Verse groente malen

Levi eet graag met ons aan tafel mee… hij eet maar paar muizenhapjes maar het is wel gezellig. Alleen nu wil ik héél graag dat hij (net als fruit) zijn groente ook idem (dus vers) als ons krijgt.

Maar probleeem. Bijv sperziebonen. Die heb ik gister gemaakt en gegeten. Dus voor Levi in de mixer gedaan en dacht hup daar komt je eerste verse prut hap. Maar nee hoor … mama zet de mixer aan en alle groente gaat aan de zijkant van die mixer hangen en krijg ik dus niet fijn genoeg gemalen!

Kennen jullie dit probleem?

Ps: was afgelopen maandag op cb meneer mag eind deze maand zelfs al brood!! Wat gaat dat bij een 2e toch snel zeg!

En een staafmixer Mini boy??? Werkt dat beter??

Groetjes,

Michèle

Nee want die heb ik vervolgens gelijk ter hand genomen maar … ook die maakt het niet fijn genoeg waardoor Levi alleen maar zat te kokken…

Wij doen er altijd wat water bij. Gaat prima.
Ze eet meestal al lekker met de pot mee.

Ik ken het probleem en bij ons was het omdat er te weinig in zat. Ik deed er dan maar wat meer in en dan kan je het eten wat hij niet opeet invriezen.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik pureer de sperziebonen gewoon met de staafmixer (waren wel jonge bonen vers van de tuin). Beetje kookvocht erin laten en dan met beleid de boontjes pureren. Wat je eventueel nog wel kunt doen is de boontjes in 4en snijden zodat de staafmixer er beter grip op krijgt.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik heb een soort hakmolen.
Ideaal. Dan schieten er wel een paar omhoog maar die duw ik dan naar beneden met een lepel en klaar is MamaH.

Je kunt er evt ook een klein beetje boter bij doen.
Maakt het ook extra smeuiig.

Tim heeft altijd verse groente gehad en daar gebruikte ik in het begin altijd de staafmixer voor. Nooit problemen mee gehad, ook niet met spercieboontjes. Ik kan je helaas dus niet helpen met tips, want ik kreeg altijd een mooi glad prutje.

Groetjes,
Sandra

Hier waren we daarom al heel snel over op prakken, kun je het best fijn mee krijgen! Fruit en blender werkt ook voor geen meter, dus de rasp gebruik ik weer!
Voor ons niet weer een blender

Fruit gaat prima… het is echt alleen met droge groente.

Dus ga jullie tips uitproberen en bakmama als het niet lukt met mijn pannen en kommen dan wil ik het wel van je lenen (als het tegen die tijd dat wij elkaar ontmoeten nog nodig is )

Waren jullie ook met 6 maand met brood begonnen? Hier mag Levi dat al … vind het zo leuk en gezellig dat hij steeds meer mee gaat eten. Geniet nu NOG MEER!

Wij zijn op advies van het CB met 7 maanden begonnen met brood. Maar hoorde toen al dat er ook CB’s waren die het met 6 maanden adviseren.

Groetjes,
Sandra

Wij zijn met 6 maand met brood begonnen maar niet elke dag. Ik gaf haar eerst korstjes omdat ik hoorde dat je daar mee moest beginnen. Dit was niet echt een succes en toen maar gewoon brood gaan geven zonder korst. Ze was er meteen gek op. Ik combineerde het eerst met haar melk. Gewoon eerst wat minder melk geven en brood erbij. Ik denk dat ze vanaf 6,5 maand ongeveer echt goed brood at.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik maak altijd een verschillende maaltijden (zie opperdepop receptenboek van ah) voor meerdere xeren en vries dit in. Voeg een beetje kookvocht toe voordat ik 't in de blender (staafmixer) pureer en vul verschillende bakjes met circa 200gr.
Ideaal omdat je deze op de dag zelf eruit kan halen als jij iets pittig eet wat hij niet mee mag eten. Zo heeft die altijd iets vers.

Brood vond en vindt die nog steeds heerlijk met appelstroop, kaas etc.

Succes.

Lilypie Second Birthday tickersLilypie Pregnancy tickers