Verstopte talgkliertjes... (foto)

Vrijdag kreeg Levi over hele lichaam uitslag. Ik dat weekend alle afspraken etc afgelast want dacht aan waterpokken… maar het zijn meer harde rode uitslag bultjes die wel meer worden maar niet erger/groter.

Gisterochtend naar inloopspreekuur bij de huisarts geweest. Kreeg ik mee dat ze denkt dat het verstopte talgkliertjes zijn. Waar het vandaan komt wist ze niet. Alleen dat het geen kinderziekte is en dat het geen kwaad kan!? Ze keek alleen naar zijn handje… Ik voelde me teleurgesteld en overbezorgde moeder… Ze zei ook als het over paar maanden niet over is dan stuur ik je door naar dermatoloog.

Kan iemand mij meer vertellen over dit? Is iemand er bekend mee?

Gewijzigd door - mini-boy op 13 Sep 2011 20:37:28

Bij verstopte talgkliertjes denk ik aan puistjes. Weet niet of deze redenatie op gaat, maar dat is mijn eerste ingeving. Bo heeft dit 1 keer gehad, op de zijkant van zijn hoofd. Ik dacht ook aan waterpokken, maar op het kdv is die toen opengebarst, terwijl er niet eens een witte punt ofzo op zat. eigenlijk net zoals wat jij omschreef bij Levi. Er kwam bij hem toen een boel pus uit, en daarna niet meer weer gehad. Maar als Levi dat over zijn hele lichaam heeft en ook in zijn handje…tja, ik ben geen dokter, maar ik zou net als jij ook twijfels hebben, want ik vind dat niet echt logische plekken voor verstopte talg kliertjes. Ik zou het denk ik nog even aan kijken, en als het over een dag of 2 nog niet weg is, of nog erger, dan toch maar weer een keer naar de dokter.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Kan op internet er ook niet veel over vinden… Meer dat het op kleine plekjes voor komen … maar Levi heeft het echt overal !!!

Mijn zus belde net waar ik gister geweest ben… haar zoontje (4 weken) heeft overal uitslag… OH NEE dacht ik mijn schuld. Gevraagd of ze aub even naar de huisarts wil gaan (woont in zelfde dorp als mij) en ze kan er om 16.00 uur zijn! Ben benieuwd…

Gewijzigd door - mini-boy op 13 Sep 2011 15:16:28

Hoi mini-boy, goh vervelend dat je zo weer naar huis word gestuurd dan, jij bent uiteindelijk wel klant, ook bij je huisarts! Vind dat je huisarts op haar minst wat langer de tijd voor je kind mag nemen, toch? Tijd voor een andere huisarts misschien?
Ben ook wel benieuwd naar wat dat dan is… idd even afwachten wat ze bij je zus haar zoontje zeggen… sterkte!

Grtjs x Ghis

Lilypie Second Birthday tickers

En? Wat zei de huisarts tegen je zus? Ik dacht aan misschien een allergische reactie, maar op de handjes is dat misschien niet zo logisch.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Kindje van mijn zus net wezen bewonderen … die heeft vooral rode uitslag op buik en trekt omhoog … Volgens arts is dit de 5e of 6e ziekte. Heeft geen koorts.

Bij Levi is het vooral op benen/knieën en handjes en gezicht… zal eens foto erbij doen…!

Gewijzigd door - mini-boy op 13 Sep 2011 20:37:04

Goh. Ik denk toch meteen weer aan een allergische reactie.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hmm… wat zou het kunnen zijn…

Zou het zonne-uitslag kunnen zijn?
Of inderdaad die allergische reactie zoals Mriek zegt.
Heeft hij ergens in gelopen/gekropen oid?

Lastig!
Liefs, Anne

Zonneuitslag ?? waar is de zon? Nee hoor lief dat je meedenkt en vandaag was het ook lekker weer maar geen weer om korte broek aan te trekken en … dit is foto van bovenbeen.

Nee alles nagetrokken:
geen ander wasmiddel
geen andere shampoo oid
geen vreemd eten
geen nieuwe kleren oid
gewoon echt niks… helemaal niks …

Zandbak gespeeld? Zandvlooien?

Overigens hoeft er geen vreemd eten te pas te komen aan een allergische reactie. Je kunt van de ene op de andere dag ergens allergisch voor zijn. Vandaag eet je nog gewoon aardbeien en als je ze morgen eet kun je er allergisch op reageren.

Dus mogelijk toch een dagboekje bijhouden wat-ie op een dag eet en drinkt en hoe de uitslag zich manifesteert.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 13 Sep 2011 21:45:38

Heeft hij er jeuk aan, Zo ziet het er bij dylano ook wel eens uit en is toch een teken van zijn eczeem icm zijn hele droge huid.

Liefs Michelle

@Mini-boy: Hihi, ik zag inderdaad de zon buiten, maar lig ziek op bed, dus heb niet kunnen beoordelen hoe warm het was

Hopelijk is de uitslag snel weg en komt het gewoon niet meer terug.

Liefs, Anne

de mijne heeft vijfde / zesde ziekte gehad maar dat ziet er niet zo uit !!!
ik denk meer aan een allergische reactie ergens op.