Verveling?

Hallo,

onze zoon is nu ruim 6 mnd (gecorrigeerd 4 mnd) en is een tevreden kereltje. Hij kan zichzelf goed vermaken in de box en wipstoel en ook soms met de babygym. Niets aan de hand zul je denken, maar hij is er zo snel op uitgekeken. Max 10 minuten in de wipstoel en in de box heeft hij het ook wel een keer gezien.
Ik wissel regelmatig van speelgoed in de box, zodat er niet teveel in ligt, maar als hij een paar minuten met één speeltje heeft gespeeld, begint hij te jengelen. Dan een paar minuten het volgende speeltje enz.

Voor mijn gevoel heb ik verschillende soorten speeltjes in de box, namelijk een rammelaar, knisperboekje, label label doekje, rammelkubus met “flappen” van plastic, plastic sleutels, bijtring.

Heeft iemand tips? Ik vind het zo lastig, omdat veel ander speelgoed nog niet echt geschikt is.

Groetjes,
Petra

Mijne leek zich ook altijd erg te vervelen. Nu ben ik erachter gekomen dat hij gewoon heel veel van lawaai maken houdt. Je hebt heelveel speelgoed waar knopjes opzitten waar dan muziek of geluid uitkomt en dat vind hij geweldig.

Ik heb ook een staspiegel en als ik hem daar voorneerzet of leg is hij ook wel weer een poos zoet wordt een grote ijdeltuit later.

en zelfs kun je wel wat speelgoed in de box leggen wat voor wat grotere babys is, dan kunnen ze eralvast naar kijken en misschien voelen wat het is. Even op de buik leggen of op een andere plek in huis dan lijkt hun wereld in een keer een stuk anders…

Het verschilt per baby wat ze leuk vinden en als ze wat ouder worden hebben ze wat meer behoefte aan wat nieuwe uitdagingen even kijken waar zijn meeste aandacht naar toe gaat.

Maar wat jij aangeeft dat je ongeveer hebt, heb ik ook op het speelkleed liggen. Als je zon soort speelbord hebt van ficeprice ofzo die je aan de zijkant van de box kan hangen, vinden ze meestal ook heel leuk. Allemaal knopjes, rammelaars, soms een spiegeltje, van alles zit erop.

Groetjes Jana

Oja, zo’n speelbord is inderdaad ook een goede optie!!
Bedankt voor de tip!

Let je ook op, dat je niet teveel speelgoed in de box hebt liggen.
Dat kan ook juist weer extra druk zijn, en daar kan hij ook onrustig van worden.
Dus gewoon 4 dingetjes.

Enne,. Seth was ook altijd heel onrustig en kon echt maar heel kort zelf bezig zijn. Dit is bij hem goedgekomen toen hij ging kruipen (was bij ons bij 7,5 maand), en hij zich dan overal aan op kon trekken.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

:open_mouth: is vier speeltjes echt de max. ? in de box?
Dat moet ik dan tegen mijn moeder zeggen. Daar kan ik eerst een vuilniszak (bij wijze van spreken) uitvissen zodat Dim er tussen kan liggen

In de kamer heb ik een paar speeltjes liggen en een paar speeltjes in zijn kamer in verschillende hoekjes, dan leg ik hem daar dan daar, zodat hij steeds wat heeft om mee te spelen.

Nou 4 is niet max. maar het is niet goed om de hele box vol te leggen, omdat ze dan een beetje overprikkeld kunnen raken. Dus ik zou er bij je moeder inderdaad wat uit halen

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

haha doe ik ook, maar soms heb ik het idee dat hij niet overprikkeld kan raken, aangezien hij in de fase zit van ik wil alles kunnen en wel NU!

@ Petra, laat je nog weten of je iets hebt gevonden waar hij zich mee weet te vermaken zijn weer ideen voor ons namelijk ^^

Heb je hem ook wel eens op de vloer liggen op een kleed. Muriel vind er in de box niet veel aan en ligt eigenlijk alleen nog maar op de vloer.

Onze zoon vind het op een kleed op de grond (nog) niet leuk. Ik ben er steeds even mee aan het oefenen, dus afwisselen, box, wipstoeltje en op de grond. Ik hoop dat hij het op de grond ook leuk gaat vinden, onder de baby-gym. Maar dat maakt geen geluid, dus vind hij het (denk ik) minder interessant.

Ik heb nu 3 speeltjes in de box (+ een mobiel boven de box). Er ligt een bos plastic sleutels in de box, een driehoekige rammelaar en een kubus met rammeltje/knisperkant en “flapjes”.

Ik hoop dat het beter gaat en laat zeker weten als ik wissel van speelgoed.

Onze dochter had hetzelfde. Nu ze kruipt en staat is dit veel minder geworden.
Ze kan zich nu goed amuseren met een plastic lepeltje, grote knuffelbeer, tuimelpopje, afstansbediening en telefoon (maar dat mag weer niet van papa…), ballon, stapeldoosjes en alles wat maar heel veel lawaai maakt…! En inderdaad biedt niet teveel tegelijk aan. Ik doe meestal maar 2-3 speeltjes. En wissel regelmatig af.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wat hier helemaal favoriet is is een leeg water flesje. Kan ze zelf vast pakken in de mond stoppen en maakt een leuk geluid.

Geef je hem ook gewone speeltjes op de grond. Bij ons was de babygym ook niet echt favoriet. Maar met haar speeltjes vermaakt ze zich wel heel goed op de grond. Nu ze kan zitten wil ze er wel ineens mee spelen maar van de week kiepte ze zo achter over met de babygym heb hem nu dus opgeborgen.

Gewone speeltjes op de grond is natuulijk ook een idee, tjee, dat ik daar niet aan heb gedacht. Ga ik dit weekend eens uitproberen.

Ik denk natuurlijk direct aan speelgoed, maar de simpele huis-tuin-en-keuekendingen, zoals een leeg flesje, zijn natuurlijk ook geschikt als speelgoed.

Bedankt voor alle tips!