Verse groentehapjes

Na een poosje (vrijwel smaakloze) groentehapjes uit een potje gegeven te hebben, wil ik overgaan op het maken van verse groentehapjes.
Ik ben helemaaaaaal geen keukenprinses, dus ik heb veel baat bij recepten van internet of uit kookboeken.

Wie kent er leuke websites waar eenvoudige (om te beginnen) recepten staan voor baby’s?
Of zijn er leuke kookboeken?

Bedankt voor de tips!

Mirjam

Ik ben wel een keukenprinses dus ik heb nooit recepten van websites hoeven halen maar ik hoor altijd wel goede geluiden over Keukenkikker.

Groetekes, Sje

Hallo Miriam,

Ikzelf heb verschillende recepten van de site.
www.dekeukenkikker.nl gehaald,
maar ook uit het kookboek van de Albert Heijn (Opperdepop)

Veel succes,

Jeuly

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik sluit me aan bij bovenstaande
keukenkikker dus!

Lilypie First Birthday tickers

ik doe ook niet aan websites of kookboeken…ik kook gewoon een hoop groenten in 1 pot en kook rijst apart/aardappels apart en vlees apart en op het einde gooi ik alles door elkaar, dus 1 stuk groente met rijst en vlees of 1 stuk groente met aardappels en vlees of ik doe groente ontdooien en even snel macaroni koken en dan samenvoegen…simpel zat! of je maakt een groentebende in 1 en daar gooi je nog een beetje vlees of aardappels doorheen
ik doe alles op 1 dag koken en dan invriezen en weet je niet om op te scheppen hoor maar ze zijn vaak lekkerder dan die kant en klare! heb het wel eens geproefd zo heerlijk en als ik het uit de vriezer haal en ik ga het opwarmen dan ruikt het ook zo lekker hmm denk ik dan kan zo mee eten hahahahaah

nou zit ik lekker te typen en bedenk me net dat mijn kleine man mijn zelfgemaakte groente niet wilt eten! vanwege de grote stukken rijst en soms harde stukjes aardappelen! dus we moeten nog even wachten tot hij dit ook wilt eten heel jammer alles lekker ingeslagen maar het wordt niet gegeten…hoe doen jullie dat eigenlijk? kun je rijst ook lekker glad maken eigenlijk? dat lukt mij niet met een blender zou ik ook niet durven

keukenkikker heb ik ook wel eens van gehoord maar daar staan recepten die ik zelf ook al maak dat zou ik je in ieder geval wel adviseren als je er niet uit komt.
succes!

Lilypie First Birthday tickers

ik kook ongeveer 1 x per twee weken voor Colin en gooi dan de hele vriezer vol.
Ik maak meestal courgette met aardappel en kip, wortel met aardappel met kip, broccoli met bloemkool, pastasaus van gezeefde tomaat, wortel, aubergine en courgette, snijbonen met aardappel. Spinazie maak ik de dag zelf klaar.
Je kunt idd alles door elkaar gooien, maakt boor die kleintjes nog niet zoveel uit. Even kijken wat hij lekker vindt en dan maak je dat vaker. Hier is courgette favoriet.

Ik geef ook zo’n 1 of 2x per week een potje voor de afwisseling en gemak.

Succes met koken

22-12-2009 colin geboren

Keukenkikker is een hele leuke site. Daar heb ik het gerecht weg van aardappel, aubergine, rozijntjes en een beetje kaneel. En vind Muriel heerlijk.

Ik kook ook vaak 1 keer per 2 weken of 3 weken en vries dan alles in. Ik had de afgelopen keer.

Gourgette met aardappel en tartaar
gourgetten met rijst en kip
wortel met aardappel en tartaar
wortel met rijst en kip
aubergine met aardappel en rozijntjes en kaneel
broccoli met aardappel en tartaar