Vertellen dat je bezig bent

Ik heb het mijn vriendinnen en mijn naaste collega’s ook maar verteld, dat ik ‘bezig ben’ met een derde.

Net zoals ik bij een eventuele derde zwangerschap van te voren zou willen weten wat het geslacht is, gewoon ook omdat ik dan weet hoe het is om een zwangerschap mee te maken waarbij je weet wat je in je baarmoeder hebt, denk ik dat het ook wel kan om een keer zwanger te willen worden terwijl je naaste omgeving het weet.

Is dat gek? Zou jij dat doen?

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

nee ik zou het niet doen persoonlijk want weet je wat het is in mijn omgeving als ik zeg goh ben nog niet klaar hoor, dat mensen gaan stuiteren, zo van hallo, kim haloooooo, 1 kind pastte al niet bij je 2 kinderen heb je nu, een meisje en een jongen , nu is het toch moooooooooooooi geweest of niet???

niet dat ik bezig ben met een derde maar die reacties krijg ik over me heen,zeker als ik zeg oh nee we willen er wel 10…

groetjes Kim, mama van

en

Wel grappig dat je dat zegt, want toen ik zwanger werd van Jens, waren mijn vrienden verrast en mijn collega’s niet. En toen ik zwanger was van Mats en nu ik vertelde dat ik nu bezig ben voor een 3e waren mijn collega’s verrast en mijn vrienden niet.

Goh Kim, ik vond jou nou juist een type die daar volledig maling aan heeft (om het maar netjes uit te drukken )

Weet je, mijn vriend heeft dus al 3 kids, dan hebben we samen nog Stephan en nu willen we in principe NOG een kind samen.
SO WHAT ???
Echt, al wil ik er nog tien (wil ik niet hoor, haha!) dan moeten we dat toch helemaal zélf weten?
Ik vind niet dat een ander daarover mag oordelen en als ze dat wél doen hebben ze péch!

Groetjes, mamma van Stephan

P.S. Kim, waarom vonden de mensen een kind niet “bij jou passen” ?? Omdat je een feestbeest was ofzo (dat weet ik dus niet, maar het zou me niet verbazen )
Ben wel benieuwd eigenlijk.
Je lijkt me namelijk best een hele leuke, gezellige moeder voor je kids. Dus ik vind het wél bij je passen (voor zover ik je ken dan)

Gewijzigd door - Bieb op 25 Sep 2004 23:22:52

Je vroeg het aan Kim, maar ik voel me toch een beetje aangesproken. Mijn vrienden vonden me dus geen type voor kinderen omdat ik dus wel nogal veel van een borreltje (nog steeds trouwens), een peukie en een carrierre (daar ben ik wel van teruggekomen) hield.

HAHHA CAROLA!!

ja ik hou van uitgaan, een borreltje een sigaretje, heb in het verleden een hele leuke vent ontmoet, daar wilde ik oud mee worden, ik was 22 hij 29 toen hij 31 was en ik net een week 24 verongelukte hij, met als gevolg, kim , een huis, 2 honden,2 auto’s en een motor… en kim ging verder leven… helaas voor een paar mensen in mijn omgeving die liever hadden dat ik op de bank zat te wachten tot ik uit mijn depressie?? zou komen… was ik er weer, heb een paar jaar gefeest en gebeest inderdaad…

en tja eigenlijk doe ik dat nu nog, feestend door het leven gaan, morgen kan het voorbij zijn, mijn partner weet dat ook erg goed…

tja eeeeh waar ging deze topic ook alweer over, het krijgen van een kind dus

ja ik wil een derde en misschien zelfs een 4de, inderdaad daar heeft niemand wat mee te maken, alhoewel in mijn eentje zou ik er niet aan beginnen, maar voor mij staat de weg naar een derde wagenwijd open hoor, ik zie geeb financieele consequenties, geen nadelen, kinderen mogen wat mij betreft liever een kamer moeten delen dan klagen dat ze niet de juiste merken dragen…

