Verstopping

Hi lieve Mamma’s & Papa’s

Ik heb net de tips & trics doorgelezen inzake mijn verstopping.
Omdat ik zovéééééél eet kan mijn mama het niet bijbenen en krijg ik af & toe helaas de fles. Hierdoor heb ik gelukkig maar een dag een verstopping gehad Maar kan iemand mij vertellen of dat ik nu geen last meer van verstoppingen zal hebben of blijf ik daar net zo lang last van krijgen totdat mama weer genoeg productie heeft en ik de fles niet meer nodig heb…???
Dádá…

Geen idee, maar misschien een optie voor je mamma om je Nutrilon Omneo te geven of een ander lichtverteerbaar merk. Ik weet niet wat je nu krijgt. Want bv is ook lichtverteerbaar.

Groetjes,

Michèle

Ik durf het eigenlijk ook niet te zeggen. Mijn kleintje krijgt al een aantal weken Nutrilon Hypo-Allergeen en heeft geen last gehad van verstopping. Wel poept hij nu niet meer elke dag, maar om de 2-3 dagen meestal. Hij lijkt er geen last van te hebben.

Dan zou ik me even niet zo’n zorgen maken. Ieder kind heeft zijn eigen stoelgang zeg maar. Op het moment dat de buik hard en gezwollen is en er pijn in het spel is even naar een ha. Morgan poepte ook niet elke dag. Nu helaas bijna elke luier, maar ja ze is dan ook snip verkouden

Groetjes,

Michèle

Hoi Kobus,

Krijg je gewone flesvoeding van je papa en mama of doen ze er rijstebloem (=Nutrix) doorheen? Als je er rijstebloem bij krijgt, kan dat nog weleens de reden van de verstopping zijn. Dus dan moeten papa en mama die rijstebloem er maar niet meer bij doen.

Verder moeten je darmpjes gewoon wennen aan al het nieuws. Bereid je maar vast voor op je eerste fruithap of je eerste groentenhap. Da’s ook even wennen voor je buikje hoor!

Zolang die verstoppingen maar af en toe zijn en je verder gewoon mooie poepluiers blijft maken is er niks aan de hand hoor. Wel op tijd aan papa en mama laten merken als je veel krampjes krijgt he?! Dat kun je doen door heel hard te huilen, hard met je beentjes te trappelen en veel windjes te laten!

Veel liefs van Tante Esther

Groetekes, Sje

Zo jij ben een gave geboren… heb geen typcursus nodig!

Die krampjes zijn drama’s. Zo zielig als je kleintje er last van heeft… Hier de eerste 4 maanden echt een ramp geweest. De gouden tip heb ik niet!? De Tips en Trics weet je al… extra water bij de voeding hielp hier het beste!

Denk wel dat als je blijf wisselen met voeding dat je er langer last van blijf houden… want nu duurt het langer voor je helemaal gewend ben. En dat hebben die inimini darmpjes wel nodig!!

Succes enne… maak het je papa en mama niet te moeilijk

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi lieve reageerders, bedankt voor jullie reacties, maar ik zocht niet zo zeer een tip, alswel een antwoord op de vraag of ik er last van zou blijven houden. Maar tot op heden heb ik geen verstopping meer gehad, dus ik vermoed dat het wel redelijk spul is wat er in mijn fles wordt gepropt. Maarruh lekker met m’n beentjes trappelen op mijn leeftijd? Door de vroedvrouw, baker, consultatie consulente, of hoe zij heten mag, worden mijn mamma & pappa juist geadviseerd deze ongecontroleerdhied in te tomen omdat het niet bevoordelijk voor mijn bekken zou zijn…?
Wéééééééééé wat moet ik nu geloven…?

Bébé

Hi kobus, zolang je nog niet opstaat en wegloopt op jou leeftijd zou ik tegen mamma zeggen dat ze zich nog niet zo’n zorgen hoeft te maken. Trappelen hoort erbij en je traint je spieren hierbij. zolang je ligt komt er geen gewicht bij kijken en kan het geen kwaad lijkt me. Alle baby’s trappelen toch.

Groetjes,

Michèle