wat doen jullie als je merkt dat je kindje niet makkelijk een poepluier kan maken ik probeer van alles maar niets helpt echt goed ik doe al meer water in haar fles
rosivicee laxo druppel olie in haar fles maar niets helpt dat ze is een goede volle luier maakt alleen maar een paar harde en taaie keutels
Verstopping?
Olie in de fles heeft geen zin. Die blijft alleen maar aan de binnenkant van de fles plakken.
Krijgt je kindje rijstebloempap? Zoja, onmiddellijk mee stoppen. Rijstebloem heeft namelijk een stoppende werking.
Geen idee hoe oud ze is, maar Bambix groeiontbijt (die pap die op brinta lijkt) doet wonderen.
Groetekes, Sje
Een druppel olie is niet voldoende,
en inderdaad, in de fles blijft het alleen maar plakken.
Maar je kun het wel op een lepeltje doen.
M.

Onze zoon is nog een stuk jonger dan jouw kindje (hij is 4 mnd), maar ik gebruik nu lactulose. Toen hij moedermelk kreeg, was er niets aan de hand, maar toen we zijn overgestapt naar “kunstvoeding” had hij ook minder poepluiers. Vaak zelfs maar 1 keer per 4-5 dagen en had hij er erg last van.
De KA heeft ons toen lactulose voorgeschreven. Van de volle hoeveelheid (5 ml) kreeg onze zoon ook erg krampen, maar ik geef hem nu een paar dagen al de helft en het lijkt te werken. Hij heeft nu 3 dagen achter elkaar een poepluier gehad.
Succes!