eeeh ik dwaal erg af, maar ja ik ben het typje, sigaretje,biertje lang leve de lol en in dat plaatje pastte niet kim de moeder, iedereen hier kent me natuurlijk niet anders als kim de mama van fie en vic maar in mijn omgeving natuurlijk wel, maar desondanks twee zwangerschappen en fantastische kinderen breek ik er nog regelmatig tussenuit… zoals jullie gemerkt hebben eind mei, maar ook op een donderdagavond kan je ons nog regelmatig vinden in de kroeg en op zaterdagmiddag gaan onze kindjes gezellig mee en tuurlijk je hebt altijd mensen die dat niets vinden maarja ieder zijn recht op een eigen leven maar de vraag van vandaag was, zou je het mensen uit je omgeving vertellen dat je bezig bent met nog een kind, neeeee ik zou ze dat niet vertellen, ik stel ze liever voor een voldongen feit mocht het zo zijn…

jeetje dit is wel een keertje helemaal kim totaal finaal …

groetjes Kim, mama van

en

Nou, doe mij dan nog maar wat vaker: “Kim, totaal finaal”
Hou ik wel van. Gewoon zeggen wat je denkt en vind.

Jij ziet trouwens de betrekkelijkheid van het leven in (door het ongeluk van je toenmalige vriend) en mede daardoor heb je zoiets van: pluk de dag!
Da’s juist hartstikke goed volgens mij (oké, zolang je de realiteit en verplichtingen niet uit het oog verliest natuurlijk, maar zo te horen is dat bij jullie helemaal niet het geval).

Wij hebben het niet verteld dat we bezig waren, alleen een maand voor ik zwanger werd aan mijn ouders en schoonouders. Ik zat toen een beetje in de put omdat het niet wilde lukken (een maand later was het raak). Ze hadden niet verwacht dat er bij ons een 2de zou komen omdat Denn dat nooit wilde. Hij zei altijd, als er een kind komt bij ons, dan is het er maar 1.
Maar hij was degene die heel snel na de bevalling van Lisa zei; dit wil ik nog een keer meemaken.

Wij weten het geslacht van ons baby en ik heb het hier wel verteld maar verder weet niemand het. Mijn moeder zou het heel graag willen weten en kan haar nieuwsgierigheid soms niet bedwingen, maar ze krijgt het toch echt pas te weten bij de bevalling en niet eerder.

Ik ben niet zo’n feestbeest, drink niet en rook niet (saai hè?)! Denn daarintegen rookt wel, drinkt wel en gaat nog wel eens stappen (compenseerd de boel een beetje)!

Maar als je van feesten houdt, rookt en wel een glaasje lust kan je toch nog wel 3 kinderen willen. Al wil je er 100!
Gewoon doen zou ik zeggen, morgen kan je dag weer anders zijn.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

Hier viel ook iedereen achterover, toen we het vertelden. Mo een mamma??? die had tot voor een paar jaar geeneens een vent? en rookt, en drinkt, en gaat stappen, houd van metal, sleuteld aan motoren, scheurd in de auto alsof het een formule 1 wagen is, komt daar ook s nachts haar bed voor uit, verbouwd haar huis en verkoopt het dan weer, wil nooit van haar leven trouwen etc etc
Maar Gioia is er, en iedereen is om

groet
Mo

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe
is that it has never tried to contact us.

Jeetje Kim, dat is niet niets wat je destijds meemaakte, maar zo te horen heb je je er aardig doorheen geslagen. Heeft Bianca het bij het juiste end als ze zegt dat je mede hierdoor de betrekkelijkheid van het leven ziet of zat het altijd al in je?

Wat er eind mei is gebeurd weet ik niet, want ik kwam hier in juni, maar ik ben wel nieuwsgierig geworden…

Volgens mij bedoeld Kim met eind mei dat ze toen met een vriendin naar Mallorca is geweest (zonder man en kids).

ja klopt bieb, ben eind mei een weekie ertussen uit geweest met een vriendin zonder man en kinderen, effe weer gewoon alleen kim en lekker gefeest en wakker geworden wanneer ik dat wilde …

groetjes Kim, mama van

en

Oef, vooral dat “wakker worden wanneer ik wilde” klinkt wel errug lekker hoor
Helaas kan ik, vrees ik, echt niet een week zonder het thuisfront. ERG hè???
Gelukkig ben ik niet de enige, haha! (was al eens in een andere topic aan de orde gekomen, in mei dacht ik)