kinderen hoe makkelijker het word hoor…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#12

@kimmetje: zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Zeiden wij ook al tegen elkaar…
en inderdaad… nu met 2 kids is t al makkelijker dan 1 alleen! (al vinden de meeste mensen dat raar als wij dat zeggen).


#13

tuurlijk is het pittig straks met 3 kleintjes! maar het kristalliseerd zich vanzelf uit…

kijkend naar mijn eigen 4 kinderen… de oudste sliep op vaste tijden en schema… de jongste wanneer het mij uitkomt…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#14

Ik dacht dat het met 2 kleintjes ook moeilijker zou worden. Echt niet. Noa’s babytijd is voorbij gevlogen. Natuurlijk is het drukker maar je hebt al zoveel ervaring dat het allemaal veel makkelijker gaat.

Groetjes Ramona