Verstopping

Sinds een aantal dagen krijgt onze dochter Danique s’morgens bambix melkpap, en daarnaast de nodige fruithapjes en groenten. De eerste weken na haar geboorte had ze al een moeizame ontlasting, maar dat was handig opgelost door op een andere voeding over te stappen. Nu heeft ze het echter weer… Tis net klei! Terwijl het voorheen vrij dun was. Zou dit liggen aan de bambix die ze sinds kort krijgt? En belangrijker, wat doe ik eraan…? Kreeg van een kennisje de tip om diksap te kopen, met een soort van lactulose erin. Maar dat durf ik dan weer niet aan zonder het hier te vragen…

Ze krijgt bijvoeding en die ontlasting is steviger. Zolang het normaal is verder niks aan doen gewoon laten gaan. Ik was blij dat Morgan eindelijk van die snotluiers af was. En Roosvisee lacto (dat bedoelde ze denk ik) alleen in nood geven, bij een dag slechte ontlasting of moeilijk eerder iets van peer geven.

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

Roy heeft ook moeilijke ontlasting, maar sinds ik met bijvoeding ben gestart is het al een heel stuk minder.
Broccoli, bloemkool, peer, pruimen, abrikozen en bruine bonen werken laxerend.
Vooral de bruine bonen zijn succesvol
Ik doe meestal om en om met iets wat stoppend werkt en dan heeft hij ook precies om de dag ontlasting, maar dat was volgens de KA geen probleem.
Verstoppend is bijv. banaan, aardappel, wortel, appel

Gr. Marieke

beebiehofkens.beebiesite.nl" border=0>

rico heeft z’n verstopping gehad, dat hij WEL poepte maar KEI hard en er ontzettende pijn van kreeg, dus de KA had lactulose gegeven, ofja, als tip dan want ik had het nog in huis, 5 ml kan echt geen kwaad om es te geven, maar
zou het eerst met laxerende fruitsoorten proberen (vis kan ook wel is helpen)
alleen rico was al zolang aan’t sukkelen dat ik zoiets had van, effe een weekje lactulose 1x daags 5 ml, (ofja soms zelfs om de dag)
dat voelt voor hem dan een stuk prettiger

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Banaan is dubbel. Onrijpe banaan is stoppend, rijpe banaan is laxerend

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

Lactulose zou ik alleen aan beginnen als ze echt zo verstopt raakt dat ze bijv. maar eens in de 5 dagen poept ofzo. Dat moet je niet zomaar gaan gebruiken. (kan ook niet want dat moet op voorschrift van de arts volgens mij).

Als ze gewoon elke dag poept, zou ik niks ondernemen. Niks mis met wat dikkere poep.

Als ze moeite krijgt met haar ontlasting zou je eerst kunnen proberen wat 1 bekertje Roosvicee Laxo per dag doet. Dat is wat natuurlijker dan lactulose.

Groetekes, Sje

ja goed maar als er een adertje gesprongen bij de kringspier vind ik wat ook de KA al zei, lactulose geven, het hard moeten persen is ook niet goed als dat al maanden zo gaat

ach zielig he… hier ook eentje die alleen maar heel veel heeft ‘gepoept’ toen hij tandjes kreeg… verder altijd maar minimaal… soms niks soms 1x met heel veel persen een mini drolletje … zo te merken heeft Jurian er hier geen last meer van dus doe ik er verder niet veel meer mee…

Tips die ik heb gekregen:
*Op nuchtere maag beetje warm water (10cc opgewarmd koud kraanwater)
*kiwi’s geven
*Slaolie of olijfolie door zijn warm eten doen (zomaar klein beetje is het gelijk ook niet meer zo droog)
*Over buik wrijven met klok mee rondom zijn navel (net na de voeding)

@Inge, inderdaad, gesprongen adertjes is een ander verhaal. Ik bedoelde meer, als het nog geen structureel probleem is zou ik niet te snel met lactulose beginnen maar eerst kijken wat de gewone tips voor effect hebben.

Voor onze oudste heb ik destijds ook lactulose gehad. Die kon maar eens in de 5 dagen. En van die 5 dagen liep ze de laatste 2 dagen te tobben met elk kwartier op het potje proberen om toch te proberen de poepen. Een drama was het. Huppelend van de darmkrampen ging ze door het huis.

Nu gaat het vergeleken met die periode goed, maar nog moet ze er wel de tijd voor kunnen nemen. Het is bij haar niet zitten-poepen-klaar. Maar dat geeft niet. Ben al lang blij dat het goed gaat.

Groetekes, Sje

@Sje, ja precies daarom zei ik al beter eerst wat laxerende fruitjes enzo proberen, Rico loopt zoals je weet al langer met blauw paarse poep rond

Dat was ook wat ik bedoelde, Roosvicee Laxo. En dat heb ik dus vanmiddag maar gehaald. Ze had namelijk rond 1 uur weer een paar klontjes in haar luier en haar achterste was behoorlijk rood. Ze had ook een hele poos liggen gillen. Dus ze had er behoorlijk last van. Heb haar rond 6 uur een klein beetje roosvicee gegeven en zostraks om 8 uur had ze weer gewone poep. Ga het niet te vaak gebruiken, maar toch wel handig om het in huis te hebben. Dank jullie wel allemaal voor de reacties!

Check even het etiket van die Roosvicee laxo, want als het goed is zit er sowieso een maximum op per dag.

Groetekes, Sje